مسئولیت باخت تیم امید با من است

محمد خاکپور پس از شکست 3 بر صفر تیمش در یک‌چهارم نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک مقابل ژاپن، گفت: فکر می‌کنم تجربه بسیار خوبی بود برای تیم ما. این بازیکنان در آینده ستاره فوتبال ایران خواهند بود که بنده افتخار می‌کنم در این مدت کنار آنها باشم. آنها تمام توانشان را در 4 بازی گذشته به معرض نمایش گذاشتند. متأسفانه امشب به تیم ژاپن برخورد کردیم. ما در 90 دقیقه تیم برتر میدان بودیم و فقط از فرصت‌هایمان استفاده نکردیم. 2 بار توپمان به تیر اصابت کرد. برخلاف ما موقعیت‌های حریف به گل تبدیل شد. در وقت اضافه به خاطر اینکه مجبور بودم دفاع راست را عوض کنم و او مصدوم بود، به خاطر عقب بودن تیم هافبک به ترکیب اضافه کردیم تا تهاجمی‌تر باشیم، در بازی حذفی باخت یک بر صفر با 3 بر صفر، تفاوتی ندارد. ما سعی‌مان را برای بازگشت به بازی کردیم، اما شانس یارمان نبود. فکر می‌کنم این مسابقات تجربه خوبی برای بازیکنان بود؛ چراکه سطح بازی‌ها بالا بود. از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم. متأسفم نتوانستیم طلسم 40 ساله را بشکنیم. این نتیجه هیچ ارتباطی به بازیکنان ندارد. مسئولیت حذف را می‌پذیرم. مسئول مستقیم مسائل فنی من بودم، اگر امروز به المپیک نرفتیم، این مسئله ضعف فنی من بود و الا بازیکنان تلاششان را کردند. از کادر فنی و کسانی که کنارشان کار کردیم، تشکر می‌کنم، از مدیریت تیم و غیره هم تشکر می‌کنم. بار دیگر از مردم به خاطر اینکه نتوانستم آنها را خوشحال کنم، پوزش می‌طلبم و باز هم می‌گویم مسئولیت باخت با من است.

سرمربی تیم ملی امید در مورد اینکه اگر تیم شجاع‌تر بود، می‌توانست به موفقیت برسد، اظهار داشت: بچه‌های ما خیلی شجاعانه بازی کردند، تمام کنترل مسابقه دستمان بود و فقط در زدن ضربات آخر کم‌دقت بودیم. این هم بخشی از فوتبال است. بارها گفته‌ام و باز هم تکرار می‌کنم، ما نمی‌بازیم، یا می‌بریم یا یاد می‌گیریم. امشب شبی بود که یاد گرفتیم.

خاکپور در مورد اینکه ژاپن 5 دوره است به المپیک می‌رود، ولی ایران 40 سال است که به المپیک نرسیده، خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم به این مسئله بتوان عامل روانی گفت. باید ببینیم ژاپن برای فوتبالش چه کرده که 5 دوره راهی المپیک شده است. آنها چه برنامه‌ریزی داشته و چه زمانی گذاشته‌اند، باید ببینیم ما چه کردیم.

خاکپور در پاسخ به این سؤال که آینده کاری‌اش چه خواهد شد، گفت: هنوز درمورد آینده تصمیم نگرفته‌ام.