حامد حدادی ملی‌پوش بسکتبال ایران در سومین فصل حضور خود در لیگ بسکتبال چین با حاشیه‌ای روبرو شد که بازتاب‌هایی را در رسانه‌های چین و ایران داشت و خودش می‌گوید جوسازی‌هایی علیه‌اش صورت گرفت و مشتی در کار نبود که آن را جلوه دادند. پس از درگیری با بازیکن چینی سه جلسه محروم شد، اما خودش هم فکر نمی‌کرد که جریمه‌اش اینقدر سنگین باشد.

ستاره بسکتبال ایران از شرایطش در لیگ چین راضی است و می‌گوید هنوز برای حضور در تیم‌های ایرانی با هیچ باشگاهی صحبت رسمی انجام نداده است.

گفت‌وگوی با حدادی در زیر می‌خوانید:

*از درگیری در لیگ چین شروع کنیم. چه اتفاقی افتاد؟

ابتدا باید بگویم من آدمی نیستم که بخواهم با کسی در زمین درگیر شوم و یا حرکت زشتی انجام دهم. ما بازی را در خانه باخته بودیم و در اواخر مسابقه بازیکن حریف یک بی‌احترامی در مقابل تماشاگران به ما کرد. من هم تنها او را هل دادم.

*پس چرا عنوان شد حدادی مشت زده است؟

متاسفانه جو بدی راه افتاد. از زاویه‌ای که عکاس عکس را گرفته بود، انگار من مشت زده‌ام اما به هیچ وجه این اتفاق نیفتاد. رفتار بازیکن حریف غیرحرفه‌ای بود و شاید من هم غیرحرفه‌ای تر عکس‌العمل نشان دادم. او را هل دادم و تاوانش را هم با محرومیت می‌دهم.

*سه جلسه محرومیت به خاطر هل دادن زیاد نبود؟

خودم هم فکر نمی‌‌کردم سه جلسه محروم شوم. حتی نام مرا از مسابقه آل‌استار هم حذف کردند. سال گذشته برای این مسابقه انتخاب شدم اما نرفتم امسال به خاطر اینکه خانواده‌ام اینجا بود می‌خواستم بازی متفاوتی را ببینند که این اتفاق بد افتاد و خودم هم ناراحت شدم. متاسفانه جو بدی هم اینجا علیه من راه افتاد.

*وضعیت تیم‌مان در این فصل چگونه بوده است؟

پیش از محرومیت من در کل فصل پنج باخت داشتیم اما دو بازی قبلی را هم که من نبودم، شکست خوردیم. در حال حاضر در رده چهارم قرار داریم.

*از شرایط خودت راضی هستی؟

بازی خودم را انجام می‌دهم. بیشتر پاس می‌دهم و سعی می‌کنم در خدمت تیم باشم. همه راضی هستند و طبیعتا خودم هم باید راضی باشم. امروز هم بازی سختی داریم و اگر ببازیم شرایطمان در جدول کمی بد می‌شود.

*وضعیت صمد نیکخواه و مهدی کامرانی در این فصل چطور است؟

تیم صمد در این فصل نتایج خوبی گرفته و در پلی‌آف حاضر خواهد بود اما تیم کامرانی به تازگی به لیگ برتر آمده و بازیکنان چینی خوبی هم ندارد. به همین دلیل نتایج‌شان زیاد خوب نبوده است.

 

*لیگ ایران را پیگیری می‌کنی؟

بازی‌ها را دنبال می‌کنم و حتی شنیدم در بازی پتروشیمی و گرگان حاشیه‌هایی به وجود آمد. البته تماشاگران گرگانی بسکتبال را می‌فهمند و رسمشان با سایر شهرها فرق دارد.

*خیلی‌ها می‌گویند لیگ امسال پویاتر است و مدعیان زیادی دارد نظر تو چیست؟

تیم‌های خوبی در این فصل حضور دارند و چندین بازی به وقت‌های اضافه کشیده شده است. بازی‌ها را از طریق اینترنت مشاهده می‌کنم.

*گفته می‌شود قرار است در پلی‌آف برای پتروشیمی بازی کنی، این موضوع صحت دارد؟

هنوز چیزی مشخص نیست و با هیچ تیمی صحبت نکردم. چند تیم به من پیغام داده‌اند که می‌خواهیم مذاکره کنیم اما گفتم وقتی به ایران برگشتم صحبت می‌کنم. سال گذشته نیز همین کار را انجام دادم.

*به عنوان ستاره تیم ملی بسکتبال تمدید قرارداد بائرمن با ایران را چطور ارزیابی می‌کنی؟

من بازیکن هستم و نمی‌توانم در این مورد نظر بدهم. فقط می‌توانم بگویم که امیدوارم موفق باشند.