با این کار از جذب بازیکن در پرسپولیس بی نیاز می شویم

دکتر محمدرضا زادمهر درباره آغاز طرح استعدادیابی برای تیم بزرگسالان پرسپولیس اظهار داشت: ما از مدت ها قبل به این فکر بودیم که با انجام اقدامی مثبت ترتیبی بدهیم که باشگاه پرسپولیس هنگامی که به بازیکنی نیاز دارد از درون باشگاه خودش و بدون نیاز به بازیکنان بیرون از باشگاه تغذیه شود.

وی افزود: این موضوع زمانی که به دنبال جذب دروازه بان بودیم بیشتر برای ما نمود پیدا کرد و متوجه شدیم که اگر خودمان دروازه بانی داشتیم به هیچ عنوان دچار مصائب این چنینی نمی شدیم. در واقع باشگاه پرسپولیس در نظر دارد تا با پیش بینی بحران های این چنینی یک تیم «ب» تشکیل داده و نیازهای تیم «الف» اش را از این طریق تامین کند. 

پیشکسوت پرسپولیس اضافه کرد: تیم «ب» همواره کنار برنامه های تیم اصلی تمرین و رقابت های خودش را انجام خواهد داد و شاید هر ماه چندین بازی دوستانه هم برگزار کند. همه در جریان استعدادهای نهفته در جامعه هستند که یک نمونه آنها برادران محمدی، میلاد و مهرداد بودند. از این دست استعدادها کم نداریم که می توانند در قالب تیم ب پرسپولیس کمک دهنده تیم الف باشند. 

زادمهر در پاسخ به این سوال که آیا قرار است این تیم در رده سنی جوانان و امید تشکیل شود گفت: خیر، حتی بازیکنی 27 یا 28 ساله که استعداد خوبی داشته باشد و از فوتبال به هر دلیلی دور مانده می تواند بخت خود را در این آزمون استعدادیابی بیازماید. حتی اگر دروازه بانی بوده که شرایط کاری اش با سلیقه فلان مربی همخوانی نداشته هم می تواند در این آزمون شرکت کند.

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در واکنش به این سوال کاپ که چه تضمینی برای گزینش و نحوه انتخاب متقاضیان شرکت در طرح استعدادیابی وجود دارد که از بین آنها نفرات بهتر به باشگاه پرسپولیس راه پیدا کرده و این طرح محلی برای دریافت پول های زیرمیزی نخواهد بود تاکید کرد: پیش بینی همه این مسائل را کرده ایم.افرادی که برای این گزینش در نظر گرفته شده اند همگی مورد اعتماد باشگاه هستند. ضمن اینکه هر بازیکن با استعدادی که انتخاب شود باید از سه فیلتر عبور کند تا بتواند به عضویت باشگاه پرسپولیس در بیاید. 

زادمهر همچنین درباره رویارویی پرسپولیس با تیم صبا در فینال جام شهدا بیان داشت: اسم این جام بیانگر ارزش و اعتبار آن است. البته ما قبل از شروع بازی ها اعلام کردیم که پرسپولیس ضمن احترام گذاشتن به مقام شامخ شهدا به منظور شناخت بیشتر از مهره ها و بازیکنانی که کمتر به میدان رفته اند به علاوه برای آمادگی بیشتر گام به این مسابقات خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: صبا یا هر تیم دیگر که به فینال می رسید تفاوت چندانی در محتوای هدف پرسپولیس نمی کرد. خوشبختانه تیم ها با جدیت کامل در این مسابقات شرکت کردند که این سبب می شود پرسپولیس هم محک جدی بخورد. به طور مثال حضور ما در این تورنمنت سبب شد تا دروازه بان جدیدمان در بوته آزمایش قرار بگیرد و هرچه زودتر به شرایط مدنظر کادر فنی دست یابد.

زادمهر در پایان در این باره که آیا باشگاه پرسپولیس همه هزینه های مراسم ترحیم زنده یاد بهزادی را پرداخت می کند یا نه، یادآورشد: همایون بهزادی آن قدر بزرگ بود که این اقدام ما یک هزارم از محبت های آن مرحوم را هم جبران نمی کند. باشگاه پرسپولیس به همایون بهزادی و خانواده شان مدیون است و امیدوار به اینکه بتواند به نوعی پاسخگوی زحمات آن مرحوم در دوران حضور در پرسپولیس باشد.