سوشا دو پرونده دارد

رضا حسنی خو درباره حذف تیم فوتبال امید از مسابقات انتخابی المپیک 2016 اظهار داشت: از لحاظ اخلاقی و رفتاری تیم این دوره نسبت به دوره قبل قابل مقایسه نبود. بچه ها هر چه از دستشان برمی آمد انجام دادند ولی بضاعت ما همین بود. باید برنامه ریزی داشته باشیم و کوتاه مدت به این جور قضایا نگاه نکنیم.

باید افراد باسوادتر را بیاوریم تا این نتایج بدست نیاید

وی در ادامه افزود: باید آدمهایی را بیاوریم که دانش و سواد بیش تری داشته باشند تا این ناکامی ها از بین برود. بچه های ما بد بازی نکردند و در 90 دقیقه از ژاپن سرتر بودند اما در 30 دقیقه وقت اضافه دو گل خوردیم و بعد از آن وا دادیم. به نظرم در مجموع تدارک خوبی دیده شد؛ تلاش لازم هم انجام شد ولی توانایی و بضاعت ما همین بود.

خاکپور برود؛ چه کسی بیاید؟

مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان درباره صحبت کفاشیان مبنی بر پایان ماموریت خاکپور در تیم فوتبال امید تصریح کرد: اگر گزینه بهتری وجود داشته باشد استفاده کنیم. اگر فدراسیون بتواند فرد توانمندتری را جذب کند قدر مسلم ما هم استقبال می کنیم. اما تجربه نشان داده وقتی ما فردی را برمی داریم تا انتخاب نفر بعدی مدت زمان زیادی می گذرد. اگر می خواهیم خاکپور را برداریم بجایش چه کسی را می گذاریم؟ نباید تا دقیقه 90 صبر کنیم. باید دقت لازم صورت بگیرد و زمان کافی هم به فرد مورد نظر داده شود تا کارش را انجام دهد.

کاشانی باید بماند و ادامه دهد

وی در ادامه اذعان داشت: مدیر مجموعه علی کفاشیان است و مسئول توفیق و عدم توفیق ها هم ایشان هستند. به همین دلیل باید عمیق و دقیق تر باید به این موضوع علی الخصوص تیم های پایه نگاه شود.

حسنی خو درباره عملکرد حبیب کاشانی گفت: کاشانی عملکرد بدی نداشت. او هرچه در توان داشت برای تیم امید گذاشت و این تیم را برای مسابقات آماده کرد. اما حالا باید تصمیم لازم را بگیریم و آن را عقب نیندازیم. اگر فرد مناسبی برای جایگزینی خاکپور مدنظر است بهتر است هرچه زودتر انتخاب شود و حبیب کاشانی در کنار تیم باقی بماند و به کار خودش ادامه دهد.

صدور بیانیه از طرف وزارتخانه کار درستی نبود

وی درباره بیانیه وزارت ورزش درباره هزینه های صورت گرفته در خلال مسابقات انتخابی، بیان داشت: آن حرکت اصلا کار درست و خوبی نبود. من هم آن را تایید نمی کنم. هر چیزی که باعث به وجود آمدن تنش شود با آن مخالفم. اتفاقا آن هزینه هایی که اعلام شد مربوط به زمان نلو وینگادا هم می شد. یعنی آن 5 میلیارد برای دوسال بوده است و با مبلغ زمان محمد خاکپور آن را ادغام کرده بودند.

همه مقصر بودند اما فدراسیون بیش تر

مدیرکل حراست وزارت ورزش درباره صحبت نصرالله سجادی مبنی بر اینکه مقصر این شکست فدراسیون فوتبال است و همچنین شانه خالی کردن بقیه ارکان ورزش کشور در این قضیه خاطرنشان کرد: به نظر من همه در این مساله شریک هستند. یکی بیشتر و یکی هم کمتر. وزارت ورزش هم در این مساله تاثیرگذار بوده است. یعنی اگر موفق می شدیم وزارت ورزش سهیم نبود؟ همه از جمله سازمان لیگ، باشگاه ها، کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال مقصر بودند. اما سهم هر کدام متفاوت است. در این بین سهم فدراسیون فوتبال از بقیه بیشتر است. اما متاسفانه در کشور ما این طور است که در هنگام شکست همه کنار می کشند.

نرفتن به المپیک به خاطر نبودن کرانچار بهانه خوبی نیست

حسنی خو درباره انتقاد برخی از کارشناسان به وزارت ورزش بابت رد صلاحیت شدن زلاتکو کرانچار جهت حضور در تیم امید توضیح داد: به هر حال وزارت ورزش تشخیص داد که ایشان سرمربی تیم فوتبال امید نباشد. اما آیا فقط همان یک مربی می توانست ما را به المپیک ببرد و هیچ کسی دیگر در این دنیا نمی توانست این کار را انجام دهد؟ آیا فدراسیون فرد آلترناتیوی برای کرانچار نداشت؟ این نمی تواند توجیه مناسبی برای این شکست باشد اما می تواند یک ایراد باشد.

همیشه در فوتبال دعوا داریم

وی درباره درگیری فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش بابت انتخابات پیش رو و سرپرست بودن یا نبودن علی کفاشیان گفت: اگر مجمع رایی داده باشد باید همان عملی شود و حرفی باقی نمی ماند. متاسفانه همیشه این دعواها در فوتبال ما وجود داشته است و تمامی هم ندارد.

وارد بحث کفاشیان و وزارتخانه نمی شوم

مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان  درباره اینکه کفاشیان گفته اگر مجمع بگوید می توانم یک سال هم سرپرست باقی بمانم یادآور شد: تا آن جا که می دانم مهلت حکم سرپرستی حدود 6 ماه است. اما نمی خواهم وارد بحث بین وزارت ورزش و کفاشیان شوم. نصرالله سجادی به طور مستقیم بر این قضیه نظارت دارد. همچنین حقوقدان ها و کسانی که اشراف به اساسنامه دارند بهتر می توانند دراین باره اظهار نظر کنند.

سوشا دو پرونده دارد؛ یکی در قوه قضاییه، یکی در کمیته اخلاق

وی درباره آخرین وضعیت سوشا مکانی تصریح کرد: متاسفانه یک اتفاق بسیار بد رخ داده است. پیش از همه چیز از مربیان، مدیران، بازیکنان و بقیه فوتبالی ها می خواهم توجه بیش تری داشته باشند و دقت کنند مساله ای برای خودشان و بقیه به وجود نیاید. درباره اتفاق مورد نظر هم پرونده ای تشکیل شده است. الان این پرونده در قوه قضاییه است و در حال گذراندن مراحل قانونی اش است. بحث فوتبالی اش هم توسط کمیته اخلاق پییری می شود. هر چه حکم هایی باشد باید عملی شود.

تصمیم گیری درباره کی روش باید بعد از انتخابات صورت گیرد

وی درباره ادعای کفاشیان مبنی بر اینکه اگر امکانات فراهم نشود کی روش فروردین از ایران می رود؛ بیان داشت: مسئولین این کار با علی کفاشیان است. ایشان اگر این حرف را در دوره اول می گفت درست بود چرا که رییس وقت یک سری مسائل را پذیرفته بود ولی در این دوره خود کفاشیان به تنهایی قرارداد بست. لازم به ذکر است که کی روش در این مدت با بضاعت فوتبال ما آشنا شده است اما رییس فدراسیون باید تصمیم بگیرد. از نظر من تصمیم گیری در حال حاضر برای آینده کی روش کار درستی نیست. باید صبر کرد تا انتخابات انجام شود و بعد از آن فرد جدید که ممکن است خود کفاشیان باشد درباره آینده سرمربی تیم ملی و با توجه به امکانات فدراسیون و بودجه وزارت ورزش تصمیم گیری کند. با این حال وزارت ورزش هم متعهد است به همه فدراسیون هایش در حد توان کمک کند که این اتفاق رخ داده است. امیدوارم تصمیم عاقلانه گرفته شود و کفاشیان عجولانه تصمیم نگیرد. یک زمان است کی روش تمایل به ادامه همکاری ندارد که بحثش سواست. اما یک زمان فدراسیون تمایل به ادامه همکاری ندارد که این کمی دیر است و باید زودتر تصمیم گرفته می شد.

مهمترین مشکل، خود فدراسیون و مدیریتش است

حسنی خو در پایان درباره قرارداد جدید فدراسیون و آل اشپورت و احتمال اینکه قرار است دوباره کی روش پولی جداگانه بگیرد گفت: به فدراسیون پیشنهاد دادیم قرارداد جدید به مزایده گذاشته شود و این طور شد. حالا هم باید مراحل قانونی خودش را طی کند. هر چه قانون بگوید ما قبول می کنیم و مشکلی نداریم اما اگر چیزی خلاف قانون صورت گیرد ما با آن مشکل خواهیم داشت. متاسفانه مهم ترین مشکل، مشکل فدراسیون است. دوستان باید مدیریت بهتری داشته باشند چرا که مسئولیت کار با آن هاست.