پس از بحران‌های سیاسی رخ داده میان ایران و عربستان، مسئولان فدراسیون کشور عربستان با ارسال نامه‌ای رسمی به AFC اعلام کردند به هیچ عنوان تیم‌های باشگاهی خود را برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به ایران نمی‌فرستند.

این مسئله با واکنش ایران روبه‌رو شد اما عربستان خواستار برگزاری بازی‌ها در کشوری بی‌طرف شد. مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا با برگزاری جلساتی تصمیم‌گیری قطعی در این باره را به روز 25 اسفند سال جاری موکول کردند.

قرار است در این مدت شرایط میزبانی ایران بررسی شود. اگر امنیت ایران به تأیید برسد تیم‌های عربستانی باید به ایران سفر کنند وگرنه بازی‌ها در کشوری بی‌طرف برگزار خواهد شد.

این مسئله با دلخوری مسئولان فدراسیون فوتبال مواجه شده و آنها اعلام کرده‌اند از AFC انتظار داشته‌اند از ورود مسائل سیاسی به فوتبال جلوگیری کند. قرار است AFC با استفاده از چند ناظر، امنیت بازی‌ها را به شدت تحت نظر بگیرد.

این اتفاقات باعث شد کنفدراسیون فوتبال آسیا تغییراتی را در برنامه بازی‌های فصل جدید لیگ قهرمانان قاره به وجود بیاورد که به شرح زیر است:

گروه A:

جای بازی هفته اول به تاریخ 23 فوریه 2016 (4 اسفند) با بازی هفته ششم به تاریخ 4 می 2016 (14 اردیبهشت 95) عوض شد.

بدین ترتیب تیم فوتبال سپاهان ایران در هفته پنجم از مرحله گروهی در تاریخ 20 آوریل 2015 (31 فروردین 95) میهمان برنده بازی پلی‌آف تیمی از عربستان و اردن است و بازی برگشت هم در هفته ششم در ایران برگزار خواهد شد.

گروه B:

جای بازی هفته دوم به تاریخ اول مارس 2016 (11 اسفند 94) با بازی هفته پنجم عوض شد، به این ترتیب ذوب‌آهن در هفته پنجم در ایران به مصاف النصر عربستان می‌رود و شاگردان یحیی گل‌محمدی در هفته ششم میهمان النصر هستند.

گروه C:

جای بازی هفته اول با بازی هفته ششم تغییر کرد، بر این اساس تراکتورسازی تبریز در هفته پنجم میهمان الهلال عربستان است و در هفته ششم در تبریز از نماینده عربستان میزبانی خواهد کرد.

گروه D:

جای بازی هفته دوم با بازی هفته پنجم عوض شد، به این ترتیب برنده بازی نفت ایران و الجیش قطر که حریف الاهلی عربستان خواهد شد، در هفته پنجم در ایران یا قطر برگزار می‌شود و بازی برگشت در هفته ششم به میزبانی الاهلی برگزار خواهد شد.