یورش ژنرال استقلالی به جایگاه پرسپولیس

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال با انجام 4 مسابقه در روزهای پنجشنبه و جمعه آغاز می شود. در این روز تیم های پرسپولیس، استقلال، سایپا، صبا، سپاهان و ذوب آهن بازی ندارند. دیدار این تیم ها روز سه شنبه آینده برگزار می شود.

بعد از تعطیلات نیم فصل بازی های باشگاهی دوباره شروع می شود تا ورزشگاه‌های فوتبال از خمودگی خارج شوند.

نگاهی به این 4 مسابقه می اندازیم:

استقلال اهواز- ملوان؛ برد آسان شاگردان استیلی؟

تیم استقلال اهواز بی سامان ترین تیم لیگ برتر است که به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی و پرداخت نکردن مطالبات بازیکنان، برخی از بازیکنان در نیم فصل از این تیم جدا شدند. برخی می گویند اگر همین روند ادامه داشته باشد شاید استقلال اهواز حتی نتواند لیگ برتر را به پایان برساند. با این شرایط به نظر می رسد شاگردان حمید استیلی در این مسابقه کار سختی پیش رو نخواهند داشت. ملوان اگرچه شرایط مالی ایده آلی ندارد اما وضعیت این باشگاه به مراتب بهتر از استقلال اهواز انتهای جدولی است و به نظر می رسد ملوان بتواند هفته هجدهم به یک پیروزی برسد و از رده یازدهم پایین تر نرود.

نفت تهران- سیاه جامگان؛ نبرد کاظمی و منصوریان

نفت تهران در فصل نقل و انتقالات برخی از بازیکنانش مثل کارلوس سانتوز مدافع برزیلی خود را از دست داد. با این حال علیرضا بیرانوند دروازه بان این تیم با وجود آنکه تمایل داشت به پرسپولیس برود در نهایت نتوانست مسئولان باشگاه نفت و علیرضا منصوریان سرمربی تیمش را راضی به صدور رضایت نامه کند و در این تیم ماندگار شد. نفت اگر در این مسابقه خانگی پیروز شود می تواند با دو پله صعود به رده ششم جدول برسد. تیم منصوریان در روزهای آخر نیم فصل اول خوب نتیجه گرفت و پیروز شدن مقابل تیم سیاه جامگان که در رده پانزدهم جدول است دور از ذهن نیست. سیاه جامگان در تعطیلات نیم فصل در ترکیه اردو زدند و باید دید این اردو و تغییرات زیاد بازیکنان در این تیم چه تاثیری داشته است. آیا شاگردان کاظمی می توانند در این مسابقه حساس امتیاز بگیرند و خودشان را به بقا در لیگ برتر امیدوار کنند یا روند رو به رشد تیم نفت ادامه پیدا می کند؟

راه آهن- تراکتورسازی؛ قلعه نویی به فکر تصرف جایگاه پرسپولیس

راه آهن در نیم فصل نقل و انتقالات، بازیکنان زیادی را جذب کرد و بازیکنانی هم از این تیم جدا شدند. با این حال این تیم به اندازه تراکتورسازی در نقل و انتقالات موفق نبود. خیلی ها تیم قلعه نویی را موفق‌ترین تیم نقل و انتقالات می دانند. با این شرایط به نظر می رسد که تراکتورسازی بتواند در تهران پیروز شود اما راه آهن هم حریف آسانی نخواهد بود بخصوص اینکه گفته می شود که مدیران باشگاه راه اهن به مهدی تارتار اولتیماتوم داده اند و سرمربی راه آهن ظاهرا دو هفته فرصت دارد تا تیمش را از انتهای جدول لیگ  جدا کند. بنابراین شاید تیم راه آهن مقابل تراکتورسازی انتحاری بازی کند و همین مساله می تواند بازی دو تیم را جذاب کند. راه آهن باید خودش را از رده سیزدهم جدا کند و امیر قلعه نویی به فکر رساندن تیمش از رده هفتم به پنجم است اگر شاگردان قلعه نویی در تهران پیروز شوند آنها جانشین تیم پرسپولیس در جدول خواهند شد هرچند این جانشینی می تواند موقت باشد. البته شاگردان قلعه نویی باید با بیش از یک گل راه آهن را شکست بدهند تا جانشین پرسپولیس شوند.

استقلال خوزستان- فولاد؛ دربی جنوب

دربی خوزستان می تواند هیجان انگیز باشد البته فولاد خوزستان برای بقا در لیگ برتر تلاش می کند و استقلال خوزستان برای قهرمانی و کسب سهمیه، فولاد می خواهد رتبه سیزدهمی اش را حفظ کند. باید دید دراگان اسکوچیچ چه تغییراتی در تعطیلات نیم فصل انجام داده است. عبدالله ویسی با شاگردان با انگیزه و جوانش به فکر بازگشت به صدر جدول هستند و برای رسیدن به این هدف باید قرمزپوشان اهوازی را شکست بدهند. ویسی چشم به جایگاه استقلال در صدر دارد با این حال فولاد هم می خواهد از بحران فاصله بگیرد.

برنامه و اسامی داوران 4 هفته لیگ برتر هجدهم:

پنج شنبه 8 بهمن

استقلال اهواز- ملوان بندرانزلی- ساعت  15- ورزشگاه تختی اهواز

داور: رضا مهدوی - کمک‌ها: حسین طالقانی- فرید امیدوار- علی احمدی ناظر داوری: خداداد افشاریان

جمعه 9 بهمن

استقلال خوزستان - فولاد خوزستان-ساعت 15- ورزشگاه غدیر اهواز

داور: محمدرضا اکبریان- کمک‌ها: سعید قاسمی- جلیل شعرانی- جواد شرفی ناظر داوری: هدایت ممبینی

نفت تهران - سیاه جامگان مشهد- ساعت 14:30 - ورزشگاه تختی تهران

داور: مهدی سیدعلی کمک‌ها: جواد مداح- رضا قیم- علی صفایی ناظر داوری: حیدر شکور

راه آهن – تراکتورسازی- ساعت 14:30 - ورزشگاه شهدای شهر قدس

داور: سعید بخشی زاده کمک‌ها: حسن ظهیری- حمید غمزه- پیروز سیف اله پور ناظر داوری: حسن کامرانی فر