پیشنهاد ایران در جلسه چشم‌انداز توسعه و برنامه‌ریزی فوتبال آسیا

در این جلسه در مورد اهداف کوتاه و بلندمدت لیگ‌های آسیا به طور کامل بحث و تبادل‌نظر شد.

همچنین مقرر شد اعضا تلاش و کوشش  خود را در کنفدراسیون‌های دیگر دنبال کنند و همچنین فاصله خود را با لیگ‌های اروپای کاهش دهند. در همین رابطه نیز در آسیا برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد که فاصله لیگ‌های کشورهای مختلف به سطح کشور های مطرح قاره آسیا نزدیک شود که این مهم مستلزم برنامه‌ریزی و بازنگری است.

در همین رابطه مقرر شد رشد تیم‌های ملی و باشگاهی در کشورهای آسیایی به صورت موازی انجام شود و به گونه‌ای باشد که  این دو بخش از هم آسیب نبینند. یکی دیگر از اهداف  این جلسه تلاش برای معرفی فوتبال به عنوان ورزش اول آسیا و ارتقای آن در همه بخش‌های مدنظر قرار گرفته شود.

در این رابطه نیز مقرر شد تهدیدها شناسایی و برای آن چاره‌اندیشی شود. یکی از تهدیدهای موجود ارتقای سطح کیفی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و روش تجاری‌سازی آن بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

توسعه مسائل اجتماعی فوتبال از جمله بخش‌های دیگری بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه رؤسای سازمان لیگ‌های آسیا راه‌های جذب بیشتر تماشاگران را مورد بحث و تبادل‌نظر  قرار دادند.

در این رابطه نایب رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران پیشنهاد جدیدی را برای جذب تماشاگران به کنفدارسیون فوتبال آسیا ارائه داد. مهدی تاج  پیشنهاد کرد، برای جذب بیشتر تماشاگران در آسیا دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا و تیم‌های ملی به جای برگزاری در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در روز جمعه برگزار شود.

همچنین پیشنهاد ایران در مورد تقویم مسابقات و عدم تداخل بازی‌های ملی و باشگاهی مورد بررسی قرار گرفت. مقرر شد این موضوع در کارگروه تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

یکی از موارد مهم مطرح شده در این جلسه تأکید مجدد بر برگزاری بازی‌های تیم‌های شرق با شرق آسیا و غرب با غرب آسیا در لیگ قهرمانان در راستای صرفه‌جویی هزینه‌ها بود.

در این جلسه  مقرر شد رابطه سازمان لیگ‌های کشورها با فدراسیون‌ها و سیستماتیک کردن برنامه لیگ‌ها در قالب  مجوز حرفه‌ای مورد بررسی قرار گیرد.

در این رابطه  برای رسیدن به حصول نتیجه مطلوب نیز در آینده جلساتی برگزار خواهد شد.