فروتن گل‌آرا و سجاد محرابی دو بوکسوری که با هزینه شخصی به اردوی تدارکاتی چین رفتند تا برای انتخابی المپیک آماده شوند اما طولانی شدن سفر و سکوت آنها، شایعه پناهندگی‌شان را قوت بخشید تا اینکه دو بوکسور چهارشنبه برگشتند اما اسم‌شان از لیست مسافران انتخابی حذف شد.

 

فروتن گل‌آرا کاپیتان فعلی تیم ملی در واکنش به شایعه پناهندگی‌‌اش می‌گوید: «این سفر از همان اول یک‌ماهه و با اجازه مدیر تیم‌های ملی، دبیر فدراسیون و مربی تیم ملی بود اما حالا تعجب می‌کنم که بعضی آقایان ادعا می‌کنند سفر ما بدون هماهنگی بوده است.»

او مدعی است عده‌ای می‌خواهند آنها را تخریب کنند‌: «برای این سفر بلیت را خودمان تهیه کردیم. هزینه اقامت، غذا و ایاب و ذهاب با اسپانسر بود. حالا هم سر وقت به کشور برگشته‌ایم اما تعجب می‌کنم که چرا بعضی‌ها با جوسازی، مسئولان فدراسیون را علیه ما تحریک کرده‌اند.»

کاپیتان فعلی تیم ملی درباره اردوی چین می‌گوید‌: «در اردوی چین علاوه بر تمرینات روزانه، هفته‌ای 3 بازی داشتیم. مبارزات به صورت غیررسمی و در راندهای مختلف با مربیان غیرچینی بود. در این یک ماه با آرامش تمرین کردیم اما با اتهاماتی که به ما زدند، آرامش را از من و خانواده‌ام گرفتند. تنها آنهایی که تخریب‌مان کردند را به خدا واگذار می‌کنم.» او به تابعیت کشور دیگری فکر نمی‌کند‌: «از شهر کوچک سرپل‌ذهاب با کمترین امکانات وارد بوکس شدم. در 14 سالی که عضو تیم ملی بوده‌ام بدون چشمداشت برای موفقیت کشورم و اهتزاز پرچم ایران تلاش کرده‌ام و ذره‌ای کم نگذاشته‌ام. با این اوصاف اگر قرار بود به پناهندگی فکر کنم، وقتی به مسابقات جهانی شیکاگو رفتم و در آنجا پیشنهاد پناهندگی دادند، قبول می‌کردم و می‌ماندم.»

گل‌آرا درباره حذفش از تیم ملی حرفی نمی‌زند‌: «در این‌باره نظری ندارم و منتظر تماس رئیس فدراسیون می‌مانم. امیدوارم سوءتفاهمات مرتفع شود. قطعاً برای برگشت خواسته‌هایی دارم که به رئیس فدراسیون می‌گویم.»

بوکسور کرمانشاهی با انتقاد از مسئولان فدراسیون می‌گوید‌: «در این سال‌ها بدون اینکه حقوق بگیرم، جوانی‌ام را فقط به خاطر عشق و علاقه‌ام به بوکس گذاشته‌ام و حتی از جیب خود و خانواده‌ام هزینه کرده‌ام. بیکارم و بیمه هم ندارم و به سختی روزگار می‌گذرانم اما اعتراض نمی‌کنم چرا که عاشق بوکس هستم.»

گل‌آرا به سهمیه المپیک امیدوار است: «با تمریناتی که کرده‌ام، آماده آماده‌ام. مطمئن باشید اگر به المپیک فکر نمی‌کردم، اصلاً تمرین نمی‌کردم. امیدوارم شرایطی فراهم شود و بتوانم در انتخابی المپیک شرکت کنم و سهمیه المپیک ریو را بگیرم تا دل مردم عزیز کشورم را شاد کنم. در اوزان 51 و 54 کیلوگرم، نفرات اول تا سوم سهمیه المپیک را می‌گیرند اما در اوزان 48 و 57 تنها نفرات اول و دوم المپیکی می‌شوند، اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، سهمیه ورود به المپیک را می‌گیرم.»