پرسپولیس - سپاهان؛ تقابل برانکو با اندیشه‌های یک هموطن+جدول لیگ

در ادامه مسابقات هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال، فردا سه شنبه سه دیدار برگزار می‌شود که در یکی از این مسابقات تیم سایپا از ساعت ۱۴:۳۰ در مشهد به مصاف پدیده خواهد رفت. سایپا در حال حاضر با ۳۰ امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارد و برای باقی ماندن در مربع بالای جدول باید در این مسابقه به برتری برسد. سایپا که در تعطیلات لیگ در جام شهدا شرکت کرده بود، با یک شکست و یک پیروزی در این جام توانست عنوان سومی را از آن خود کند و با این عنوان لیگ را از سر بگیرد. تنها دغدغه سایپا برای این بازی، استفاده از آندرانیک تیموریان است. طبق اعلام سازمان لیگ، کاپیتان تیم ملی که در نیم فصل به جای جواد نکونام به تیم سایپا پیوسته است، به خاطر محرومیت قادر به همراهی سایپا نیست ولی مسئولان این تیم به این موضوع اعتقادی ندارند.

* استقلال - ذوب آهن؛ مظلومی به دنبال انتقام از گل‌محمدی

در دیگر بازی این هفته، استقلال از ساعت ۱۴:۳۰ سه شنبه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان مقابل ذوب آهن به میدان می‌رود. آبی‌های تهران در حالی لیگ را از سر می‌گیرند که به خاطر شکست استقلال صنعتی در هفته هجدهم، همچنان با ۳۴ امتیاز صدرنشین هستند و انگیزه زیادی دارند تا با برد مقابل ذوب آهن، جای خود را در صدر محکم‌تر کنند. استقلال در دیدار رفت مقابل ذوب آهن با دو گل شکست خورده بود و این دیدار می‌تواند برای شاگردان مظلومی یک بازی انتقامی هم باشد.

ذوب آهن تغییر زیادی نسبت به نیم فصل اول نداشته است. هاشم بیک زاده از جمله بازیکنانی است که در نقل و انتقالات به تیم ذوب آهن آمد. گل محمدی که ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه توانایی را در اختیار دارد، با پیروزی در این مسابقه می‌تواند تیمش را تا رده دوم جدول بالا بیاورد و شانس خود را برای رسیدن به عنوان قهرمانی چندبرابر کند.

* پرسپولیس - سپاهان؛ دربی ایرانی با اندیشه‌های کُرواتی

دیدار پرسپولیس و سپاهان همواره از مسابقات تماشایی لیگ بوده و بی مورد نیست که به این مسابقه دربی ایران می‌گویند. دیدار رفت دو تیم با نتیجه ۴ بر ۲ به سود سپاهان تمام شده بود. آن روزها پرسپولیس حال و روز خوشی نداشت و انتقادات زیادی به عملکرد این تیم مطرح می‌شد ولی برانکو ایوانکوویچ به تدریج اندیشه‌هایش را در این تیم جا انداخت و از تیمش یک مدعی قهرمانی ساخت. سرخپوشان که تمام توجهشان در نقل و انتقالات نیم فصل متوجه جذب دروازه‌بان بود، «لوبانف» ازبک و محسن‌زاده را در این پست جذب کردند تا نگرانی‌ هواداران در این بخش کمتر شود.

این مسابقه که از ساعت 17 آغاز میشود، تقابل اندیشه‌های دو مربی هموطن کُروات یعنی برانکو ایوانکوویچ سرمربی سرخپوشان و ایگور استیماچ سرمربی سپاهان است. استیماچ که بعد از کناره گیری حسین فرکی سرمربی سپاهان شد، نتوانست با این تیم نتایج خوبی بگیرد و با سپاهان تا رده نهم جدول پایین رفت. او بارها وعده داده که در نیم فصل دوم «سیمایی متفاوت» از سپاهان نشان بدهد و انتظارات را برآورده کند.

نتایج مسابقات هفته هجدهم لیگ برتر به این شرح است:

* استقلال اهواز یک - ملوان بندرانزلی یک

گل ها: میلاد پاک پرور(۹) برای استقلال و احمد آهی(۱۸) برای ملوان

* راه آهن تهران صفر - تراکتورسازی تبریز صفر

* نفت تهران یک - سیاه جامگان مشهد ۲

گل ها: ارسلان مطهری (۳۴ - پنالتی) برای نفت - رضا عنایتی (۵۰ - پنالتی) ، ارسلان مطهری (۸۳ - گل به خودی) برای سیاه جامگان

* فولاد خوزستان یک - استقلال صنعتی صفر

گل: ماتیاس چاگو (۸۲)