مصطفی هاشمی‌طبا در خصوص اینکه AFC اعلام کرده دو کشور ایران و عربستان تا 25 اسفند وقت دارند مشکلات‌شان را حل کنند در غیر این صورت بازی‌های نمایندگان این کشورها در لیگ قهرمانان آسیا در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد، اظهار داشت: وقتی رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، بحرینی و عرب است، نمی‌توان انتظاری غیر از این داشت. اگر چه رابطه خوبی بین دو کشور عربستان و بحرین وجود ندارد اما به هر حال هر دو طرف عرب هستند.

وی افزود: شرایط طوری است که باید بپذیریم معادلات سیاسی بین ایران و عربستان در مسائل ورزشی بین دو کشور هم ورود پیدا کرده است. همه هم‌‌و‌‌غم اهالی ورزش این بوده که مسائل سیاسی وارد ورزش نشود اما اکنون این اتفاق رخ داده و باید بپذیریم اختلافات بین ایران و عربستان به مسائل ورزشی کشیده شده است.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی یادآور شد: سال‌هاست که ایران و آمریکا با یکدیگر مشکل دارند اما همواره دیده شده که تیم‌های ورزشی دو کشور به کشورهای مقابل سفر کرده‌اند و مشکل خاصی هم بوجود نیامده اما عربستانی‌ها سیاست را در ورزش دخالت دادند.

هاشمی‌طبا تاکید کرد: عربستانی‌ها خیلی هزینه کردند تا «برجام» بین  ایران و 1+5 عملی نشود و وقتی به هدف خود نرسیدند و برجام در حال اجرا شدن است، رو به چنین کارهایی آورده‌اند.

وی در واکنش به این سوال که آیا تصمیم اخیر ‌AFC به ضرر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود و به چه شکل باید به این تصمیم اعتراض کرد، گفت: فکر نمی‌کنم بازی در زمین بی‌طرف خیلی به ضرر باشگاه‌های ایرانی باشد اما از نظر دیپلماسی ورزشی این تصمیم، یک شکست برای ما محسوب می‌شود. تیم‌های ایرانی در بازی‌های خارج از خانه به مراتب بهتر نتیجه گرفته‌اند و به عقیده من بهترین اعتراض به این تصمیم AFC شکست دادن تیم‌های عربستانی در زمین فوتبال است.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی در واکنش به این سوال که آیا حمایت مستقیم و علنی علی کفاشیان از شیخ سلمان در انتخابات فیفا کار درستی است یا نه، تصریح کرد: اصلا کار درستی نیست که به طور مستقیم از یک کاندیدا حمایت کرده و موضع خود را در انتخابات فیفا علنی کنیم و بهتر است رای‌مان محفوظ باشد. مخصوصا اینکه شیخ‌ سلمان یک فرد عرب است. فکر نکنیم اگر اکنون از شیخ‌ سلمان حمایت می‌کنیم بعد‌ها با حمایت‌هایی از سوی وی همراه خواهیم بود و مطمئن باشید این اتفاق رخ نمی‌دهد.

هاشمی‌طبا عنوان کرد: هر  چقدر هم که کشورهای بحرین و عربستان با یکدیگر اختلاف داشته باشند باز هم هوای هم را دارند و از یکدیگر حمایت خواهند کرد. در انتخابات  فیفا، علنی کردن حمایت از یک کاندیدا کار اشتباهی است و این طور برداشت می‌شود که خدای نکرده فلان شخص را خریده‌اند. به این شکل کار کردن اشتباه است و به صلاح‌مان نخواهد بود.