این بازیکن آلمانی البته پس از رسیدن به کشورش حرف‌هایی زد که شاید برای مسئولان باشگاه استقلال و حتی دیگر باشگاه‌های ایرانی آموزنده باشد.

 

چه شد که پشیمان شدی و رفتی؟

کاملاً مشخص بود که استقلالی‌ها خودشان هم نمی‌دانستند چه‌کار می‌خواهند انجام دهند. حس کردم عده‌ای در باشگاه می‌خواهند من را جذب کنند و عده‌ای نمی‌خواهند. احتمالاً‌ زور آنهایی که نمی‌خواستند من به استقلال بیایم، بیشتر بود و به همین دلیل من هم قید حضور در این تیم را زدم.

رفتی فرانکفورت؟

بله، اینجا دو پیشنهاد دارم و اگر نمی‌آمدم و می‌خواستم منتظر استقلالی‌ها بنشینم، ممکن بود امروز هم جواب مرا ندهند و آن‌وقت مجبور می‌شوم یک نیم‌فصل بیرون بنشینم. آخر امروز فصل نقل و انتقالات زمستانی تمام می‌شود.

راستی شنیدی که مدیران استقلال اعلام کردند بازیکن مریض نمی‌خواهند؟ مگر تو مریض بودی؟

خیر، من هیچ بیماری و مشکل آسیب‌دیدگی نداشتم. یک آسیب‌دیدگی در سال 2012 داشتم که آن هم کامل برطرف شده بود و کل فصل گذشته و همین فصل را هم بازی می‌کردم. من نه مریض بودم و نه مصدوم. البته به مدیران استقلال هم حق می‌دهم که نخواهند بازیکن مصدوم جذب کنند. فکر کنم طولانی شدن تست پزشکی من نوعی بهانه برای درک کردنم بود.

ظاهراً حسابی تست دادی؟!

اتفاقاً نکته جالب برایم همین بود. همیشه در دنیا اول از بازیکن تست پزشکی می‌گیرند و وقتی سلامتی‌اش مسجل شد، آن‌وقت او را در تمرین شرکت می‌دهند که اگر از قبل مصدوم باشد نتواند تمرین کردن را بهانه مصدومیتش کند اما در استقلال اول مرا به تمرین فرستادند و بعد از من تست سلامتی گرفتند. این روش کاملاً برعکس اروپاست.

پس فکر می‌کنی که از اول هم برای جذب تو عزم جزمی وجود نداشت؟

خیر، من شنیدم که هفته قبل یک دروازه‌بان ازبکستانی به تمرینات تیم پرسپولیس رفت و بلافاصله قراردادش را بستند و بعد هم یک بازی کرد و تمام. شنیدم که کل این پروسه یک روز هم بیشتر طول نکشیده است. من از یک‌شنبه آن هفته ایران بودم ولی هیچ‌کس حرف جدی درباره عقد قرارداد با من نمی‌زد.

شنبه که قرار بود با افشارزاده دیدار کنی؟

از صبح تا عصر ساعت 18:00 فقط یک نفر به من زنگ زد که آن هم دکتر تیم بود و می‌خواست در ارتباط با مسائل پزشکی حرف بزند. حرفی از عقد قرارداد مطرح نشد و من هم همان شب رفتم فرودگاه.

چقدر هزینه کردی؟

700 یورو پول هتل المپیکم شد. 1500 یورو هزینه بلیت رفت و برگشتم و نزدیک 200 یورو هم خورد و خوراک و رفت و آمدم شد. فکر کنم به پول شما 10 میلیون تومان از جیبم هزینه کردم و البته مدیربرنامه‌هایم هم 1500 یورو پول بلیت داد که البته مهم نیست.

نگفتی شاید کارهایت ردیف نشود؟

من به خودم مطمئن بودم. تنها دلیلش این بود که هزینه کردم. اگر یک درصد هم حدس می‌زدم که برای جذب من جدی نیستند، این کار را نمی‌کردم.

حالا اگر دوباره قرار باشد استقلالی‌ها تو را بخواهند به تهران می‌آیی؟

شاید به ایران بیایم اما هرگز به خواست استقلال نخواهد بود.

برنامه بعدی‌ات چیست؟

همین‌جا (در آلمان) تیمم را انتخاب می‌کنم شاید از نظر مالی کمی ضرر کنم ولی لااقل خیالم راحت است که نزدیک خانه‌ام هستم.