چرا خلعتبری باید از پرسپولیسی ها معذرت بخواهد؟

تیم فوتبال سپاهان فردا در دیداری حساس در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیس خواهد رفت، دیداری که می‌تواند برای هر دو تیم پرسپولیس و سپاهان از اهمیت خاصی برخوردار باشد از آنجایی که هر دو تیم به کسب هر سه امتیاز نیاز مبرمی دارند.

بر همین اساس و به بهانه اتفاقاتی که این روزها پیرامون باشگاه سپاهان رخ می‌دهد از جمله تهدید پرسپولیسی‌ها علیه محمدرضا خلعتبری  گفت‌وگویی را با اصغر باقریان مدیرعامل سپاهان انجام داده است که متن آن را در زیر می‌خوانید:

از اردوی ترکیه آغاز کنیم. این اردو چگونه گذشت؟

کادر فنی از برگزاری این اردو ابراز رضایت می‌کرد و اعتقاد داشت که تیم از لحاظ آمادگی فنی جهش خوبی داشته و امیدورام از بازی فردا شاهد این تغییرات و تحولات فنی در سپاهان باشیم. کادر فنی اعلام کرده که تیم برای حضور در رقابت‌های لیگ و آسیایی به آمادگی لازم رسیده است.

فصل نقل و انتقالات برای سپاهان چطور بود؟

در این برهه زمانی سعی کردیم به صورت معقول و منطقی عمل کنیم و طبق نیازهایمان و براساس دیدگاه‌های کادر فنی و اعلام نیاز آن‌ها، احتیاجات تیم را به صورت فنی برطرف کنیم. در همین راستا دو بازیکن برزیلی به ما اضافه شدند تا دو کمبودمان جبران شود و از سوی دیگر منوچهری و آبریچیچ را  هم خریدیم تا بتوانند به تیم کمک کنند.

البته با بازگشت دو بازیکن برزیلی مشخص شد که ادعای پولشویی صورت گرفته برای آنها صحت نداشت.

کار خلاف قانون نکرده بودیم که از کسی بترسیم آن هم در این برهه زمانی که نهادهای نظارتی زیادی باشگاه‌ها را رصد می‌کنند.

در جریان عدم صدور به موقع کارت بازی شیمبا و پادوانی چه کسانی مقصر بودند؟

مدارک باید به موقع به فیفا ارسال می‌شد که البته 3-4 مجموعه درگیر این موضوع بودند که در هر صورت اطلاعات و مدارک به موقع رد و بدل نشد که در نهایت باعث شد تا این دو بازیکن نیم فصل بیرون بمانند.

به بازی حساس مقابل پرسپولیس برسیم. از یک سو مقابل تیم سابقتان بازی دارید و از سوی دیگر سپاهان نیاز مبرمی به این سه امتیاز دارد. ارزیابی‌تان از مسابقه فردا چیست؟

این دو تیم در 10-15 سال گذشته فارغ از اینکه در کجای جدول قرار داشتند همیشه به عنوان مدعی در این سالها مقابل هم قرار گرفته‌اند. این بازی هم از آن دسته از بازی‌هاست ضمن اینکه شرایط جدول نشان می‌دهد که هر دو تیم به شدت به سه امتیاز نیاز مبرمی دارند. بنابراین باید ببینیم زور فنی کدام یک از دو تیم در زمین به حریفش می‌چربد با این حال احساسمان این است که سپاهان آمادگی لازم برای این دیدار را دارد و فقط امیدواریم که شرایط طوری باشد که با دست پر از میدان بیرون بیاییم.

به نظر می رسد از فردا دیگر عیار استیماچ مشخص خواهد شد؟

اگر قرار باشد در کورس بمانیم و برای قهرمانی بجنگیم باید سعی کنیم از همه بازی‌ها سربلند بیرون بیاییم.

 

هنوز هم به قهرمانی امیدوارید؟

هنوز هم امیدواریم چون خیلی از صدر جدول دور نیستیم. هرچند که طی دو سه بازی آینده عیار سپاهان برای قهرمانی دستمان خواهد آمد.

در این چند روز جوسازی زیادی علیه خلعتبری صورت گرفته و پرسپولیسی‌ها معتقدند که باید او به خاطر شادی پس از گل در دیدار رفت دو تیم از آن‌ها معذرت خواهی کند.

برای چه باید خلعتبری عذرخواهی کند؟ اگر کار خلاف قانون و خلاف فوتبال انجام داده است. اگر توهین کرده بود شاید حق با پرسپولیسی‌ها بود اما اینکه پس از گلزنی به پرسپولیس بخواهد به خاطر خوشحالی پس از گل از آنها عذرخواهی کند توقع به جایی نیست. البته احساس می‌کنم پرسپولیسی‌ها یک بازی روانی را علیه خلعتبری به راه انداخته‌اند.

 با اخلاقی که از خلعتبری سراغ داریم به نظر میرسد این جو را راه انداخته اند تا به او ضربه بزنند.

مطمئن باشید با این رفتارها خلعتبری ضربه نمی‌خورد. او حرفه‌ای است و این مراحل را در فوتبالش پشت سر گذاشته است و می‌داند طرف مقابل چرا این کارها را می‌کند. از سوی دیگر خلعتبری برای پرسپولیس هم زحمت کشیده و برای این تیم هم گلهای زیادی زده است پس این برخوردها یک مقدار دور از انتظار محسوب می‌شود.

به عنوان مدیرعامل یک تیم آسیایی فکر می‌کنید فدراسیون فوتبال در مذاکراتی که در قطر داشت برنده شد یا شکست خورد؟

در این خصوص ما هنوز یک گام از سایر رقبا عقب هستیم چرا که مشخص نیست حریف ما در مرحله بعدی تیم عربستانی است یا اردنی. اگر حریف عربستانی برنده شد و به گروه ما آمد همان موقع می‌توانیم موضع گیری کنیم.

پس از اینکه مجمع فدراسیون به هیات رئیسه تفویض اختیار کرد تا زمان انتخابات را مشخص کند اختلافات بر سر این موضوع بین فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش بالا گرفته است. ارزیابی‌ شما از این وضعیت چیست؟

خیلی در ریز اختلافاتی که وجود دارد نیستم و نمی‌دانم این اختلافات از کجا ناشی شده است. اینکه مجمع به هیات رئیسه اختیار داده تا زمان انتخابات را مشخص کند از مصوبات مجمع بود اما اینکه وزارتخانه به چه دلیلی می‌خواهد فدراسیون پس از پایان دوره ریاست کفاشیان با سرپرست اداره شود را نمی‌دانم.

شاید این موضوع به خاطر اختلافات عمیق بین کفاشیان و سجادی باشد؟

این یک بحث رسانه‌ای است و باید از لحاظ قانونی،‌اطلاعات داشت.

قانون می‌گوید وزارت ورزش نمی‌تواند در کار فدراسیون فوتبال دخالت کند.

من یک بحث دیگر دارم و اینکه فوتبال کشورمان به اندازه کافی مشکلات دارد. به قدری مشکلات حاد جلوی پای فدراسیون است که اگر بخواهیم همین نیروی کمی هم که داریم صرف این اختلافات کنیم فوتبال لطمه خواهد خورد. می‌توان با یک تعامل بهتر و اینکه هر دو طرف نسبت به هم دیدگاه های بهتر داشته باشند مشکلات را در یک جو صمیمی حل کرد.