مایلی کهن ول کن نیست!

محمد مایلی‌کهن در صحبت با رادیو جوان در مورد علت‌های عدم موفقیت تیم ملی امید در رقابت‌های انتخابی المپیک، گفت: ابتدا جا دارد دهه فجر را خدمت مردم ایران تبریک بگویم. امروز سالروز درگذشت دو تن از بزرگان فوتبال کشور محراب شاهرخی و صفر ایرانپاک است که این مسئله را هم به مردم تسلیت می‌گویم.

وی در ادامه، اظهار داشت: نظرات در مورد علت ناکامی تیم امید متفاوت است. برای دومین بار تیم المپیک ما به مرحله دوم انتخابی راه یافت. بار اول زمانی بود که من هدایت تیم را بر عهده داشتم. در سطوح پایه ممکن است گاهی شما نتیجه نگیرید اما پشتوانه‌سازی برای تیم بزرگسالان کردید. همه تیم‌های پایه باید قوی کار کنند تا تیم بزرگسالان موفق شود. انگلیس،  فرانسه و آلمان تا به حال چندبار در رقابت‌های مختلف پایه قهرمان شده‌اند؟ اما آنها همیشه در رده‌های بزرگسالان موفق هستند. الان نمی‌توانیم بگوییم تیم چون مقامی کسب نکرده ناکام بوده است. باید این مسئله را در نظر گرفت که بازیکنانی که ناشناخته بودند الان به فوتبالیست‌های مطرحی در ایران تبدیل شدند.

مدیر فنی تیم ملی امید در پاسخ به این سوال که آیا ما برای قهرمانی در رقابت‌های انتخابی المپیک برنامه‌ریزی  داشتیم، گفت: اینکه بگویم دلم نمی‌خواست تیم به المپیک برود درست نیست. همه تلاش ما این بود که حداقل سهمیه بگیریم که این اتفاق نیفتاد. در فوتبال همیشه تیم‌های قوی‌تر برنده نمی‌شوند. این مسئله را همه دیدند. در سطح شهر از ما به خاطر نحوه بازی تیم امید شکر می‌کنند  مخصوصا تشکر‌ها به خاطر بازی خوب تیم مقابل ژاپن است. مردم خوشحال هستند که یکی از تیم‌های فوتبال کشورشان بعد از مدت‌ها بازی قابل قبولی داشته و فوتبال مدرنی بازی کرده است.

وی افزود: ما 14 ماه تیم را تشکیل دادیم و کمترین مشکلات حاشیه‌ای را پشت سر گذاشتیم. ما تیمی را تحویل گرفتیم که در اینچئون در گروهی قرار با حضور ویتنام و قرقیزستان حضور داشت ما آنجا بین 3 تیم سوم شدیم. از طرف دیگر ما در این مسابقات محسن مسلمان، مهدی شریفی، محمدرضا خانزاده، مرتضی پورعلی‌گنجی و... را داشتیم اما نتیجه نگرفتیم. در مسابقات انتخابی المپیک این نفرات را نداشتیم اما بهتر کار کردیم.

مایلی‌کهن در مورد اینکه آینده تیم ملی امید چه می‌شود و آیا ممکن است این کادر کارش را برای 4 ساله آِنده ادامه دهد، اظهار داشت: 4 سال که هیچ، 4 ماه ، 40 روز آینده پیشکش و حتی 4 روز آینده هم پیشکش ما در فوتبال برنامه ریزی‌ نداریم و نخواهیم داشت.

وی در مورد اینکه قراردادی نداشتند، یاد آور شد: اگر قرارداد هم داشتیم تا پایان مسابقات بود که با حذف تیم ادامه کارمان منتفی شد. حالا هم که قرارداد نداریم مطمئنا کار دیگر تمام است. فوتبال ما پر است از استعدادها که باید به آنها رسیدگی کرد و با پرورش باعث رشدشان شد. من بارها گفتم حریفان داخلی داریم. حریف داخلی ما سخت تر از حریفان خارجی بودند. بعد از بازی با چین روزبه چشمی گریه کرد آن هم به خاطر بلایی بود که بعد از بازی با قطر برخی دوستان رسانه‌ای بر سر این بازیکن آوردند او در گوشه‌ای نشسته بود و زار می‌زد.

مدیرفنی تیم ملی امید در مورد اینکه چطور می‌شود عراق که در جنگ است به المپیک برود اما تیم ایران نه، گفت: می‌توانم بپرسم چرا استرالیا، چین و ... به المپیک نرفتند آنها که بیشتر از ما هزینه کردند اما شما این موضوع را به ما می‌گوئید استرالیا چند برابر ما هزینه کرده است.

مایلی‌کهن در پاسخ به این سوال که عراق مطمئنا از ایران کمتر هزینه کرده است و راهی المپیک شد، اظهار داشت: عراق هم کمتر از ما هزینه کرده است. ما باید پیرامون فوتبال کشورمان صحبت کنیم. احساسم این بود که شما به یک طرف گرایش دارید امیدواریم وقتی تیم بزرگسالان در یک گروه چهار تیمی چهارم می‌شود و وقتی در آسیا به عراق در جنگ می‌خورد و حذف می‌شود این مسائل را بگویید تازه ما در انتخابی المپیک  به عراق نباختیم بلکه بازی را به ژاپن واگذار کردیم. گروه عراق در مسابقات ساده‌ بود اما ما در گروه سختی قرار داشتیم. اگر به عراق می‌خوردیم و این تیم را شکست نمی‌دادیم این مسئله که می‌گویید مصداق پیدا می‌کرد.