میثم منیعی یکی از بازیکنانی که خیلی زود از فوتبال خداحافظی کرد و زود هم به جرگه مربیان پیوست.

 

او در حال حاضر هدایت تیم دسته دومی شهدای جویبار را برعهده دارد و تلاش می‌کند تیمش را به مرحله دوم مسابقات برساند. این که چرا او زود از فوتبال کنار رفت و مربی شد دل‌پری دارد.

 

خلاصه‌ای از حرف های منیعی را بخوانید:

 

* اوضاع تیم چطور است؟

- بد نیست ولی چند تساوی اخیر کمی کار ما را سخت کرد و باید در چهار بازی پایانی امتیاز بگیریم و به عنوان سه تیم اول راهی مرحله دوم شویم.

 

* شروع خوبی داشتید ولی افت کردید. چرا؟

- در گروه ما هر چه تیم پول‌دار نفتی و صنعتی قرار گرفته‌اند. تیم‌هایی مثل نفت و گاز گچساران، نفت امیدیه، نفت نوین کارا شیراز، کاسپین قزوین، استقلال آبی، حف سمنان و مقاومت تهران که هر یک از یک جایی حمایت می‌شوند و ما تیم شخصی هستیم بودجه نداریم و کل بودجه ما فقط 150 میلیون تومان است که هزینه سفر نمی‌شود چه برسد به بازیکن پول بدهیم.

 

* شمال که بازیکن زیاد دارد؟

- بازیکن باید حداقل در لیگ استان بازی کرده باشد. الان اکثر تیم‌ها پول می‌دهند و نفرات خوب می‌آورند ولی ما اکثر بازیکنان‌مان در محلات هم سابقه بازی ندارند.

 

* چرا هزینه نمی‌کنند.

- بنده خدا مالک باشگاه بیشتر از این نمی‌تواند هزینه کند و سال‌های قبل شهرداری جویبار با هزینه های میلیاردی نتوانست صعود کند و حتی کم بود سقوط هم کند. در گذشته خوب هزینه کردند ولی نتوانستند بالا بیایند حالا با این هزینه کم نمی‌شود به جنگ تیم‌های پولدار رفت.

 

* شایعه شده بود علی دایی می‌خواهد جزو هیات مدیره شود و کمک کند؟

- چنین چیزی نیست. فقط آقای پروین و آقای روشن هر از چند گاهی با تیم همکاری می‌کنند. البته نه مالی بلکه مشاوره‌ای.

 

* نظری جویباری چرا کمک نمی‌کند؟

- وقتی محمود فکری هدایت تیم را بر عهده داشت و با حدود یک و نیم میلیارد بودجه نتوانست نتیجه بگیرد، نظری جویباری الان سمت تیم نخواهد آمد.

 

* چرا از تهران بازیکن پیدا نکردی به تیمت ببری؟

- مگر تهران هم بازیکن دارد! مُرد آن زمانی که تهران بازیکن داشت و از هر کوچه‌اش کلی استعداد کشف می‌شد. علی دوستی یک جورایی فوتبال تهران را خراب کرد و دنبال استعدادها نمی‌رود. البته الان اکثر تیم‌ها دنبال بچه پولدارها هستند تا از آنها پول بگیرند. کی دنبال استعداد می‌رود. باور کنید اگر زمان ما هم اینگونه بود ماها نیز فوتبالیست نمی‌شدیم.

 

* چرا خود تو زود از فوتبال خداحافظی کردی؟

- همه چیز زیر سر عادل فردوسی‌پور است و او را به خدا واگذار می‌کنم.

 

* چرا؟

- همان داستان شاهین را علم کرد و این همه حاشیه ساخت که اصلا درست نبود. واقعا نمی‌دانم چرا این کار را کرد!

 

* سر همین بین گزینه‌های چپ نامی از تو نبرد؟

- شاید اینطور باشد چون حداقل من بیش از پانزده بازی ملی داشتم و سال‌ها در سطح اول فوتبال آن هم در استقلال و پاس بازی کرده بودم.

 

* از احدی هم اصلا نام نبرد!

- واقعا! این دیگر خیلی عجیب است و چرا از احدی نام نبرده است من تعجب می‌کنم!

 

* الان هم سن و سال‌های تو دارند در لیگ بازی می‌کنند از این بابت چه احساسی داری؟

- الان هم سن و سال‌های من دارند قراردادهای میلیاردی می‌بندند. من از فوتبال کنار رفتم و یک میلیارد هم طلب دارم و باید مالیات آن را هم بدهم. همین الان ممنوع‌الخروج هستم. چون مالیات پولی که نگرفته‌ام را باید بدهم!

 

* بازی‌های لیگ را دنبال می‌کنی. چه تیمی مدعی اصلی قهرمانی است؟

- من بازی‌ها را دنبال می‌کنم. به نظرم استقلال، صبا، پرسپولیس و حتی سپاهان می‌توانند مدعی اصلی باشند. استقلال خوزستان از این جمع بالای جدولی‌ها جدا می‌شود چون تجربه ندارد.

 

* الان مدافع و هافبک چپ خوب در لیگ داریم؟

- اصلا نداریم و تنها احسان حاج صفی از خوب‌های لیگ است که او هم آلمان رفته. تیم‌ها مدافع یا هافبک کلاسیک ندارند.

 

* تیم خودت هم یکی دو بازیکن باتجربه دارد؟

- فقط رامین محرم‌نژاد است و علی قربانی هم به عنوان مربی بازیکن کمک می‌کند. محسن سلطانی و یکی دو نفر دیگر در کادر فنی حضور دارند.