محمد دایی  درباره برنامه 90 که محوریت آن درخصوص تولد علی دایی و مصاحبه با او بود؛ اظهار داشت: دیشب برنامه نود را دیدم و خیلی هم خوب بود. فکر می کنم مخاطبین تلویزیون هم راضی بودند.

وی درباره رابطه فوق العاده صمیمی اش با علی دایی که باعث شده در اکثر اوقات باهم باشند؛ تصریح کرد: صد در صد همین طور است. از 6 یا 7 سالگی ما باهم بوده ایم. هم رفیق هم بوده ایم و هم برادر. نه تنها من و علی، بلکه بقیه برادران هم با یکدیگر همین صمیمیت را داریم. من و علی فوتبالمان را باهم آغاز کردیم. در مسائل کاری هم بیزینس مشترکی باهم داشته ایم. همیشه در کنار هم بوده ایم و به جز برادری، رفاقت هم می کنیم.

برادر بزرگتر علی دایی درباره احترام بسیار زیادی که شهریار، برای پدر و مادرش قائل است؛ بیان داشت: کلا ما هر چه داریم از دعای  خیر پدر و مادرمان است. پدرم بود که راه و چاه را به ما نشان داد و تجربیاتش را در اختیارمان قرار داد. پدر و مادرمان بودند که طرز درست زندگی کردن را به ما آموختند. همین الان اگر کار من گیر بیفتد؛ دعای پدر و مادرم به کمکم می آیند.

وی درباره حال و روز او و اعضای خانواده در زمانی که علی دایی طحالش پاره شده بود و آن ها خبری نداشتند؛ گفت: ما 4،5 روز از علی خبر نداشتیم و نمی دانستیم چه بلایی بر سرش آمده است. روزهای وحشتناکی بود و می توانم بگویم جزو بدترین روزهای زندگیم به شمار می رود. ولی خدا را شکر علی، با ما تماس گرفت و نگرانی ها از بین رفت. باور نمی کنید علی اسم آن مدیر را به من هم نگفت که به او تلفن نداده بود.

محمد دایی در پاسخ به این سوال که مهمترین اشتباه علی دایی در انتخاب تیمهایش چه بوده است؛ گفت: به نظرم علی همواره بهترین و درست ترین تصمیم ها را گرفت و من اشتباهی در کارش نمی بینم.

وی درباره صحبت علی دایی مبنی بر اینکه به خاطر او، راهی استقلال اردبیل شد؛ اذعان داشت: در آن زمان من هم طرفدار تیم خاصی نبودم و استقلال و پرسپولیس برایم تفاوتی نداشت. با بچه های آن تیم رفاقت داشتم و به استقلال رفتم؛ علی هم به آنجا آمد. پیشرفت خوبی هم در فوتبالش ایجاد شد. همان طور که خودش گفت توانست به پست فوروارد بیاید و به تیم جوانان هم دعوت شود. خدارو شکر الان استقلالی نیستم (باخنده)

مربی صبای قم درباره حال و روز علی دایی، هنگامی که سال اول قبول شدن در دانشگاه نتوانست وارد شود و مجبور شد یک سال دیگر کنکور بدهد؛ توضیح داد: اخلاق علی دایی را همه می دانند. او بخواهد کاری را انجام دهد؛ انجام می دهد. علی درسش بسیار خوب بود و در رشته ریاضی فیزیک هم تحصیل می کرد. دایی ضریب هوشی بالایی دارد و همین باعث شد دو سال پیاپی در دانشگاه شریف قبول شود. جاب این است که علی زیاد اهل رس خواندن هم نبود و سریع همه درس ها را در سر کلاس یاد می گرفت و شب امتحان هم آن ها را می خواند و قبول می شد.

وی درباره روز تصادف که همراه علی دایی بود خاطرنشان کرد: دیشب همه چیز را خود علی گفت ولی به هر حال او مریض بود و شربت خواب آور خورده بود. من احساس کردم خوابش می آید و گفتم کنار بزن تا من رانندگی کنم ولی قبول نکرد و گفت اجازه بده این چند دقیقه دیگر که حسابی خوابم گرفت کنار بزنم و تو جایم بنشین که دیگر به ده دقیقه نکشید و آن اتفاق افتاد.

مربی صبای قم در پاسخ به این سوال که خودش دیشب به کدام یک از گزینه های سوال پیامکی برنامه 90 رای داده است؛ عنوان کرد: من با همه لحظات علی، چه تلخ و چه شیرین خاطره دارم. با خوب هایش خوشحال شدم و با بدهایش گریه کردم. در برنامه دیشب من اصلا رای ندادم چون نمی توانستم بین آن گزینه ها یکی را انتخاب کنم.

وی درباره توضیحات علی دایی درباره او و اینکه مدرک A مربیگری را دارد؛ گفت: نیاز نبود خودم این حرف ها را بزنم. یک عده هستند که همیشه دنبال ایراد گرفتن هستند و من هم اهمیتی نمی دادم. من کار خودم را می کنم و به حواشی توجهی نمی کنم.

محمد دایی در پایان درباره باخت صبا به گسترش فولاد گفت: ما دیروز باختیم چون خوب بازی نکردیم. فکر می کنم بچه های تیم ما در باد قهرمانی جام شهدا و برد پرسپولیس بودند؛ به همین دلیل خوب بازی نکردیم و حق ما باخت بود. دو بازی پشت سر هم را باخته ایم و باید هر چه زودتر خوب شویم و به روزهای ایده آلمان برگردیم.