بوخوم فردا در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی آلمان، DFB پوکال میزبان بایرن‌مونیخ است. به همین بهانه سایت رسمی فدراسیون فوتبال آلمان (DFB ) در مصاحبه‌ای با وحید هاشمیان بازیکن سابق این دو تیم در خصوص این دیدار و رؤیای صعود بوخوم به نیمه‌نهایی از او پرسیده است.

 

آقای هاشمیان، در دیدار فردای بوخوم و بایرن در جام حذفی قلب شما برای کدام تیم می‌زند؟

این وضعیت دشواری برای من است، بهترین دوران حرفه‌‌ای من در بوخوم و تحت نظر پیتر نوی‌روور بوده است، ما با آن تیم به جام یوفا هم رفتیم اما بایرن هم به قلب من نزدیک است. بایرن باشگاهی حرفه‌ای و قابل ملاحظه است. متأسفانه من فقط یک سال در بایرن بودم اما به همین موضوع هم افتخار می‌کنم.

به نظر شما فردا کدام تیم حذف خواهد شد؟

نمی‌خواهم فکر کنم بوخوم حذف می‌شود. البته برتری بر بایرن هدف بزرگی است، با این حال بوخوم هم در جام حذفی پیروزی می‌خواهد و من این شانس را برای این تیم قائل هستم.

آیا از نظر شما پیروزی بوخوم ممکن است؟

بازی‌های جام حذفی متفاوت است و من خودم از نزدیک شگفتی‌های این جام را دیده‌ام. در بازی‌های حذفی همه چیز ممکن است، البته قطعاً شانس بایرن خیلی بیشتر است اما باید منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

شخصاً چه خاطراتی از جام حذفی دارید؟

خاطرات خیلی خوبی دارم، من در سال 2005 با بایرن قهرمان این رقابت‌ها شدم. البته متأسفانه در دیدار حساس با شالکه در برلین من تیم ملی ایران را همراهی می‌کردم. من چیزهای بزرگی در فوتبال آلمان تجربه کردم.

چه چیزهای بزرگی؟

در زمان ما بوخوم با پیتر نوی‌روور شرایط خوبی داشت، در مونیخ هم تمرینات سخت ماگات تجربه ویژه‌ای برای من بود. من حتی در هامبورگ و هانوفر هم تجربیات زیادی داشتم. در مجموع من 11 سال در فوتبال آلمان بودم و به عنوان یک بازیکن آسیایی به این موضوع افتخار می‌کنم.

اما در نهایت تمام فوتبال خود را در ایران و در پرسپولیس به پایان رساندی، آیا نمی‌خواستی در آلمان بمانی؟

من 34 ساله بودم و البته پیشنهاداتی از بوندس‌لیگا‌ی B داشتم اما یکی از اهدافم همیشه بازگشت به فوتبال ایران و کمک به فوتبال کشورم بود. البته با نگاهی به گذشته، می‌‌توانم بگویم شاید باید در آلمان می‌ماندم.

چرا؟

من به ایران رفتم و انتظارات از من خیلی بالا بود و نمی‌توانستم آن را انجام دهم، بنابر این به هیچ وجه خوشحال نبودم.

الان چه‌کار می‌کنید؟

الان با خانواده‌ام در هامبورگ زندگی می‌کنم. من هم‌اکنون مدرک B و یک مربیگری دریافت کرده‌ام و آموزش من در این زمینه یک سال پیش به پایان رسید و اکنون هم به دنبال پیدا کردن کار به عنوان مربی هستم اما با وجود رقابت، این کار آسان نیست.

شما در رقابت‌های اوبرلیگا مربیگری کرده‌اید؟

بله و این تجربه بسیار خوبی بود و خیلی خوب می‌شد اگر می‌توانستم گام بعدی را نیز بردارم.

برنامه شما برای آینده چیست؟

در واقع من ابتدا به بازگشت به فوتبال ایران برای چند سال فکر کردم اما فوتبال ایران هنوز قابل مقایسه با فوتبال آلمان نیست. من اینجا می‌توانم چیزهای زیادی یاد بگیرم و تجربه کنم و سپس این دانش را به کشورم ببرم ولی ابتدا می‌خواهم در فوتبال آلمان مربیگری کنم.