هدف‌مان قهرمانی در آسیاست

ایران مدت طولانی است که پرچمدار فوتسال آسیاست و در آستانه آغاز چهاردهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا، سرمربی تیم ایران تأکید کرد حتی کسب مقام دومی برای قهرمان 10 دوره این رقابت‌ها قابل‌قبول نیست.

ایران و ژاپن، قهرمان سه دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا تنها کشورهایی هستند که در تاریخ این مسابقات به قهرمانی رسیده‌اند. دو سال پیش در ویتنام بود که ژاپن پس از تساوی 2 - 2 مقابل ایران در ضربات پنالتی موفق به شکست این تیم و رسیدن به عنوان قهرمانی شد. حالا بار دیگر دو تیم در دوره جدید این مسابقات که قرار است در تاشکند ازبکستان برگزار شود، از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می‌روند.

ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران گفت: تمامی هواداران ایرانی انتظار دارند که ما به قهرمانی آسیا برسیم و این تنها هدف ماست و به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم. حتی کسب عنوان دومی هم برای ما پذیرفتنی نیست. ژاپن هم سازماندهی فوق‌العاده‌ای دارد و بودجه عظیمی را برای توسعه و پیشرفت فوتسالش کنار گذاشته است و همین مسئله باعث شد که در دوره اخیر مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا به عنوان نخست برسند. با این حال ایران هم در شکل و فرم خیلی خوبی است. ما استعدادهای خوبی داریم، از بازیکنان قدرتمندی بهره می‌بریم و تنها به هدف قهرمانی پا به این مسابقات می‌گذاریم.

تیم ملی فوتسال ایران روز چهارشنبه در نخستین بازی خود در این تورنمنت در ورزشگاه یونیورسال به مصاف اردن می‌رود، این در حالی است بازیکنان این تیم به تازگی و در ماه ژانویه 2016 به کار خود در لیگ فوتسال ایران پایان داده‌اند و مستقیماً به اردوی تیم ملی ملحق شدند. شاگردان ناظم‌الشریعه همچنین در تورنمنتی چهارجانبه که به دعوت چین انجام شد، حضور پیدا کردند که آماده‌سازی خوبی برای این تیم بود.

سرمربی تیم فوتسال کشورمان در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت: ما لیگی قوی در ایران داریم و بازیکنان به خوبی در آنجا خود را آماده کرده‌اند. در کنار این ما از وحدت تیمی فوق‌العاده‌ای برخورداریم، ولی در کنار ما تیم‌های دیگر هم در حال پیشرفت هستند و مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا تورنمنتی منحصربه‌فرد است.

ناظم‌الشریعه تصریح کرد: تمامی تیم‌ها پیشرفت کرده‌اند و به امید کسب نتایج مطلوب پا به این مسابقات می‌گذارند. همچنین باید تیمی چون ازبکستان را هم در نظر داشت که از یک سال پیش با هدف قهرمانی در این مسابقات به عنوان میزبان، خود را آماده کرده است. تایلند نیز بازی‌های دوستانه خیلی خوبی را انجام داده است، عراق هم از اردوی تمرینی خود به اینجا آمده است، چین هم که میزبان ما در مسابقات چهارجانبه بود، نشان داد که پیشرفت کرده و برنامه ویژه‌ای برای این مسابقات دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال مهمترین چیز برای ما این است که در این مسابقات همانند یک خانواده هستیم و همه در یک مسیر و برای رسیدن به هدف‌مان تلاش می‌کنیم.