خوردبین: ما نمی‌توانیم از برانکو ایراد بگیریم

محمود خوردبین، سرپرست پرسپولیس، درخصوص بعضی از مسائل اخیر این تیم پاسخ می‌دهد.

 

گفته می‌شود بعضی از بازیکنان به دلیل سفر با اتوبوس به اصفهان و تحمل سفری 6، 7 ساعته ناراضی بودند. این مسئله را قبول دارید؟

بازیکنان ما خیلی خوب مقابل ذوب‌آهن بازی کردند، این امر نشان می‌دهد که آنها هیچ مشکلی از بابت سفر با اتوبوس به اصفهان نداشتند! تیم ما 6 ساعت با اتوبوس در جاده تهران و اصفهان بود و حدود 45 دقیقه هم تیم‌مان در سطح شهر اصفهان بود تا به هتل محل استقرارش رسید. بازیکنان تیم ساعت 19:30 شب قبل از بازی در اتاق‌های‌شان بودند و ما هیچ مشکلی برای سفر به اصفهان نداشتیم.

چرا این سفر با هواپیما انجام نشد؟

ما برای گرفتن بلیت تلاش کردیم اما هیچ پروازی جا نداد، به همین دلیل با اتوبوس به اصفهان سفر کردیم.

بابت سپردن پنالتی توسط بنگر به کمال کامیابی‌نیا خیلی از کاپیتان تیم‌تان انتقاد شد، شما این انتقادات را قبول دارید؟

من فکر می‌کنم اینکه بنگر بعد از صحبت کمال، پنالتی را به او داده تا بزند، رفاقت‌شان را می‌رساند، مسلماً دفعه بعد بنگر پنالتی را می‌زند و ان‌شاءا... پنالتی‌اش را هم با قدرت به گل تبدیل می‌کند.

اما بیشتر از برانکو ایراد گرفته می‌شود که چرا پنالتی‌زن اول یا دوم تیمش را مشخص نمی‌کند.

ما نمی‌توانیم از برانکو در مورد تعیین پنالتی‌زن ایراد بگیریم چون سرمربی ما تفکرش این است که هر بازیکنی آمادگی‌اش را دارد و در شرایط خوبی قرار دارد، پنالتی را بزند. دوست دارم در این مورد و برای درستی کار برانکو برای‌تان یک مثال بزنم. دقیقاً یادم هست زمانی که بازیکن تیم ملی در رده جوانان آسیا بودیم، در فیلیپین بازی داشتیم و بازی مقابل کره‌جنوبی پنالتی به سود ما گرفته شد. در آن مقطع که رایکوف مربی تیم ملی جوانان ایران بود. مرحوم غلامحسین مظلومی توپ را برداشت که پنالتی بزند اما رایکوف با اشاره تأکید کرد که علی پروین آن پنالتی را بزند، اتفاقاً علی پروین که یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی جوانان بود پشت ضربه قرار گرفت و ضربه‌اش را گل نکرد. تمام اینها را گفتم که بگویم میزان آمادگی و شرایط روحی- روانی یک بازیکن نقش مهمی در زمان زدن ضربه پنالتی دارد.

درخصوص دیدار با فولاد، تیمی که در سه بازی آخرش به پیروزی رسیده، چه صحبتی دارید؟

فولاد تیم خوبی است اما فراموش نکنید ما در اهواز، فولاد را شکست دادیم، به همین دلیل و با آمادگی‌ای که داریم با حمایت تماشاگران‌مان می‌توانیم دوباره برنده شویم.