طبیعی است تیم نفت پول شام نداشته باشد

در واکنش به حذف تیم نفت تهران در مرحله پلی اف لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: از اولین روزی که وارد فوتبال اروپا شدم و با شرایط فوتبال روز دنیا آشنایی پیدا کردم فهمیدم پول در فوتبال حرفه ای حرف اول و آخر را می زند و باشگاه هایی که دچار مشکلات اقتصادی می شوند یا باید این مشکل را برطرف کنند یا از فعالیت حرفه ای کنار بروند. مثال ساده ای هم در فوتبال ایران در سالیان اخیر داریم تیم هایی نظیر پورا، بهمن، وحدت، آرارات، شاهین، بانک تجارت و همین اواخر گهردورود یا تیمی نظیر فجر سپاسی شیراز همه و همه حرف های زیادی در فوتبال ایران زده اند و بازیکنان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کردند اما الان این تیم ها یا ابومسلم با قدمتی بالا کجای فوتبال ایران قرار دارند. رئال مادرید یا بارسلونا، منچستریونایتد، آ.ث میلان یا بایرن مونیخ هرکدام از اینها اگر پول نداشته باشند بعد از چند سال از صحنه فوتبال حرفه ای حذف می شوند. یادشان و نام شان ماندگار می مانند ولی از صحنه فوتبال حرفه ای کنار خواهند رفت.

وی ادامه داد: دیروز نفت مقابل تیم معمولی الجیش قطر شکست خورد .شک نکنید اگر نفت به بحران اقتصادی نمی خورد دیروز با اختلاف دو، سه گل این تیم قطری را شکست می داد. اما بی پولی سبب شد بازیکنان خوب این تیم یکی پس از دیگری نفت را ترک کنند. الان هم شنیده ام قرار است جلال حسینی و وحید امیری به تیم های چینی بروند. گله ای هم به این بازیکنان وارد نیست باید فکر درآمدشان و آینده شان باشند. به باشگاه نفت هم متاسفانه نمی توان خرده گرفت چون همه می دانیم شرایط وزارت نفت چگونه است. خیلی اهل اخبار اقتصادی و سیاسی نیستم ولی می دانم قیمت نفت در بازارهای جهان به زیر 30 دلار سقوط کرده است و درآمد وزارت نفت و حتی دولت با این اتفاق کاهش چشمگیری داشته است.در این شرایط انتظار دارید نفتی لنگ شام شب شان نباشند؟ مسلما ورزش در این شرایط نمی تواند اولویت اول این وزارتخانه باشد. فوتبال در کشور ما تقریبا دولتی است و مادامی که دولتی باشد نمی توانیم کار حرفه ای انجام دهیم. از آن سو امکان خصوصی سازی فوتبال وجود ندارد چون اقتصادمان هنوز یا دولتی یا وابسته به دولت است. باید سال ها صبر کنیم تا اقتصاد به معنی واقعی خصوصی سازی شود و آن وقت بنگاه های خصوصی، ورزش و فوتبال مان را هم  خصوصی کنند بقیه نسخه هایی که می پبچیم شاید به صورت موقت درد ورزش ما را تسکین دهد  اما درمانش نخواهد کرد. 

مهاجم اسبق تیم ملی درباره بازی های لیگ برتر و عملکرد تیم ها خاطرنشان کرد: امسال وقفه های زیادی در لیگ داشتیم وگرنه لیگ خیلی قشنگ تر می شد. تا اینجای کار عملکرد فنی تیم پرسپولیس و تیمی نظیر ذوب آهن و استقلال خوزستان قابل قبول بوده و تیم استقلال در بعد نتیجه گیری از سایر رقبا موفق تر عمل کرده است اماتیم های دیگر مشکلات خاص خودشان راداشته اند . سپاهان به عنوان حرفه ای ترین باشگاه در این فصل دچار بدشانسی های خاص خودش شد. رفتن یکی، دوبازیکن موثر نظیر حاج صفی و عدم صدور مجوز بازی پادووانی و پریرا باعث شد سپاهان فصل را آنطور که می خواست شروع نکند و از درون باشگاه هم برای این تیم مشکلاتی درست شد. به طوری که حسین فرکی خیلی زود این تیم را ترک کرد. سپاهان در این اتفاق هم به خودش و هم به فرکی ظلم  کرد و امروزه می بینیم استیماچ نتایج بسیار ضعیف تری هم  گرفته مشکل این تیم دوست داشتنی کادر فنی اش نبود. در واقع مشکلات در این باشگاه ماندگار شدند و شخصی که می توانست حلال مشکلات باشد به عنوان مشکل معرفی شد. نتیجه اش را هم داریم، می بینیم. نقش یک مربی در تیمش بسیار مهم است. درست مثل نقش برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس که این تیم کم ستاره و جوان را به شرایط فنی قابل تحسین رسانده است. 

وی در پاسخ به این سوال که شما اصولا از مربیان کروات خوش تان نمی آید اما حالا از برانکو ایوانکوویچ تعریف می کنید تاکید کرد: من بالای صدمرتبه صادقانه از تومیسلاو ایویچ تعریف کرده ام و الان هم می گویم موفقیت تیم ملی در جام جهانی 98 حاصل دانش و تلاش این مرد بزرگ بود. من می گویم همه (ویچ) ها خوب یا بد نیستند. همه جا خوب و بد وجود دارد همانطور که همه مربیان ایرانی خوب یا بد نیستند. برانکو ایوانکوویچ هم مربی خوبی است و من در زمان بازیگری با او کار کرده ام. میروسلاو بلاژویچ سیاهکار بود که من این را به خودش گفتم و از تیم ملی خداحافظی کردم. بعدها با برانکو ایوانکوویچ کار کردم او هم شخصیت خوبی دارد و هم هوش بالا و هم کار فنی خوب. چنانچه بدون هیاهو و استرس تیم ملی را به جام جهانی آلمان برد، زیاده طلبی نکرد و سر کسی هم منت نگذاشت. با کار خوب بی سروصدا از ایران رفت و بعد از سال ها در پاسخ به پیشنهاد باشگاه پرسپولیس بدون ادعایی دوباره به فوتبال ایران برگشت و مشغول کارش شد و به نظرم حفظ این مربی به سود آینده این تیم پرطرفدار خواهد شد. 

عزیزی درباره اظهارات محمد مایلی کهن در گفت و گو با شبکه بی بی سی بیان داشت:من نمی گویم بی بی سی دشمن ماست ولی این را با همه وجود می گویم که این شبکه دوست ما هم نیست.این را هم می دانیم دشمن دوست من دشمن خود من هم هست.بی بی سی اگر دشمن نباشد که من می گویم نیست ولی اطمینان دارم دوست ما هم نیست.دل آنها به حال من خداداد عزیزی نمی سوزد.همین طور که دل من هم برای آنها نمی سوزد.هر چند علاقه ای ندارم درباره اظهارات حاجی پیرامون گفت و گو با این شبکه صحبت کنم.