محجوب ستاره مسابقات بود

مجید زارعیان یک روز بعد از پایان رقابتهای آزاد اروپا در اتریش با بیان مطلب فوق افزود: این دوره از مسابقات در سطح فنی بالایی برگزار شد. اکثر جودوکاران رنکنیگ دار در این رقابتها حضور داشته و مسابقات خوبی را شاهد بودیم. 

وی افزود: در وزن جواد محجوب جودوکارانی که روی سکوی قهرمانی پایین تر از نماینده کشورمان ایستادند همه عنوان دار بودند. قهرمانان کوبا، روسیه و ایتالیا همه از جودوکاران خوب دنیا هستند. خیلی از جودوکارانی که در گرند اسلم مدال کسب کرده بودند در اتریش توفیقی نداشتند. 

سرمربی تیم ملی به تلاش نمایندگان کشورمان در این رقابتها اشاره کرده و اظهار داشت: اینکه دو جودوکار ما رشد کرده و مبارزاتی بهتر از تورنمنت های قبل به نمایش می گذارند حاصل حضور در اردوی مشترک فرانسه و تمرین با خوب های دنیاست. این اردوها برای نفرات ما مفید است و جودوکاران ما هم بهترین بهره را می برند. 

زارعیان در خصوص مبارزات جواد محجوب گفت: جواد واقعا عالی بود و مبارزات بسیار خوبی را هم به نمایش گذاشت. او با آمادگی خوب روحی و روانی در این مسابقات به میدان رفت. انگیزه بالایی برای کسب مدال داشت و رقبای شناخته شده را یکی بعد از دیگری با قدرت شکست داد و به نشان با ارزش طلا دست یافت. جواد واقعا ستاره مسابقات اتریش بود. 

وی دامه داد: سعید ملایی باید طلا می گرفت و استحقاق ایستادن روی سکوی قهرمانی را داشت. بدشانسی و یک اخطار کوچک او را از این مهم دور کرد. ملایی در مسابقات قبلی، جودوکاران مغولی که مدال های طلا و نقره این وزن را کسب کردند را شکست داده بود. 

سرمربی تیم ملی افزود: اغلب کشورهای شرکت کننده در این مسابقات با تیم کامل به اتریش آمده بودند. قزاقستان با دو تیم کامل و جوان آمده بود. مغولستان، کوبا و خیلی از کشورها جودوکاران رنکنیگ دار خود را به این مسابقات آورده بودند. 

زارعیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در اتریش باید دو مدال با ارزش طلا کسب می کردیم که متاسفانه ملایی با یک اخطار به حریف مغولی باخت و فینال را از دست داد. از اتریش راهی آلمان شده و قبل از آغاز رقابتهای دوسلدورف با تیم ملی آلمان تمرین خواهیم کرد. 

وی در پایان گفت:طلای محجوب خیلی ارزش داشت. او با ۱۰۰ امتیازی که با این طلا به دست آورد موقعیت بسیار خوبی در راه کسب سهمیه المپیک کسب و اگر در دوسلدورف هم همین مبارزات را به نمایش گذاشته و مدال کسب کند بدون شک سهمیه خود را قطعی خواهد کرد. 

تیم دو نفره جودو ایران یکشنبه هفته جاری در رقابتهای آزاد اروپا توسط جواد محجوب و سعید ملایی دو مدال طلا و برنز کسب کرد.