دیدارهای هفته بیست و یکم لیگ برتر باشگاه‌های ایران شب گذشته به پایان رسید.

بر همین اساس و با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی رقابت‌های لیگ برتر، طی هفته‌های باقی مانده نکات آماری هر هفته را استخراج کرده که این موضوع می‌تواند به جذابیت رقابت‌ها نیز اهمیت دو چندانی ببخشد.

- در هفته بیست و یکم رقابت‌ها استقلال پس از یک هفته، دوباره صدرنشین شد تا با 14 هفته صدرنشینی از این لحاظ رکوددار باشد. استقلال در فصل جاری هرگز از رتبه چهارم جدول پایین‌تر نیامده است.

- در قعر جدول نیز استقلال اهواز با 12 هفته قعرنشینی پیاپی و حضور در رتبه شانزدهم جدول (از هفته دهم تا بیست و یکم) از این لحاظ رکورددار است.

- پرسپولیس برای دومین هفته پیاپی همچنان در رده سوم باقی ماند و ذوب‌آهن نیز پس از 10 هفته حضور در این رتبه، حالا دو هفته است که از رسیدن به این رتبه بازمانده و این رده را در اختیار پرسپولیس قرار داده است.

- در هفته بیست و یکم لیگ برتر 8 تیم بالای جدول بازی‌های خود را واگذار نکردند واز بین 8 تیم پایین جدول نیز 3 تیم شکست خوردند.

- سپاهان پس از اینکه در هفته دوم لیگ یازدهم در تاریخ 17 مرداد 1390 با دو تساوی پیاپی ابتدای فصل رده یازدهم جدول را تجربه کرده بود، یک بار دیگر پس از 4 سال و 6 ماه و 12 روز (1655 روز) دوباره به این رده رسید.

- استقلال پس از 4 هفته (3 هفته تساوی و یک هفته شکست) دوباره طعم پیروزی را چشید.

- استقلال تا به حال در بیرون از تهران شکست نخورده است.

- استقلال خوزستان دیگر تیم آبی و مدعی فصل جاری اما روزهای خوبی را سپری نمی‌کند. این تیم دومین تساوی پیاپی را کسب کرد و طی 6 هفته فقط یک برد به دست آورده است.

- پرسپولیس می‌توانست پس از 51 هفته در جدول در مقامی بالاتر از استقلال قرار بگیرد که با توجه به نتایج به دست آمده در هفته بیست و یکم، باز هم این مهم برای سرخ پوشان تهرانی محقق نشد.

- پرسپولیس برانکو که به عقیده کارشناسان روزهای خوبی را سپری می‌کند در 4 هفته اخیر فقط یک پیروزی را به دست آورده است.

- پرسپولیس با کسب نتیجه تساوی در برابر سایپا، 15 دیدار پیاپی را شکست نخورده و در صورت ادامه این روند در هفته آینده در فصل جاری به رکورد استقلال خواهد رسید.

- ذوب‌‌آهن نیز با گل‌محمدی پنجمین تساوی پیاپی را به دست آورد. این تیم هم در 7 هفته اخیر فقط یک برد کسب کرده است.

- شاگردان یحیی همچنین در 19 هفته اخیر فقط در یک دیدار شکست خورده‌اند.

- نفت تهران که پس از برد استقلال، به نظر می‌رسد به روزهای خوب بازگشته است مقابل دیگر استقلال لیگ یعنی استقلال اهواز به پیروزی رسید تا برای سومین بار در فصل جاری، دو پیروزی پیاپی را تجربه کند.

- تراکتورسازی پس از 4 هفته دوباره موفق به پیروزی در دیدارهایش شد. این تیم همچنین از 10 دیدار اخیر خود فقط در یک دیدار شکست خورده است.

- صبای قم نیز پس از 3 شکست پیاپی، با تساوی مقابل استقلال خوزستان به دومین تساوی پیاپی رسید. تیم علی دایی نیز آخرین برد خود را در هفته شانزدهم به دست آورد.

- گسترش نیز پس از اینکه طی 4 هفته روند یک هفته درمیان شکست و تساوی را به دست می‌آورد، در 4 هفته اخیر به روند جالب یک هفته درمیان پیروزی و شکست دست پیدا کرده است.

- پدیده برای چهارمین هفته متوالی شکست‌ناپذیر باقی ماند.

- سپاهان: 16 بازی فقط یک برد (بدون شرح!) این تیم همچنین سومین شکست پیاپی را نیز تجربه کرد.

- روند نبردن‌های ملوان نیز به 10 بازی پیاپی رسید.

- فولاد پس از 3 هفته پیروزی پیاپی، دو هفته است که دوباره به روند گذشته بازگشته و از بردهایش خبری نیست.

- دیگر تیم مشهدی یعنی سیاه جامگان پس از 3 پیروزی پیاپی، حالا 2 تساوی متوالی به دست آورده است. از آخرین شکست این تیم 5 بازی می‌گذرد.

- راه‌آهن که از 13 بازی اخیر خود فقط در یک دیدار به پیروزی رسیده است، در 2 بازی اخیر به تساوی رسیده است.

- استقلال اهواز پس از تساوی پیاپی، دوباره شکست خورد. این تیم در تمام 21 بازی لیگ فقط یک برد به دست آورده است.

- 5 دروازه‌بان رکوددار کلین شیت، نتوانستند در هفته جاری دروازه خود را بسته نگه دارند.

- صدر جدول گلزنان در هفته بیست و یکم دست نخورده باقی ماند.

- پرسپولیس با میانگین حدود 30 هزار نفر برای دیدارهایش پرتماشاگرترین تیم لیگ است و پس از این تیم نیز استقلال با میانگین حدود 22 هزار تماشاگر دوم است.