این تازه‌ترین حرف‌های نیما نکیسا، دروازه‌بان سابق پرسپولیس و تیم ملی، است. او دیروز حرف‌های دیگری هم به ما زد که به خواندنش می‌ارزد.

می‌خواستیم درباره بازی سایپا از شما بپرسیم؛ دیداری که با تساوی یک- یک به پایان رسید.

به نظر من، الکساندر لوبانف صددرصد روی گلی که خورد مقصر بود. اتفاقاً برانکو را در خیریه وحدت دیدم. از من پرسید نظرت درباره لوبانف چیست و من هم آنچه می‌دانستم گفتم.

چه گفتی؟

ببینید ما رفتیم این همه هزینه کردیم (توضیح می‌دهد منظور از ما پیشکسوتان و دوستداران پرسپولیس است) گلری بیاوریم که از شرایط بحرانی نجات‌مان دهد و مشکل دروازه پرسپولیس را حل کند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه مشکلات این تیم بزرگ بیشتر هم شد!

حالا نظر فنی خودت درباره الکساندر لوبانف چیست؟

به نظر من دروازه‌بان امیدهای پرسپولیس هم این گل‌ها را نمی‌خورد. فکر می‌کنم لوبانف آن چابکی لازم را ندارد. سرعت عکس‌العمل او کم است. به نظرم همین آخر فصل باید پرسپولیس قرارداد الکساندر لوبانف را فسخ کند.

چرا؟

احتمالاً به زودی برانکو را در درفشی‌فر خواهم دید. شاید پرسپولیس به دلیل مشکلات سوشا مکانی او را خرید اما دیدید مشکل این دروازه‌بان حل شد. ضمن آنکه من از شما می‌پرسم؛ خدابیامرز ناصر حجازی چند سالگی دروازه‌بان تیم ملی شد؟

اگر اشتباه نکنیم 17 سالگی.

درست است. رایکوف، سرمربی وقت تیم ملی، در 17 سالگی ناصرخان را توی گل گذاشت و اتفاقاً 4 تا گل هم در یک بازی دوستانه خورد ولی به آن مرحوم اعتماد شد. به من هم حمید درخشان در 19 سالگی اعتماد کرد. درخشان مرا در پرسپولیس فیکس کرد و در ادامه محمد مایلی‌کهن بیشترین خدمت را به من 20 ساله کرد. در شرایطی دروازه‌بان اصلی تیم ملی شدم که 20 سالم بود. اشتباه هم کردم ولی باز هم به من اعتماد کرده و روحیه دادند. چه اشکالی داشت به جای لوبانف یک دروازه‌بان 19 یا 20 ساله به بازی گرفته شود؟

اگر دروازه‌بان 19 ساله گل بد می‌خورد که منتقدان، برانکو را رها نمی‌کردند؟

مگر سایر بازیکنان پرسپولیس جوان نیستند؟ مگر علیپور، طارمی، احمدزاده و انصاری بد بازی کرده‌اند؟ دو، سه تا بازی به یک جوان میدان می‌دادند تا مشکل سوشا مکانی برطرف می‌شد. به نظرم پرسپولیس در خرید دروازه‌بان خارجی عجله کرد.