آروین باقری، کاپیتان سابق کاراته جوانان، با دعوتنامه‌ای از فدراسیون جهانی برای حضور در لیگ جهانی پاریس همراه تیم ملی به پاریس رفت. هرچند اسمش در لیست 9 نفره مورد حمایت فدراسیون کاراته بود اما با هزینه شخصی راهی فرانسه شد. او به محض ورود به فرودگاه پاریس بدون اینکه چمدان‌هایش را تحویل بگیرد از تیم جدا شد. خبر ناپدید شدن یا پناهندگی باقری در فرودگاه پاریس، تیتر اصلی رسانه‌های رزمی شد و بازتاب گسترده‌ای بین اهالی کاراته داشت. مسئولان فدراسیون هم بلافاصله با انتشار خبر در مصاحبه‌های متعدد مدعی شدند با اینکه نقشی در اعزام او نداشته‌اند اما او را تا قبل از پایان ویزایش برمی‌گردانند اما تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند و باقری هنوز برنگشته.

کارشناسان کاراته معتقدند اعزام آروین باقری به لیگ جهانی پاریس، به خواست فدراسیون صورت گرفته و نقش نداشتن فدراسیون ادعای نادرستی است. چراکه فدراسیون فرانسه در صورتی نام بازیکنان دعوت ‌شده را به فدراسیون ایران می‌دهد که پیش‌تر مسئولان کاراته‌ لیست بازیکنان را به میزبان ارسال و برای آنها درخواست دعوت‌نامه کرده باشد. به عبارتی مطابق ادعای این افراد، مسئولان فدراسیون پیش‌تر نام آروین باقری و دیگر بازیکنان را به فرانسوی‌ها برای دعوت‌نامه داده‌اند.

حسن طباطبایی، سرپرست فدراسیون کاراته، می‌گوید‌: «فدراسیون برای برگرداندن آروین باقری از اداره تربیت‌بدنی رشت رایزنی کرد و صحبت‌هایی با خانواده آروین باقری شد و آنها قول دادند که در این باره با ما همکاری کنند. ولی هنوز تا این لحظه نتیجه نداده است.»

سرپرست فدراسیون ادامه می‌دهد: «قبل از شروع لیگ جهانی کاراته وان پاریس، کمیته فنی تشکیل جلسه داد و قرار شد 9 نفر به لیگ جهانی اعزام شوند اما تعدادی از بازیکنان مثل باقری درخواست دادند با هزینه شخصی به مسابقات بروند. به همین دلیل نفرات مازاد کارهای اعزام را خارج از سیستم فدراسیون خودشان انجام دادند و ما برای ضریب اطمینان با آنها جلسه و با حراست هم مذاکراتی داشتیم و برای پیشگیری از موارد این‌چنینی از هر کاراته‌کا 20 میلیون تومان چک ضمانت گرفتیم. به رغم اینکه پدر و خواهر آروین از خانواده کاراته هستند خیلی امیدوار بودیم که آروین برگردد.»