خیلی‌ها این سفر را مرتبط به پیشنهاد برخی باشگاه‌های اماراتی به او دانستند و شایعات وقتی افزایش یافت که سرمربی سرخپوشان به جای سفر به دبی، راهی ابوظبی دیگر شهر این کشور شد. دقیقاً همان‌جا که می‌گفتند دو باشگاهش، خواهان عقد قرارداد با برانکو هستند.

 

از مذاکرات غیررسمی تا شایعات عجیب

وقتی برای اولین بار، روزنامه خبرورزشی پرده از مذاکرات غیررسمی برانکو با باشگاه پرسپولیس برداشت، خیلی‌ها دست به اعتراض و حتی تکذیب زدند اما یک هفته از انتشار آن خبر نگذشته بود که هم برانکو و هم طاهری اعلام کردند: «بله! مذاکرات غیررسمی داشته‌ایم». پیش از این، شایعاتی به وجود آمد که جالب بود‌؛ از پیشنهاد باشگاه سپاهان و فولاد به برانکو تا حضور این مربی روی نیمکت تیم ملی ولی همه اینها در حد حرف باقی ماند. برانکو به کارش در پرسپولیس ادامه داد و به خاطر شکل بازی تیمش، هر روز محبوب‌تر شد.

آقای محبوب و قرارداد نسبتاً سنگین

یادتان می‌‌آید برانکو با چه شرایطی به ایران برگشت تا سرمربی پرسپولیس شود؟ به خاطر بدهی سنگین مالیاتی که از 6 درصد قرارداد با تیم ملی تا 30 درصد آن قرارداد رشد کرده بود، او حتی حق ورود به ایران را هم نداشت و مذاکرات با این مربی در استانبول ترکیه کلید خورد. بعد از آن هم «برخی» کمک‌هایی کردند تا برانکو به ایران برگردد اما در نهایت اعلام شد مبلغ مالیات این مربی برخلاف شایعات، هرگز واریز نشد و باشگاه پرسپولیس باید این رقم را بپردازد.

جزئیات قرارداد برانکو

حالا بحث بر سر این است که او بماند و قراردادش تمدید شود. قبل از اینکه به تمدید قرارداد برانکو بپردازیم، بد نیست برای اولین بار، جزئیاتی از قرارداد یک فصل و نیم او با باشگاه را بخوانید. قرارداد برانکو که فروردین سال 94 به امضای محمدحسین نژادفلاح به عنوان قائم‌مقام (مشخص نیست قائم‌مقام چه کسی!) رسیده بود، در واقع 650 هزار دلار ارزش داشت. آن زمان، پرسپولیس درگیر لیگ قهرمانان آسیا بود که با وجود صعود سرخپوشان از گروه خود 50 هزار دلار دیگر به حساب برانکو واریز می‌شد و این آپشن اول بود. اگر سرخپوشان به مرحله یک‌هشتم نهایی می‌رفتند، 50 هزار دلار دیگر و اگر به فینال لیگ قهرمانان می‌رسیدند 100 هزار دلار به قرارداد افزوده می‌شد. همچنین قهرمانی در آسیا برای برانکو 200 هزار دلار در بر داشت که مجموعاً 400 هزار دلار، نزدیک به 650 هزار دلار اصل قرارداد بود. اگر قیمت فروش دلار در بازار آزاد روز گذشته را محاسبه کنیم، برانکو تا پایان فصل قراردادش 2 میلیارد و 210 میلیون تومان تعیین شده است.

آپشن‌های آینده

با این حال برانکو می‌تواند باز هم رقم قراردادش در همین فصل را افزایش دهد. اگر سهمیه آسیایی بگیرد، 100 هزار دلار و اگر قهرمان لیگ شود، 200 هزار دلار دیگر به قرارداد اضافه خواهد شد. در صورت قهرمانی لیگ، به صورت یکجا 300 هزار دلار به قرارداد افزوده می‌شود که چیزی در حدود 50 درصد قرارداد کامل و 650 هزار دلاری اوست. این رقم فوق‌‌العاده به نظر می‌رسد.

دستیاران چقدر گرفتند؟

البته برانکو در زمان عقد قرارداد، هوای دستیاران خارجی و هموطن خود را نیز داشت و برای سه همکارش، مجموعاً 140 هزار دلار درخواست کرد. تای هومیر و برادران پانادیچ روی هم باید این 140 هزار دلار را دریافت می‌کردند. تای میانه‌های راه، جای خود را با مارکو استیلینوویچ عوض کرد و آندری پانادیچ هم رفتنی شد ولی با این حال رقم 140 هزار دلار در قرارداد باقی ماند.

جذابیت تمدید قرارداد

اینجای داستان کمی پیچیده است. اولین موضوعی که شنیدیم، در مورد پیشنهاد نخست برانکو به مسئولان باشگاه است: «در صورتی تمدید می‌کنم که قراردادم حداقل 20 درصد افزایش پیدا کند.» اگر این مسئله صحت داشته باشد، یعنی 20 درصد به آن قرارداد 650 هزار دلاری اضافه می‌شود و این رقم با توجه به میزان مالیات به حدود 800 هزار دلار می‌رسد. آپشن‌ها را فراموش نکنید. حتماً بار دیگر صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، حضور در فینال جام حذفی، حضور در نیمه‌نهایی و فینال لیگ قهرمانان آسیا و... نیز به قرارداد اولیه اضافه می‌شود و یک قرارداد بسیار خوب برای برانکو می‌سازد اما اینها منوط به آن است که باشگاه نیز با خواسته‌های برانکو کنار بیاید و به ادامه همکاری با این سرمربی تن بدهد. اگر امکان تمدید قرارداد در صورت قهرمانی پرسپولیس در این فصل فراهم شود، قرارداد بعدی برانکو چیزی در حدود 70 درصد افزایش خواهد داشت که بی‌نظیر تصور می‌شود!

همه رضایت دارند اما...

فعلاً همه راضی هستند. برانکو می‌گوید ماندنی است، باشگاه این مربی را می‌خواهد، هواداران در فضای مجازی برای ایوانکوویچ سنگ تمام گذاشته‌اند و رسانه‌ها نیز نظر مثبتی در مورد برانکو دارند ولی شاید باد شایعات، این مربی را با خود ببرد. شایعاتی از جمله بازگشت به نیمکت تیم ملی، رفتن به لیگ امارات یا قطر، قبول سرمربیگری یک تیم اروپایی و حتی جدایی از پرسپولیس به قصد پیوستن به باشگاهی متمول در لیگ برتر ایران!

جلسه برانکو و طارمی پس از بازگشت از امارات

برانکو ایوانکوویچ که به امارات سفر کرده است، امشب یا فردا صبح به تهران بازخواهدگشت. قرار است بلافاصله پس از بازگشت برانکو به ایران، جلسه‌ای بین سرمربی پرسپولیس و علی‌اکبر طاهری در دفتر باشگاه برگزار شود و پیرامون مسائل مختلف به بحث و تبادل‌نظر بپردازند. یادآوری می‌شود برانکو از فرصت سه روزه تعطیلی تمرینات پرسپولیس استفاده و به امارات سفر کرد.

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس خبر داد

برانکو برای کار اقتصادی به امارات رفته است

در پی سفر سه روزه برانکو ایوانکوویچ به ابوظبی، زمزمه‌هایی مبنی بر مذاکره تیم‌های اماراتی با باشگاه پرسپولیس به گوش رسید. در همین ارتباط پندار خمارلو، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس، به خبرورزشی گفت: «برانکو به همراه دستیارانش برای گردش و همین طور رسیدگی به برخی امور شخصی به امارات سفر کرده و به هیچ عنوان بحث مذاکره با باشگاه‌های اماراتی مطرح نیست. البته پیش‌تر هم سرمربی پرسپولیس به امارات سفر کرده بود و شاید طولانی‌تر شدن این سفر باعث رواج شایعاتی شد که هیچ کدام صحت ندارد.»

برانکو چند بار دیگر هم به امارات رفته بود!

در حالی که شنیده می‌شود برانکو برای مذاکره با یک تیم اماراتی به ابوظبی سفر کرده، خبردار شدیم سرمربی پرسپولیس چند بار دیگر هم به این کشور عربی رفته است. البته طبق شنیده‌ها سفرهای قبلی برانکو یک روزه بوده است. به عبارت بهتر سرمربی پرسپولیس صبح به امارات می‌رفته و عصر برمی‌گشته اما این مرتبه وقتی سفر برانکو سه روز طول کشید، حرف و حدیث‌های مختلفی به گوش رسید.