حرکت 6 امتیازی رحمتی!+عکس

سیدمهدی رحمتی دیروز در حالی قراردادش را با استقلال برای سه فصل دیگر تمدید کرد که در سال های گذشته عادت داشت در نقل و انتقالات تابستانی و در آخرین روزها برای قرارداد جدیدش تصمیم گیری کند. برای اثبات این ادعا تنها کافی است به سابقه این بازیکن در باشگاه هایی که حاضر بوده سری بزنید تا به این واقعیت پی ببرید که مرد شماره یک استقلال همواره آخرین بازیکن سرشناس بازار نقل و انتقالات بود که تکلیف تیم های خود را مشخص می کرد.

 

اما این بار در فاصله 9 هفته مانده به پایان فصل خبر رسید سید مهدی رحمتی در توافقی با بهرام افشارزاده قراردادش را برای سه سال دیگر با استقلال تمدید کرد و حتی تصاویر امضای قرارداد و توافق او با مدیرعامل هم روی خروجی سایت باشگاه گنجانده شد تا در روزهای که استقلال در کورس قهرمانی دو جام قهرمانی داخلی قرارداد طرفداران با سورپرایز بزرگی مواجه شوند و خیال شان از بابت چارچوب دروازه آسوده باشد.

 

این که چرا رحمتی عادت سال های گذشته خود را ترک کرد و خیلی زودتر از حد تصور پای میز مذاکره با استقلال و تمدید قرارداد نشست سئوالی بود که ذهن بسیاری از اهالی فوتبال را به خود مشغول کرده است. به خصوص که این گلر کلیدی و تاثیرگذار جزو بازیکنان گران قمیت لیگ برتر محسوب می شود و همواره هم مشتریان دست به نقد زیادی در بازار فوتبال ایران دارد. با توجه به این که قرار است طبق مصوبه جدید سازمان لیگ از فصل آینده دوباره سقف قرارداد در دستور کار باشگاه ها در هنگام عقد قرارداد با بازیکنان قرار بگیرد بسیاری این تصمیم غیر منتظره رحمتی برای تمدید قراردادش با استقلال را بی ارتباط با این موضوع نمی دانند.

 

گفته می شود سیدمهدی رحمتی در توافق جدید خود برای امضای قراردادی سه ساله برای هر فصل مبلغی در حدود 1.5 تا 1.8 میلیارد تومان دریافتی خواهد داشت که این سه تا چهار برابر سقف قرارداد مد نظر سازمان لیگ برای فصول آینده است. با توجه به این که رحمتی بر اساس قرارداد این فصل خود که 1.2 میلیارد تومان(ثبت شده در سایت سازمان لیگ) مسلما برای فصل آتی مبالغ بالاتری مد نظر داشته از الان با استقلالی ها برای تمدید این قرارداد میلیاردی به توافق رسید که سال بعد در تابستان مجبور به دور زدن قانون سقف قرارداد نشود چون در آن مقطع دیگر کسی نمی تواند ایرادی به قرارداد گران قیمت این بازیکن بگیرد چون چند ماه قبل از اجرای سقف قرارداد ثبت شده رحمتی با استقلال توافق کرده است.

تصمیمی هوشمندانه که می تواند جلوی حاشیه های فراوانی را برای این بازیکن گران قمیت و باشگاه استقلال در تابستان داغ پیش رو بگیرد ضمن این سالهای پایانی فوتبال رحمتی را هم چه از نظر مالی چه از نظر وجهه و اعتبار بیمه کند چون هم در استقلال بازی می کند هم پولش را طبق نرخی که دارد به حسابش می ریزد!