نکونام: وارد مسائل سیاسی ایران و عربستان نمی‌شوم

جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی ایران که در این فصل برای العربی بازی می‌کند، پیش از بازی مقابل السد مصاحبه‌ای را با روزنامه الرایه قطر داشته است که درباره مسائل مختلفی صحبت کرده از جمله درباره اختلافات ایران با عربستان و امارات درلیگ قهرمانان پرداخته است که به شرح زیر است:

* در بازی بسیار حساس مقابل السد بگویید؟

بدون شک دیدار مقابل السد بسیار سخت و حساس است البته برای ما تمام بازی‌ها مهم است. بدون شک این دیدار سخت و نفسگیر خواهد بود اما ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بعد از شکست آخر خود به روزهای خوش خود برگردیم.

* بازیکنان مهم است که می‌توانند در دیدار موثر باشند چه کسانی هستند؟

تمام بازیکنان السد ستاره هستند و بازیکنان بسیار توانا و خوبی در ترکیب تیم است. نمی‌توانم درباره بازیکنی خاص صحبت کنم زیرا تمام بازیکنان خوب هستند. البته ما در این دیدار توجهی به نام بازیکنان نمی‌کنیم و السد علاوه بر اینکه در این فصل نتایج خوبی نگرفته است از تیم‌های قدرتمند است مخصوصا اینکه بازی آخر خود را پیروز شده است و روحیه بازیکنان خوب است.

* در پایان فصل قراردادت با العربی به پایان می‌رسد آیا تیم را ترک می‌کنید یا ادامه می‌دهید؟

همیشه تلاش می‌کنم در هر تیمی بازی می‌کنم بهترین عملکرد را داشته باشم و به تیم کمک کنم. درباره آینده از من سوال نکنید زیرا خودم هم نمی‌دانم. اکنون تنها چیزی که برایم مهم است، پیروزی در بازی‌های پیش‌رویمان تا آخر فصل است تا تیم در رده خوبی قرار بگیرد. باید تا آخر فصل پیش بریم تا چه وضعیتی پیش می‌آید. البته این را می‌گویم که در العربی بسیار خوشحالم و بازیکنان همه روحیه قهرمانی دارند.

* نظرت درباره حضور بازیکنان ایرانی در لیگ قطر چیست؟

اکنون بازیکنان زیادی در لیگ قطر بازی می‌کنند از جمله مجتبی جباری در الاهلی و پورعلی گنجی در السد که تمام سعی خود را می‌کنند تا تیمشان را پیروز کنند. من خوشحالم می‌شوم که بازیکنان ایرانی به همراه تیمشان به پیروزی برسند و امیدوارم در آینده بازیکنان بیشتری به لیگ قطر بیایند.

* نظرت درباره اختلاف میان فوتبال ایران با عربستان و امارات چیست؟

نمی‌خواهم درباره مشکلات سیاسی صحبت کنم و به امور سیاست وارد شوم. امیدوارم این بحران بزودی به پایان رسید. ما همه به عنوان بازیکنان باشگاهها و تیم‌های ملی باید تمام تلاش خود را کنیم تا تیم‌هایمان بهترین نتایج را بگیرند.