علیرضا بیرانوند گفت که تیمش بی‌کس‌ترین تیم لیگ‌برتر است و هیچ کس از مسوولان باشگاه حتی به بازیکنان این تیم بابت فوت علی‌اکبر دارستانی تسلیت هم نگفتند.

پدرمان را از دست دادیم

واقعا باور نداریم که چنین اتفاقی برای ماافتاده است، آقای دارستانی برای ما بمب روحیه بود و پدر ما محسوب می‌شد. امروز زمانی که به تمرین نفت رفتیم و بنر ایشان را دیدیم به خدا فکر کردم ایشان مدالی، افتخاری یا چیز دیگری کسب کرده است. شخصا 5 سال با آقای دارستانی کار کرده بودم و برای من حکم یک پدر را داشت.

دیروز با دارستانی حرف زدم

شک نکنید که آقای دارستانی برای من حکم پدر معنوی را داشت. دیروز سر تمرین با او صحبت کردم و حس کردم که مشکل مالی دارد. سوال من این است که چرا یک فرد که صحیح و سلامت بود، باید سر یک مشکل کوچک مالی جان خود را از دست بدهد؟ به خدا آنقدر ناراحتم که دیشب تا ساعت 4 صبح خوابم نمی‌برد. امروز هم که به تمرین آمدیم در رختکن تیم گریه می‌کردیم و نمی‌دانستیم که باید چکاری انجام بدهیم.

سیدجلال دیروز با او شوخی می‌کرد

آقای دارستانی هر روز 45 دقیقه مانده به شروع تمرین به تهرانسر می‌آمد اما دیروز مربیان تیم به ما می‌گفتند که ساعت 8 صبح در باشگاه بود. او دیروز تمرینات سخت بدنسازی به ما داد و جالب است که خودش هم پا به پای ما تمرین کرد، طوری که سیدجلال به شوخی به او گفت آرام تمرین کن و اینقدر به ما تنه نزن. واقعا شوک بزرگی به ما وارد شده است.

آقایان سر تمرین تیم ما بیایید

به خدا چنین چیزی را در عمرم ندیده‌ام. 10 روز دیگر عید است و بازیکنان ما پول ندارند که نیازهای خانواده‌شان را برطرف کنند. یکی از بازیکنان دیروز به من می‌گفت که برای همسرم خریدهای عیدش را کرده‌ام اما رویم نشده است که بگویم خودم پول ندارم. بنده خدا به خانمی که تازه عقدش کرده نمی‌تواند بگوید که پول ندارد. من نمی‌دانم در این روزها آقایان مدیر کجا هستند که بیایند و مشکلات ما را حل کنند.

بی‌کس‌ترین تیم لیگ‌برتر هستیم

قسم می‌خورم که نفت‌تهران در بین تمام تیم‌های لیگ‌برتری بی‌کس‌ترین تیم هستیم، خودتان ببینید که روز گذشته ما پدر و بزرگترمان را از دست دادیم. یک نفر از مدیران تیم سر تمرین ما نیامد که حتی تسلیت بگوید. دو ساعت در رختکن با بچه‌ها گریه می‌کردیم هم برای از دست دادن آقای دارستانی و هم برای بی‌کسی خودمان. من شنیده‌ام که آقای کاظمی به نوعی مالک باشگاه نفت است چطور می‌شود که ایشان حتی یک بار به تمرین ما نیامده است که در مورد مشکلات با ما صحبت کند. آقای کاظمی وقتی به ما قول می‌دهی حداقل بایست و به حرف‌هایت عمل کن.

گلایه یکی از بازیکن نفت

شنیده‌ام که یکی از بازیکنان باتجربه تیم چند شب پیش با علی منصوریان تماس گرفت و به او گفت که پشت و کتفش به خاطر مشکلات مالی درد می‌کند و آقای منصوریان تنها پشت تلفن گریه کرده است. مگر می‌شود که یک تیم اینقدر مشکلات مالی داشته باشد؟ آقای دارستانی را به خاطر مشکلات مالی از دست دادیم و از این موضوع ناراحت هستیم. حالا اجازه ندهیم که جوان‌های دیگرمان با مشکلات اینچنینی مواجه شوند.

بازیکنانمان شام ندارند که بخورند

ما 10 بازیکن داریم که در خوابگاه زندگی می‌کنند، قسم می‌خورم که آنها پول ندارند که شام بخورند. با این وضعیت ما چطور می‌توانیم برای ادامه لیگ آماده شویم. مشکلاتمان زیاد است و من هرگز چنین چیزی را در عمر ورزشی ام ندیده‌ام.

منصوریان خانه‌اش را به فروش گذاشته

رویم نمی‌شود در چشمان علیرضا منصوریان نگاه کنم. من یکی از کسانی بودم که علیرضا منصوریان را برای سرمربیگری به نفت آوردم و به او گفتم که اینجا پول زیاد است و همه چیز روی حساب و کتاب است. چند روز پیش آقای منصوریان به من گفت علیرضا چند بار به من گفتی اینجا پول دارد پس چه شد؟ شنیده‌ام که او خانه‌اش را برای فروش گذاشته است تا بتواند بخشیاز مشکلاتش را برطرف کند.

گله از سازمان لیگ

ما بازیکنان نفت به سازمان لیگ هم گله داریم. اگر ما به خاطر مشکلات مالی در بازی این هفته برابر ذوب‌آهن بازی نکنیم، ما را جریمه می‌کنند اما نمی‌گویند که ما چه مشکلاتی داریم و چه سختی‌هایی را می‌کشیم. شنیده‌ام آقایان قانون گذاشته‌اند که باشگاه‌ها می‌توانند تا دو، سه سال پول بازیکنانشان را پرداخت نکنند. این دیگر چه قانونی است؟ بازیکنان ما پول شب عید ندارند و با این قانون دست باشگاه‌ها باز است که به ما پول ندهند.

قنبرزاده تنهایی نمی‌تواند کاری کند

آقای قنبرزاده آنقدر به ما قول داده که دیگر خودش خجالت می‌کشد که به سر تمرین بیاید و به ما قول بدهد. آقایان کاظمی و آل‌اسحاق که به ما قول می‌دهید بیاید و به ما کمک کنید. ما از وزارت نفت هم انتظار کمک داریم. چراکه این تیم برای شماست و باید هزینه‌های آن را پرداخت کنیم.

صددرصد جریمه‌ام کنید

اگر صحبت کنم می‌گویند 50 درصد جریمه شده‌ای ولی برایم مهم نیست. اصلا بیایید و صددرصد جریمه‌ام کنید. وقتی آقای دارستانی را از دست داده‌ایم دیگر مهم نیست که چقدر قرار است جریمه بشوم. من حرفم را می‌زنم چراکه این‌ها حرف بچه‌ها است. خود من به شخصه خرج 10 خانواده را می‌دهم که همه انتظار دارند شب عیدی به آنها کمک کنم. آنها باورشان نمی‌شود که یک فوتبالیست پول ندارد که خرج زندگی خودش را بدهد. شرایط زندگی ما کاملا به هم ریخته است.