در همان مدیرعامل استقلال زمان علی فتح الله زاده مصاحبه ای درباره آینده باشگاه انجام داد. وی در صحبت های خود اعلام کرد که دو بازیکن سرشناس پیروزی به استقلال پیغام داده اند. همچنین اعلام کرد فقط 12 بازیکن تیم را حفظ خواهند کرد. اتفاقی که منجر به تحول استقلال در سال 1376 و کنار گذاشته شدن نفراتی چون امیر قلعه نویی از این تیم گشت.

 

*در یک نگاه استقلال 75 را از زمان تصدی مدیریت خود تا به حال چگونه ارزیابی می کنید؟

همانگونه که شما در کوران کار استقلال بودید دیدید که استقلال در نیم فصل اول خوب ظاهر نشد و تا رده هفتم جدول نزول پیدا کرد. طبیعی است که این افت شدید در روحیه بازیکنان تاثیر داشت و متعاقب آن حاشیه پیرامون استقلال را گرفت. دقیقا ما زمانی وارد میدان شدیم که جو آشفته بود. با تلاش بسیار و همیاری مطبوعات توانستیم تا حدودی از تنش ها جلوگیری کنیم.

چون تیم ناهمگون بود هرکجا را که اصلاح می کردیم از جای دیگر مشکل جدیدی بروز می کرد. هم اکنون به یاری خدا پس از جلسات مکرر و صحبت با بازیکنان تیم به یک آرامش نسبی رسیده ایم و سعی ما و بازیکنان این است که در مسابقات آتی بهتر ظاهر شویم تا اینجای کار هم هرگاه که استقلال به میدان رفته با تیم کامل بوده و در هر دیدار غیبت سه، چهار بازیکن اصلی مشهود است و متاسفانه نیمکت ذخیره ها نیز طوری بود که جای خالی آنها را مرتفع سازند. ولی در حال حاضر وضع خیلی بهتر و مطلوب تر شده و تلاش می کنیم تا در مسابقات بعدی امتیازات خوبی کسب نماییم.

 

انتظار از صادق و صمد

در طول زمان تصدی مدیریت شما کدام بازیکنان در حد نام خود ظاهر شدند و کدام یک نتوانستند انتظارات شما را برآورده سازند؟

البته کلیه بازیکنان ما تلاش و کوشش خود را مصروف داشته اند اما چون تیم در نیم فصل نتیجه مطلوبی را به دست نیاورد اما با یک افت روحی مواجه شدیم.

به طور مثال انتظارات ما از صادق ورمزیار و صمد مرفاوی بیشتر از اینهاست و در یک کلام این قدرت واقعی بچه ها نیست و این هم ناشی از همان مسائل روحی است. به اعتقاد من پاشازاده، غلامپور، خرمگاه، نوری، زرینچه، مهراب پور، خیراندیش، قلعه نویی، اختر و اکبریان ایده آل ظاهر شدند.

 

فقط 12 بازیکن

*از میان بازیکنان فعلی استقلال چه تعداد را برای سال آینده حفظ خواهید کرد؟

حدود 12 بازیکن را حفظ می کنیم و به بقیه رضایتنامه می دهیم.

 

بازیکن زوری نمی خواهیم!

*شرط شما برای دادن رضایتنامه به بازیکنانی که نمی خواهند در استقلال بمانند چیست؟

هیچ بازیکنی را به زور نگه نمی داریم. بازیکن باید باشگاه جدید خود را مشخص کند تا ما با آن باشگاه وارد مذاکره شویم.

 

*یکی دو بازیکن سرشناس در لیست سیاه!!

*در بین بازیکنانی که به وجود آنان نیاز ندارید آیا بازیکن سرشناسی وجود دارد؟

با صحبت هایی که با آقای حجازی داشته ایم مشخص شد که ایشان از حیث فنی به یکی، دو بازیکن سرشناس اعتقاد ندارند که ما نیز با نظر ایشان موافق هستیم.

 

استقلال 76 محکم و قوی

*آیا نفرات جدیدی را جایگزین این نفراتی که به آنها نیاز ندارید خواهید کرد؟در چه پست هایی؟

امسال به حمدالله بازیکنان جوان جویای نام و سرشناس بسیاری به ما مراجعه کردند و خواهان حضور در باشگاه استقلال بودند که ما هم ضمن استقبال از این نفرات که تعدادشان به 30 رسیده است. از آقای حجازی خواسته ایم که در پایان لیگ 75 از بازیکنان مورد نظر تست به عمل آورده و بهترین را برای استقلال انتخاب کند. در اغلب پست ها بازیکن جدید به ما مراجعه کرده و سعی ما این است که استقلال 76 را محکم و قوی ببندیم.

 

پیغام دو بازیکن سرخپوش!

*شنیده ایم که از پیروزی هم یار خواهید گرفت؟ آیا این مطلب صحت دارد؟

از تیم پیروزی یکی، دو بازیکن سرشناس به ما پیغام داده اند و من نیز به آنها گفته ام که قرار ما با آقای مهندس عابدینی این است که زمینه نقل و انتقالات میان این دو باشگاه مدیرعاملان دو تیم استقلال و پیروزی به گفت و گو بپردازند.

 

5 بازیکن تایید فنی شده اند

*با چند بازیکن قرارداد بسته اید؟

با 5 بازیکن و چون آقای حجازی آنها را تایید کرده نیازی به تست فنی ندارند.

 

استفاده از بازیکنان خوب شهرستانی

*آیا در لیست جدید شما بازیکنان شهرستانی هم قرار خواهند داشت؟

از بازیکنان خوب شهرستانی یقینا استفاده خواهیم کرد و سعی می کنیم بنا بر نیازشان برای آنها امکانات فراهم سازیم.

 

پرداخت پول مانند پولی اکریل و ذوب آهن

*سقف قراردادهای استقلال برای سال 76 چه میزانی است؟

هنوز مشخص نشده است استقلال هم در سال 76 مانند تیم های دیگر از جمله پلی اکریل و ذوب آهن به بازیکنان پول پرداخت می کند.

 

با نظر حجازی و برای حجازی!

*آیا قرارداد جدید با آقای حجازی منعقد کرده اید؟

مشکلی با هم نداریم. انشاالله پس از اتمام لیگ 75 با ایشان قرارداد مجدد امضا خواهیم کرد و در حقیقت تیم جدید را با نظر ایشان و برای ایشان بستیم.

 

 

زیر پوشش نمی رویم

*در محافل شایعه است که آقای دکتر ایروانی قول الحاق باشگاه استقلال را به شرکت ایران خودرو داده اند. آیا چنین خبری صحیح است؟

خبر صحت ندارد. ضمن اینکه از زمانی که بنده سعادت آشنایی با دکتر ایروانی را پیدا کرده ام فکر و دیدگاه ایشان را فراتر از اینها دیده ام. مطمئنا هیات مدیره باشگاه برای اداره هرچه قوی تر تیم استقلال تدابیر ویژه ای را اتخاذ خواهد کرد. آنچه مسلم است اینکه تیم را خودمان اداره خواهیم کرد و زیر پوشش هیچ ارکان خصوصی و دولتی نمی رویم.

 

تامین بخش اعظم بودجه

*آیا بودجه لازم را برای یارگیری سال 76 تامین کرده اید؟

بخش اعظم آن تامین شده است.

 

 

 

در یک صورت کناره گیری می کنم!!

*مهم ترین برنامه های شما برای سال 76 چیست؟

همان گونه که در مصاحبه های قبلی اعلام کرده ام سال 76 سال کاری ما محسوب می شود و اگر در این سال به کارنامه درخشانی دست نیافتیم. من کناره گیری می کن چراکه شما می دانید در نیم فصل کاری نمی توانستم انجام دهیم چون بهترین بازیکنان جذب دیگر تیم ها شده بودند. سال 76 سال ارائه بیلان و کارنامه ما خواهد بود و من امیدوارم که در این سال بتوانیم هواداران را خوشحال و خرسند تا پایان سال همراه خود داشته باشیم.

در پایان از شما هم که این فرصت را در اختیار بنده قرار دادید سپاسگزاری می نمایم.