چشم استقلال خوزستان به جایگاه استقلال تهران

هفته 22 مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران از امروز آغاز می‌شود و با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی، حساسیت مسابقات بیشتر می‌شود.

 

** استقلال خوزستان – سیاه جامگان / شاگردان ویسی به دنبال صدر نشینی

 

اولین مسابقه این هفته را دو تیم استقلال خوزستان و پدیده ساعت 16 پنجشنبه انجام می‌دهند.

 

شاگردان ویسی که در جایگاه دوم قرار دارند می‌توانند با پیروزی در این دیدار خانگی، به طور موقت به صدر جدول باز گردند. شاگردان فرهاد کاظمی نیز در هفته‌های اخیر، نتایج خوبی را گرفتند و برای جدا شدن از انتهای جدول، به سه امتیاز این مسابقه، احتیاج دارند.

 

** راه آهن – استقلال / آبی پوشان به دنبال تثبیت صدر نشینی

 

جمعه ساعت 15:30 راه آهن میزبان استقلال تهران است. البته این دیدار در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و در عمل استقلال میزبان این مسابقه است.

 

پس از اخراج مهدی تارتار از هدایت راه آهن، توپالیدس هدایت این تیم را به عهده گرفت و در اولین بازی خود، کار بسیار سختی را برابر استقلال دارد. این تیم در رتبه یکی مانده به آخر است و در خطر سقوط قرار دارد.

 

شاگردان مظلومی اما شرایطی کاملا متفاوت دارند. آن‌ها در صدر جدول هستند و با پیروزی در این دیدار، می‌توانند جایگاه خود را تثبیت کنند.

 

** پدیده – ملوان / مهاجری به دنبال پیروزی در خانه

 

دیگر مسابقه روز جمعه را پدیده و ملوان در مشهد برگزار می‌کنند. پدیده این روز‌ها، شرایط بسیار خوبی را دارد و هفته‌هاست که شکست نخورده و در رتبه دهم جدول قرار دارد اما ملوان اصلا شرایط خوبی ندارد و با تیم بدون مربی به مشهد می‌رود. ملوان با پنج امتیاز اختلاف نسبت به پدیده، در جایگاه دوازدهم قرار دارد.

 

** فولاد – سایپا / شاگردان جلالی به دنبال جایگاه سوم

 

در آخرین دیدار روز جمعه فولاد و سایپا در اهواز به مصاف هم می‌روند. شاگردان مجید جلالی در این فصل عملکرد خوبی را داشتند و با 34 امتیاز در جایگاه پنجم قرار دارند.

 

سایپا اگر بتواند در این مسابقه پیروز شود می‌تواند موقتا جای پرسپولیس را در رده سوم بگیرد و می‌توانند برای کسب سهمیه در انتهای فصل امیدوار باشند.

 

تیم فولاد که در هفته‌های اخیر توانسته نتایج خوبی بگیرد و از انتهای جدول جدا شود، در این دیدار سرمربی خود را به همراه ندارد. اسکوچیچ به دلیل اینکه در بازی قبلی به داور لقب پلنگ صورتی را داد، از همراهی تیمش در این مسابقه محروم شد.

 

** گسترش فولاد – استقلال اهواز / ناامیدی استقلال اهواز

 

شنبه یک مسابقه برگزار می‌شود و گسترش میزبان استقلال اهواز است. گسترش در این فصل با کمالوند نتایج خوبی را نگرفته و در رتبه نهم جدول قرار دارند اما استقلال اهواز اصلا شرایط مساعدی ندارد. 

 

آن‌ها با 9 امتیاز در جایگاه آخر جدول هستند و شانس زیادی برای بقا ندارند.

 

نفت – ذوب آهن / نفتی‌ها سوگوار مربی

 

یکشنبه ساعت 15:30 میزبان تیم ذوب آهن است. نفتی‌ها که به تازگی، مربی بدنساز خود، اکبر دارستانی را از دست دادند، با روحیه‌ای پایین، گام به این مسابقه می‌گذارند.

 

شاگردان منصوریان با 31 امتیاز در جایگاه ششم هستند و می‌توانند با پیروزی در این دیدار، خود را به تیم‌های بالای جدول برسانند.

 

تیم ذوب‌ آهن که در لیگ قهرمانان آسیا، نتوانست در اصفهان پیروز شود، به تهران می‌آید تا با تیم نفت بازی کند. شاگردان گل‌محمدی با 2 امتیاز بیشتر نسبت به نفت در جایگاه چهارم قرار دارند.

 

** سپاهان – صبا / استیماچ به دنبال فرار از بحران

 

تیم سپاهان که در این فصل اصلا عملکرد خوبی نداشته، در رده یازدهم جدول قرار دارند و در لیگ قهرمانان آسیا نیز در هفته دوم شکست خوردند.

 

استیماچ برای فرار از فشار انتقادات به 3 امتیاز این مسابقه نیاز مبرم دارد.

 

شاگردان علی دایی نیز در میانه جدول هستند و پنج امتیاز از سپاهان بیشتر دارند. صبای قم می‌تواند با پیروزی در این دیدار، خود را به رقبای بالای جدول نزدیک کند.

 

** پرسپولیس -  تراکتور / مصاف برانکو و قلعه‌نویی

 

تیم پرسپولیس که در هفته گذشته، در دقایق پایانی، 3 امتیاز مسابقه را از دست داد، می‌کوشد با پیروزی در این دیدار به صدر جدول نزدیک شود و امیدهای خود را برای قهرمانی حفظ کند.

 

شاگردان قلعه‌نویی نیز که در گیر لیگ قهرمانان آسیا هم هستند، در جایگاه هفتم لیگ قرار دارند و کار سختی را برابر تیم برانکو دارند. پرسپولیس خیلی وقت است که شکست نخورده و قلعه‌نویی به دنبال پیروزی برابر این تیم است.