گریه بازیکنان را دیدم

سیدجلال حسینی در خصوص مشکلات اخیر نفت تهران و اتفاقی که برای مربی بدنساز این تیم رخ داد، گفت: درگذشت اکبرآقا بسیار تلخ و دردناک بود. زمانی که از ملوان به سایپا آمدم، او در کادر فنی سایپا حضور داشت و در نفت هم در کنارش بودیم. مرحوم دارستانی همیشه به دیگران احترام می‌گذاشت و این یکی از خصوصیات خوبش بود. یکی از بدترین روزهای زندگی‌ام روز درگذشت اوست. اکبر آقا در واقع جلوی چشم ما از دنیا رفت و این بسیار تلخ بود.

در فوتبال ایران کمترین امکانات وجود دارد و مشکلات هم زیاد است

وی ادامه داد: در فوتبال ایران کمترین امکانات وجود دارد و مشکلات هم زیاد است. هر لحظه ممکن است چنین اتفاقاتی برای بازیکنان هم رخ دهد. در تمرینات هیچ آمبولانسی در کنار زمین نیست و حتی در مسابقات هم خیلی مواقع آمبولانس در استادیوم دیده نمی‌شود. وقتی قلب اکبرآقا گرفت خیلی درد می‌کشید و رنگش پریده بود. آن اتفاقات تلخ همیشه در ذهن من می‌ماند. قطعاً دارستانی تحت‌فشار قرار داشت که این اتفاق برایش رخ داد.

بعضی از بازیکنان نفت کفش و لباس ندارند و حتی یک وعده غذا می‌خورند

حسینی در مورد مشکلات مالی باشگاه نفت خاطرنشان کرد: ما نمی دانیم در باشگاه نفت با چه کسی طرف هستیم. خود آقای قنبرزاده به عنوان مدیرعامل باشگاه هم نمی‌داند! مشکلات مالی شاید کمترین مشکل ما باشد. باید این را بگویم که بعضی از بازیکنان نفت کفش و لباس ندارند و حتی یک وعده غذا می‌خورند. این مسائل ناراحت‌کننده است و نمی‌دانیم چه کسی باید پاسخگو باشد. چند بازیکن تیم ما شهرستانی هستند و معلوم نیست برای عید چگونه باید نزد خانواده‌های خود برگردند.

نه اعضای هیئت مدیره باشگاه نفت را می‌بینیم و نه اعضای هیئت امنا را

مدافع نفت همچنین تصریح کرد: می‌توان همین اکبرآقا را مثال زد. او نه بیمه است، نه بازنشسته و یک فرزند دم‌بخت هم دارد. حالا چه کسی جوابگوی خانواده او خواهد بود؟ آیا سازمان لیگ کاری می‌کند که خانواده او دغدغه نداشته باشد؟ آیا تضمینی برای آینده بازیکنان یا مربیان وجود دارد؟ متأسفانه در باشگاه نفت مشکلات زیادی وجود دارد. من شنیده بودم که این باشگاه هیئت مدیره و هیئت امنا دارد، ولی نمی‌دانم چرا کسی را نمی‌بینیم.

می‌خواهم برای تشکیل اتحادیه بازیکنان تلاش کنم

حسینی افزود: شاید باورتان نشود، ولی من به دلیل مشکلات مالی نفت تهران شاهد بوده‌ام که بعضی از بازیکنان حتی گریه کرده‌اند. واقعاً به این فکر افتاده‌ام که برای ایجاد اتحادیه بازیکنان فوتبال ایران تلاش کنم. می‌خواهم با دوستانم مثل مهدی رحمتی، محسن بنگر، هادی عقیلی، پژمان نوری، محرم نویدکیا و... صحبت کنم تا ببینیم چه کاری می‌توان انجام داد.

ما صفر هستیم و ذوب‌آهن 100

مدافع نفت در مورد دیدار تیمش مقابل ذوب‌آهن گفت: ما خیلی سختی کشیدیم تا بتوانیم شرایط خودمان را در جدول بهتر کنیم. به هیچ عنوان قابل قیاس با ذوب‌آهن نیستیم، در واقع ما صفر هستیم و آنها صد. ذوب‌آهن در بهترین دوران خود قرار دارد، نتایج خوبی گرفته است و مشکلی هم ندارد. ما اما درگیر مشکلات هستیم و در این چند روز هم اتفاقاتی افتاد که نتوانستیم خوب تمرین کنیم. شرایط نفت واقعاً اسفناک است و امیدوارم فکری به حال بازیکنان تیم شود.

با این شرایط سخت نمی‌توانیم به جنگ تیم‌های پرقدرت آسیا برویم

حسینی درمورد دستور وزیر ورزش برای تغییر زمین تمرین تیم ملی گفت: امیدوارم دستور وزیر ورزش اجرا شود. زمین تمرین، لباس و توپ ابتدایی‌ترین چیزهایی است که یک مربی یا یک تیم باید در اختیار داشته باشد. ما با این شرایط سخت نمی‌توانیم به جنگ تیم‌های پرقدرت آسیا برویم.

ورزشگاه آزادی مقابل استادیوم‌های استاندارد دنیا صفر است

وی همچنین اظهار داشت: شما دیدید که زمین چمن کمپ تیم ملی چه شرایط بدی داشت. ما در ایران زمین چمن خوب نداریم، هر وقت می‌خواهیم از زمین چمن خوب حرف بزنیم فقط باید استادیوم آزادی را نام ببریم، ولی شما خیال می‌کنید ورزشگاه آزادی و چمنش فوق‌العاده است؟ این ورزشگاه مقابل استادیوم‌های استاندارد صفر است، ولی با این حال باید خوشحال باشیم که حداقل این یک استادیوم را داریم.