برانکو ایوانکوویچ به سادگی هرچه تمام‌تر، قلم قرمز خود را روی نام علیرضا نورمحمدی کاپیتان تیمش کشید و به صورت غیر علنی، در خروجی رختکن را به او نشان داد.

 

چه کسی فکرش را می‌کرد؟

نورمحمدی به همراه سایر بازیکنان در تمرینات حاضر شد و پا به پای دیگران دوید. پس از اتمام تمرین، به سمت رختکن رفت تا آماده صرف ناهار شود اما یک اتفاق عجیب، همه بازیکنان را تحت تأثیر قرار داد. نام نورمحمدی از لیست 18 نفره خط خورد! فراموش نکنید که رضا خالقی‌فر و کمال کامیابی‌نیا به خاطر مصدومیت و جری بنتسون به علت محرومیت از لیست خط خورده بودند و در این شرایط که به نظر می‌رسید پرسپولیس با مشکل کمبود بازیکن مواجه شود، برانکو قلم قرمز خود را روی نام نورمحمدی کشید. واقعاً چه کسی فکرش را می‌کرد این اتفاق رخ بدهد؟ اصلاً ماجرا چه بود؟

رابطه‌ای که از بین رفت

پس از فوت هادی نوروزی، رابطه برانکو ایوانکوویچ با دو کاپیتان دیگر تیمش بهتر و بیشتر شد. علیرضا نورمحمدی و سپس محسن بنگر به نوعی شرایط تازه‌ای را در پرسپولیس تجربه کردند و برانکو سعی داشت تا بیشتر به این دو بازیکن توجه نشان دهد. او یک مربی حرفه‌ای است و مثل همه مربیان حرفه‌ای می‌داند جایگاه کاپیتان تیم کجاست. نورمحمدی که فیکس تیم بود، پس از اتمام دیدار مقابل سپاهان، به یک باره از ترکیب حذف شد و پس از آن هرگز نتوانست به ترکیب اصلی برگردد.

اتفاقات بازی با سپاهان

در آن روز، پرسپولیس با حساب 2 - 2 متوقف شد در حالی که اگر مهاجمان سرخپوش می‌توانستند توپ‌های ساده را به گل بدل کنند، حتماً سپاهان با نتیجه عجیبی شکست می‌خورد و به اصفهان برمی‌گشت اما آنها حرفه‌ای عمل کرده و از باز شدن دروازه‌شان جلوگیری کردند. جالب اینکه در سمت مقابل با استفاده از اشتباه بابک حاتمی، محسن بنگر و الکساندر لوبانف به دو گل رسیدند تا صاحب یک امتیاز بسیار مهم شوند. دو روز بعد از آن دیدار، نمرات آنالیز بازیکنان به همراه فیلم بازی به دست پرسپولیسی‌ها رسید و جالب اینکه نورمحمدی نمره نسبتاً خوبی دریافت کرده بود. با این حساب برای بازی با ذوب‌آهن از ترکیب تیم خارج شد و در آخرین دقایق (دقیقه 86) به عنوان یار جانشین به میدان رفت. بعد از آن مقابل فولاد فرصت بازی پیدا نکرد و سپس برابر سایپا تنها 3 دقیقه بازی کرد که در آخرین ثانیه‌های همان بازی، پرسپولیس مثل دیدار با ذوب‌آهن گل خورد و بازی‌ای که در آن شایستگی کسب برد داشت را از دست داد.

ابهام در روابط

وقتی نورمحمدی متوجه شد اسمش روی تابلو توسط برانکو برای حضور در اردو نوشته نشده، سعی کرد واکنشی نشان ندهد و سپس ساک خود را جمع کرد و به آرامی از رختکن خارج شد. در این دقایق، چهره سایر بازیکنان دیدنی بود. آنها اصلاً نمی‌دانستند چه اتفاقی افتاده و چطور ممکن است کسی که تا همین دو ماه قبل فیکس تیم بود و با بازوبند به میدان می‌رفت، از لیست 18 نفره و از بین نیمکت‌نشین‌ها نیز خط بخورد. این ابهام بزرگی قبل از شروع بازی با تراکتورسازی تبریز بود.

مصاحبه نمی‌کنم!

با علیرضا تماس گرفتیم تا ماجرا روشن شود اما نورمحمدی گفت: «من هم نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده و حالا هم اصلاً نمی‌خواهم مصاحبه کنم چون مشخص نیست چه شده. از طرفی، حرفی هم برای گفتن ندارم.» شاید اگر نورمحمدی صحبت می‌کرد، بخشی از این ابهام از بین می‌رفت ولی او ترجیح داد با سکوت خود، فعلاً از این ماجرا عبور کند.

شایعات کلید خورد

البته این مسئله باعث شروع شایعات بود. یک عده می‌گفتند دو بازیکن تیم طی هفته‌های قبل، زیر پای کاپیتان را خالی کردند تا او دچار مشکل شود. برخی نیز اعتقاد داشتند خط خوردن نورمحمدی کاملاً فنی است و هیچ دلیل حاشیه‌ای ندارد. عده‌ای لج و لجبازی برانکو با این مدافع را دلیل اصلی خط خوردنش دانستند و بعضی‌ها نیز می‌گفتند نورمحمدی حرف‌هایی در یک محفل خصوصی زده که باعث رنجش سرمربی تیمش شده است. با این حال، هیچ‌کس نمی‌تواند این مسئله را کتمان کند که طی هفته‌های گذشته، رابطه نورمحمدی و برانکو شکرآب شده بود. سرمربی تیم تقریباً با کاپیتان پرسپولیس حرف نمی‌زد و نورمحمدی هم دنبال دلیل برای شروع مکالمات نبود. مشخصاً یک ابهام بزرگ در خط خوردن نام نورمحمدی از پرسپولیس وجود دارد و باید دید این ابهام از کجا نشأت می‌گیرد.

چند نفر در معرض اتهام

و در نهایت اینکه فعلاً چند نفر در معرض اتهام به این مسئله هستند که باعث از بین رفتن رابطه بین نورمحمدی و برانکو شده‌اند. دقیقاً معما از اینجا شکل جدیدی به خود می‌گیرد‌؛ نیمکت‌نشین شدن یا خط خوردن نورمحمدی از لیست پرسپولیس برای چه کسانی سود دارد که زیر پایش را خالی کنند؟ یا واقعاً برانکو به خاطر یکسری حرف و حدیث روی نام کاپیتان تیمش خط قرمز کشیده یا این اتفاق، پشت پرده‌های دیگری هم دارد؟