در شرایطی که با توجه به انتهای سال و نزدیک شدن به زمان چهارشنبه سوری استفاده از ترقه‌های دودزا بالا رفته است، در مسابقه روز گذشته پرسپولیس و تراکتورسازی بعد از تنش شدید دقیقه 48 نیمکت تیم تراکتورسازی به شکلی عجیب مورد حمله نارنجک قرار گرفت. این در حالی بود که هواداران فوتبال اصولا از پرتاب ترقه برای نشان دادن اعتراض استفاده می‌کنند و کمتر بازیکنان حریف را مورد هدف قرار می‌دهند همانطور که پرتاب ترقه در بازی سایپا هم اتفاق افتاده بود اما این‌بار به شکلی دیگر و باورنکردنی رقم خورد تا آنجا که مزدک میرزایی گزارشگر بازی طوری صحبت کرد که انگار یک توطئه خارجی رقم خورده است.

 

آنچه که مزدک میرزایی به زبان آورد از تعجب او برمی‌خاست، تعجبی از حمله ترقه‌ای درست در روزی که افسران امنیتی یوفا در ورزشگاه حاضر بودند و بازی را زیرنظر داشتند. امروز ایسنا گزارش داده است که این تیم امنیتی قبل از ایران در عربستان تردد کرده و دو بازی لیگ این کشور را زیرنظر داشته‌اند. ایسنا نوشته: تعدادی از اعضای این هیئت بین المللی روز چهارشنبه هفته قبل وارد عربستان شدند تا اوضاع این کشور را از نزدیک زیر نظر بگیرند. آنها بازی الهلال برابر پاختاکور ازبکستان که روز چهارشنبه هفته قبل در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد را از نزدیک نگاه کردند و بعد از آن هم به شهر مقدس مدینه سفر کردند و دیدار نجران برابر التعاون را در لیگ عربستان زیر نظر گرفتند.

این هیئت بین المللی دیروز (یکشنبه) وارد تهران شد و بازی پرسپولیس برابر تراکتورسازی را از نزدیک نگاه کرد که متاسفانه در این دیدار حوادثی رخ داد که بدون شک به ضرر فوتبال ایران خواهد بود چرا که این هیئت قرار است بعد از سفر خود به ایران و عربستان گزارشش را تقدیم کنفدراسیون فوتبال آسیا کند و بدون شک با شرایطی که در ورزشگاه آزادی رخ داد به احتمال زیاد کنفدراسیون فوتبال آسیا به سود سعودی‌ها و به ضرر فوتبال ایران رای خواهد داد.

 

همانطور که می‌دانید اختلاف سیاسی ایران و عربستان به رقابت‌های باشگاهی کشیده و نمایندگان این کشور حاضر نیستند برای مسابقه به شهرهای ایران سفر کنند و حالا با اتفاقات ورزشگاه آزادی و پوشش وسیع رسانه‌ای کشور عربستان (که کمی هم عجیب به نظر می‌رسد)، ممکن است تصمیم نهایی ای‌اف‌سی به سود عربستان و به ضرر تیم‌های ایرانی باشد.

موضع ایران بازی نکردن در کشور ثالث بود اما با اتفاقات روز گذشته ممکن است نتیجه‌ای رقم بخورد که هیچ هواداری فکرش را نمی‌کرد. البته مقامات فوتبال ایران تلاش می‌کنند حوادث این بازی را بی‌ارتباط به امنیت عمومی ورزشگاه‌ها در ایران بدانند اما در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیاست که در این‌باره تصمیم می‌گیرد. اگر رای نهایی همان رای مدنظر عربستانی‌ها باشد، باید گفت ترقه‌های پرتاب شده در مسابقه دیروز گران‌ترین مواد منفجره تاریخ فوتبال ایران بوده‌اند.