کدام تیم قهرمان سال 94 می‌شود؟

استقلال تهران که یک امتیاز بیشتر از استقلال خوزستان اندوخته در خانه میزبان پدیده مشهد است اما استقلال خوزستان باید در خانه تیم ملوان به میدان برود.

 

طبیعتا استقلال خوزستان کار سخت تری برای کسب عنوان قهرمان سال 94 پیش رو دارد. نه به این خاطر که یک امتیاز عقب است به این دلیل که بازی در انزلی و در حضور پرشور تماشاگران این شهر سخت است و از سویی ملوان برای فرار از سقوط به سه امتیاز این بازی نیازمند است.

 

باید به این نکته اشاره کرد این فقط تصور پیش از بازی است. در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به نظر می رسد. استقلال تهران تیم از پیش برنده بازی با پدیده نیست. برگزاری بازی در ورزشگاه آزادی منجر به واریز سه امتیاز این بازی به حساب تیم پرویز مظلومی نمی شود و دیدید که هفته قبل چگونه راه آهن قعر جدولی استقلال را به چالش کشید و حتی توپ را به تیر دروازه این تیم زد.

 

دغدغه های استقلال خوزستان به مراتب کمتر از استقلال تهران است و همین شاید منجر به اتفاقات جدیدی شود. استقلال تهران تحت فشار است و باید پدیده را شکست دهد و جام بگیرد در حالی که برای استقلال خوزستانی بایدی وجود ندارد و تحت فشار نیست. استقلال خوزستان همین که در جمع مدعیان قهرمانی است گویی شاهکار کرده و قهرمان شده است. البته ظرفیت ها متفاوت است و  بازیکنان استقلال تهران به دلیل کسب تجربه شرایط های مختلف ظرفیت تحمل  بایدها را دارند.

 

به روی کاغذ بخت استقلال تهران برای کسب عنوان قهرمان سال 94 بیشتر از استقلال خوزستان است. تعیین سرنوشت استقلال تهران به دست خودش است و اگر در بازی با پدیده خوب و اثرگذار بازی کند و به سه امتیاز بازی دست یابد هیچ نتیجه ای در انزلی نمی تواند تیم پرویز مظلومی را به چالش بکشد.

 

بازی خوب در برابر پدیده نه تنها استقلال را قهرمان سال 94 خواهد کرد بلکه فشارها و انتقادها را از روی این تیم بر می دارد. این روزها حتی طیف طرفدار پرویز مظلومی می گویند استقلال تنها زیبا امتیاز می گیرد اما زیبا بازی نمی کند. بازی با پدیده فرصت خوبی برای تغییر این دیدگاه است.