لیست بازیکنانی که از استقلال می روند

شنیده می‌شود برخی تیم‌ها از حالا برای نقل و انتقالات فصل بعد دورخیز کرده‌اند و لیست نفرات مورد نظر سرمربی برای تمدید قرارداد و خرید بازیکن را گرفته‌اند و بر اساس آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

 

پرویز مظلومی هم که برای استقلال برنامه 3 ساله دارد و قصد دارد سال به سال تیمش را تقویت و البته جوان‌تر کند، از حالا باید به فکر پایان فصل باشند. قرارداد 6 بازیکن در فصل 95-94 به پایان می‌رسد که غیر از یک نفر احتمال جدایی 5 نفر دیگر وجود دارد.

 

از طرف دیگر بحث لژیونر شدن چند بازیکن تاثیرگذار دیگر در پایان فصل وجود دارد و شاید از جمع 23 بازیکن فعلی حدود 10 نفر در لیگ شانزدهم جایی در استقلال نداشته باشند.

 

 

* قرارداد 6 بازیکن تمام می‌شود

آرش برهانی، امید ابراهیمی، حنیف عمران‌زاده، میلاد فخرالدینی، هرایر مگویان و عادل شیحی نفراتی هستند که در پایان فصل مدت قراردادشان با باشگاه استقلال به اتمام می‌رسد. مهدی رحمتی هم قراردادش در آخر فصل تمام می‌شد که چندی پیش برای بستن 3 فصل دیگر به توافق رسید و قرارداد داخلی بست.

 

از جمع نفراتی که قراردادشان به پایان می‌رسد 2 نفر یعنی برهانی و فخرالدینی قرار بود نیم‌فصل در لیست مازاد استقلال باشند. اما یارگیری ضعیف باعث شد تا پایان فصل ماندگار شوند.

 

میلاد که خودش هم در نیم‌فصل ساز جدایی کوک کرده بود با توجه به مشکلاتی که بین او و کادرفنی وجود دارد از حالا می‌شود گفت رفتنی است. برهانی هم وضعیتی مشابه میلاد دارد و اخباری در خصوص خداحافظی او از استقلال در پایان فصل و سفرش به فوتبال شرق آسیا شنیده می‌شود.

 

اما داستان مگویان و ابراهیمی تفاوت دارد. هرایر با وجود این که از موثرترین بازیکنان استقلال است اما یکی از کمترین قراردادها را بسته و از سال قبل نیز بدهی قابل توجهی دارد. مدافع ثابت تیم‌ملی ارمنستان از چند باشگاه اروپایی از جمله لیگ روسیه پیشنهادهایی دارد و با توجه به این موضوع می‌شود از حالا او را رفتنی دانست.

 

ابراهیمی هم در نیم‌فصل پیشنهاد خوبی از لیگ قطر داشت اما به خاطر استقلال قبول کرد تا پایان فصل بماند اما هافبک دفاعی ملی‌پوش آبی‌ها وسوسه شده تا در آخر فصل راهی لیگ ستارگان شود و قراردادی خوب و بالا به دلار ببندد. خودش درباره احتمال جدایی می‌گوید هنوز هیچ چیز معلوم نیست و بعدا مشخص می‌شود.

 

شیحی هم تا آخر فصل قرارداد بسته و قرار بر این است که آخر فصل در صورت رضایت دو طرف قرارداد تمدید شود. اما اگر او به هر دلیل مورد نظر سرمربی استقلال نگیرد یا با آماده شدن و رسیدن به اوج، پیشنهاد خوب خارجی دریافت کند آن وقت احتمال جدایی شیحی بالا است.

 

تنها ماندن و تمدید قرارداد عمران‌زاده قطعی به نظر می‌رسد.

 

 

* احتمال جدایی این 4 نفر

روزبه چشمی، سجاد شهباززاده، ایوان پروپجیچ و همچنین وحید طالب‌لو با وجود داشتن قرارداد احتمال جدایی‌شان زیاد است. روزبه و سجاد نیم‌فصل پیشنهاد خارجی داشتند اما به دلیل نیاز استقلال راضی شدند تا پایان فصل بمانند.

 

شهبازازاده هم فعلا قید پیشنهاد ترکیه‌اش را زده اما به احتمال زیاد و با توجه به مصاحبه قبلی مظلومی که گفته بود این بازیکن قبول کرده تا پایان فصل بماند و بعد لژیونر شود باید سجاد را مثل ابراهیمی رفتنی حساب کرد.

 

پروپجیچ هم که وضعیت‌اش مشخص است و با توجه به بازی نکردن، آخر فصل باید جدا شود.

 

اما طالب‌لو که در مورد جدایی‌اش در نیم‌فصل خبرهایی شنیده می‌شد فصل آینده کار سختی خواهد داشت. رحمتی ماندنی است. حسین حسینی دروازه‌بان جوان استقلال که به عنوان سرباز به ملوان رفته هم فصل آینده برمی‌گردد. در چنین شرایطی مظلومی باید قید وحید یا حسینی جوان را بزند. باتوجه به برنامه جوان‌سازی به نظر می‌رسد انتخاب مظلومی گلر جوان‌تر باشد.

 

 

* ریزش 10 نفره

این 10 بازیکن که به نام آنها اشاره شد غیر از جوان‌هایی‌اند که شاید برای پشت‌سر گذاشتن دوران سربازی مجبور به جدایی شوند یا نفرات دیگر لیست مازاد و بازیکنان ناراضی است.

 

اما به طور میانگین باید برای آخر فصل مظلومی و مدیران استقلال خودشان را برای جدایی حدود 10 بازیکن آماده کنند و به دنبال جانشین‌هایی برای آنها باشند.

 

در نیم‌فصل نفراتی چون بختیار رحمانی، علی حمودی، میلاد میداوودی، آرش افشین، مسعود حسن‌زاده، سروش رفیعی و مهدی ترابی در لیست مورد نظر کادرفنی استقلال قرار داشتند. حالا باید دید در پایان فصل چه کسانی جدا می‌شوند و چه نفراتی جای آنها می‌آیند.

 

این موضوعی است که قطعا مظلومی هم از حالا به آن فکر کرده و در حال حل و چیدن این پازل است.