کلک کفاشیان نگرفت+عکس

در اساسنامه رسمی فدراسیون فوتبال به صراحت آمده مفاد این اساسنامه در تاریخ دو جولای 2007 مورد تایید قرار گرفته است و حال عدم اجرای این اساسنامه به بهانه اینکه به تایید هیات دولت نرسیده است می تواند فوتبال ایران را با چالش های جدی مواجه کند. هر گونه تغییر در مفاد و اجرای اساسنامه باید به تایید اعضای مجمع عمومی و سپس فیفا برسد.

 

اینکه اساسنامه مورد تایید هیات دولت قرار نگرفته، کوتاهی کمیته انتقالی بوده است. هر چند کیومرث هاشمی عضو کمیته انتقالی که هم اکنون رئیس کمیته ملی المپیک است اذعان می کند اساسنامه به تایید دولت رسیده است اما سازمان بازرسی کل کشور نظری غیر از این دارد.

 

به تازگی گفته شد اساسنامه فدراسیون فوتبال باید برای تایید به هیات دولت فرستاده شود و به همین بهانه امروز اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تشکیل جلسه می دهند که این جایی به مشکل می خورد که برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال به تعویق بیافتد و مفاد اساسنامه بدون تایید فیفا تغییر کرده و بعد اجرایی شود. هر چند گفته می شود در آستانه برگزاری انتخابات اعضای هیات رئیسه بدشان نمی آید اساسنامه جدید را برای تصویب به هیات دولت ارسال کنند تا دوباره کاری نشود. البته یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که تمایلی به افشای نام خود نداشت در این باره گفت: « ارسال اساسنامه جدید برای هیات دولت و تایید احتمالی آن خلاف قانون است.اساسنامه جدید ابتدا باید توسط اعضای مجمع عمومی مورد بحث و تبادل نظر قرار بگیرد و در صورت تصویب به هیات دولت فرستاده شود.»

 

این عضو هیات رئیسه به صریح به این نکته هم اشاره کرد از آنجایی که اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال به تایید فیفا رسیده است انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال باید در زمان تعیین شده از سوی مجمع عمومی برگزار شود اما در صورت عدم برگزاری انتخابات باید بهانه قانع کننده ای برای فیفا آورده شود که قطعا تعویق انتخابات به بهانه عدم تایید اساسنامه از سوی هیات دولت بهانه قانع کننده ای نیست. قطعا اساسنامه ای که در دوم جولای 2007 به تایید فیفا رسیده نباید در سال 2016 برای تایید به هیات دولت فرستاده شود. این همه تاخیر در ارسال اساسنامه برای هیات دولت آن هم در زمان برگزاری انتخابات جای شک و شبهه برای فیفا ایجاد می کند.