سعید آذری در گفت وگو با کاپ، درباره علت تاخیر به وجود آمده در پرواز کاروان این تیم به سمت ازبکستان اظهار داشت: ما وظیفه مان را به درستی انجام دادیم. پرواز را چارتر کرده بودیم تا بهتر و راحت تر به سمت ازبکستان پرواز کنیم اماپرواز مانیروی امنیت نداشت و باعث شد با  حدود 3 ساعت تاخیر بچه ها به سمت تاشکند حرکت کنند. 

وی در ادامه افزود: می توانستیم مانند بازی قبل پرواز خارجی بگیریم، خیلی هم می توانستیم راحت تر این کار را انجام دهیم اما خواستیم از نیروهای داخلی استفاده کنیم. متاسفانه همیشه پرواز ها در داخل با تاخیر زیادی روبه رو است و نمی دانم چرا اینقدر به خاطر تاخیر به وجود آمده در پرواز تیم ما حساسیت  ایجاد شد. 

مدیرعامل ذوب آهن درباره صحبت های یحیی گل محمدی مبنی بر اینکه همه برنامه های این تیم بهم ریخت خاطرنشان کرد: انشاالله که اینطور نیست و مشکلی به وجود نمی آید هنوز دو روز تا بازی ما با تیم بنیادکار فرصت باقی است و هر اتفاقی بیفتد ما از طریق سایت باشگاه اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا باز هم مانند بازی قبل مقابل لخویا قصد همراهی تیمش را نخواهد داشت، بیان داشت: من معمولا به این سفرهای شکلاتی نمی روم اتفاقا خیلی از دوستان علاقه مند هستند تا در این سفرها حضور داشته باشند اما من این کار را انجام نمی دهم. باید اینجا باشم و پاسخگوی تعهداتی که داده ایم؛ باشم. نیازی به حضور من در آنجا نیست و باید از اصفهان کارها را ساپورت کنیم. 

آذری درباره تیم بنیادکار ازبکستان، حریف این هفته ذوب آهن تصریح کرد: بازی مشکلی پیش روی ما خواهد بود. تیم بنیادکار در غرب آسیا تیم مطرح و قدرتمندی است. آنها در برابر النصر هم بازی خوبی به نمایش گذاشتند و با در اختیار گذاشتن توپ و فضا به تیم حریف در ضدحمله ها به آن تیم عربستانی ضربه زدند. اما یحیی گل محمدی با تیم کار کرده که این مشکل برای ما به وجود نیاید. 

وی همچنین از پرداخت 15درصد دیگر از قرارداد بازیکنان و کادر فنی ذوب آهن خبر داد و اذعان داشت: پیش از حرکت بچه ها به سمت ازبکستان 15درصد دیگر از قراردادشان را به آنها پرداخت کردیم. در حال حاضر به جز یک نفر که در کادر فنی حضور دارد و 75 درصد دریافت کرده است مابقی نفرات دریافتی حدود 60 درصد دارند. با این کار خواستیم شرایط خوبی را برای بازیکنان و کادر فنی تیم بزرگسالان رقم بزنیم.

مدیرعامل ذوب آهن در پاسخ به این سوال که سال 94 برای او و باشگاه ذوب آهن چگونه بود؛ اذعان داشت: زمانی که به ذوب آهن برگشتم در اینستاگرامم دو قول دادم، اول گفته بودم که تیم را بعد از دو سال دوباره به روزهای خوبش برگردانم و دیگر اینکه تیم را آسیایی کنم خداراشکر با کمک گروهی که همواره همراه من هستند توانستیم در سال 94 هم قهرمان جام حذفی شویم و هم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنیم و حالا هم نماینده جمهوری اسلامی در مسابقات آسیایی باشیم. اینها نتیجه تلاش های یک مجموعه بزرگ است. از  کارگران کارخانه تشکر می کنم و همچنین قدردان زحمات مسوولان کارخانه ذوب آهن هستم و همچنین از رسانه ها تشکر ویژه می  کنم که به موقع از ما انتقاد کردند و راهگشای مسیرمان بودند. 

سعید آذری در پایان درباره انتخابات پیش روی فدراسیون فوتبال، انصراف کفاشیان از کاندیدا شدن و همچنین علت حضور پیدا نکردن خودش در انتخابات، گفت: تاریخ امروز را یادداشت کنید و به خاطر بسپارید. اول اینکه به شما قول می دهم انتخابات تا حدود 6 ماه دیگر برگزار نمی شود. مشکلاتی در حال حاضر وجود دارد که تا حل نشود فوتبال ما پیشرفت نخواهد کرد. درباره کفاشیان هم باید به شما بگویم مطمئن باشید او باز هم رییس فدراسیون خواد شد. فکر نکنیددوره بعد را می گویم او در همین دوره دوباره رییس فدراسیون می شود این را آینده اثبات می کند. درباره خودم هم باید به شما بگویم اولویت اول و آخر من ذوب آهن است ولی در حال حاضر اصلا شرایط برای آمدنم مهیا نبود. اما هرگاه احساس کردم که اوضاع خوب و مساعد است ورود خواهم کرد.