برترین دروازه‌بان سال 94 فوتبال ایران کیست؟

این نظرسنجی معطوف به بازیکنان شاغل در لیگ ایران است و لژیونرهای فوتبال ما در این بخش مورد قضاوت قرار نخواهند گرفت. نامزدهای هر پست توسط کمیته فنی و آنالیز "ورزش سه" انتخاب شده اند و بهترین‌های فوتبال ایران محسوب می‌شوند.

 

برای افتتاحیه این نظرخواهی کلیکی، از پست شماره یک و دروازه‌بانی آغاز کرده ایم. پستی حساس در فوتبال که امسال درخشش چند دروازه‌بان امیدوارمان کرد. به ترتیب الفبا نامزدهای عنوان بهترین دروازه بان سال را مرور می‌کنیم:

 

1- محمدرضا اخباری (تراکتورسازی)

بعد از درخشش در ترکیب سایپا به تراکتورسازی رفت تا لیگ پانزدهم را در حالی استارت بزند که کمتر کسی تصور می کرد به این سرعت در فوتبال ایران چهره شود. با این حال درخشش دایمی و یکنواخت او در رقابت های این فصل و رفلکس های شجاعانه اش در بازی ها باعث شد تا اخباری به عنوان یکی از پدیده های 94، سال کاملا موفقی را پشت سر گذاشته باشد. او آینده دروازه بانی ایران است اگرچه رقبای سرسختی دارد.

 

 

٢- علیرضا بیرانوند (نفت تهران)

دروازه بان ملى پوش نفت فصل پرماجرایى را پشت سر گذاشت اما از نظر فنى همچنان یکى از نقاط قوت نفتى ها بود که این مساله حتى باعث شد علیرضا منصوریان مانع از جدایى اش در نیم فصل شود. او که یکى از دروازه بانان مورد اعتماد کی روش محسوب مى شود دیگر گزینه اى است که در این نظرخواهى نامش قرار گرفته است.

 

 

٣- فرناندو دخسوس (استقلال خوزستان)

فرناندو دخسوس یکى از عوامل حضور استقلال خوزستان در جمع اصلى ترین مدعیان جام است. دروازه بان برزیلى عبدالله ویسى در بسیارى از بازى ها حسرت بزرگى براى مهاجمان حریف براى رسیدن به دروازه اش به جا گذاشت.

 

 

٤- مهدى رحمتى (استقلال تهران)

مدیر و باتجربه؛ دروازه بان باتجربه استقلال با واکنش هاى فوق العاده اش درون دروازه و مدیریت بالا بعنوان بازیکن باتجربه این تیم اکنون ستون آبى ها محسوب مى شود و در بسیارى از بازى ها پرویز مظلومى مدیون واکنش هاى او بوده که باعث شده استقلال اکنون در صدر جدول قرار داشته باشد.

 

 

 

 

٥- رشید مظاهرى ( ذوب آهن)

در کنار یک صفرها و یک یک های ملال آور ذوبى ها مطمئنا رشید مظاهرى قرار دارد که در این فصل به همراه تیمش در آسیا نیز حضور دارد. کلین شیت هاى داخلى او اکنون ٢ بازى بدون گل خورده در لیگ قهرمانان را نیز به خود مى بیند.