کفاشیان: فعلاً امکان تغییر رأی AFC وجود ندارد

 علی کفاشیان در حاشیه تمرین صبح امروز (جمعه) تیم ملی فوتبال در مورد سفرش به سوئیس و جلسه‌اش با اینفانتینو اظهار داشت: سفر خیلی خوبی داشتم و در این سفر گزارشی از کمیته فوتسال آسیا به فیفا ارائه دادیم. اتفاقاً استقبال خیلی خوبی از این گزارش ما شد.

وی افزود: فوتسال آسیا دارای قدرت خوبی در فوتبال دنیاست و امیدوار هستیم که فوتسال در آسیا پیشرفت کرده و جایگاهی بهتر از این در فوتسال دنیا پیدا کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا در جلسه‌اش با اینفانتینو در مورد رأی AFC مبنی بر برگزاری بازی‌های نمایندگان ایران و عربستان در خارج از این دو کشور صحبت کرده است، گفت: بله در جلسه با اینفانتینو در این خصوص صحبت‌های زیادی بین من و رئیس فیفا شد و اعلام کردم که رأی اعلام شده برخلاف اساسنامه AFC است و تأکید زیادی داشتم به این مسئله که دخالت‌های سیاسی باعث اعلام چنین رأیی شده در حالی که سیاست نباید در فوتبال دخالت کند.

کفاشیان افزود: قرار شد اینفانتینو در جلسه هیئت رئیسه فیفا در این مورد صحبت کند و باید دید چه تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

وی در واکنش به این سؤال که چقدر امکان دارد رأی اعلام شده از سوی AFC تغییر کند، عنوان کرد: در هر صورت رأی اعلام شده و هر دو کشور ایران و عربستان از میزبانی یکدیگر منع شده‌اند. در اینکه سیاست در این اعلام رأی دخیل بوده شکی نیست. به هر حال آنها اعتقاد دارند در کشور ایران سفارت ندارند و از این رو ما شرایط میزبانی آنها را نداریم، در حالی که ما اعلام کردیم که از طریق وزارت خارجه می‌توانیم برای آنها ویزا صادر کنیم و مشکلی از این بابت نداریم. آنچه مسلم است مسائل سیاسی در این تصمیم دخیل است و من فکر می‌کنم در مدت کوتاه امکان تغییر رأی وجود ندارد و ما در کشور خودمان باید در این خصوص تصمیم‌گیری کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد مشکل زمین تمرین تیم ملی گفت: زمین آکادمی آماده است، البته ما یک زمین دیگر را نیز در اختیار داریم. در حال حاضر زمین آکادمی وضعیت خوبی دارد و اگر کمی پا بخورد بهتر هم می‌شود.

کفاشیان درباره پاداش ملی‌پوشان عنوان کرد: ما به تعطیلات پایان سال و بسته بودن بانک‌ها روبه‌رو شدیم و نتوانستیم پاداشی بدهیم!

وی در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال و اینکه احتمال ثبت‌نام مجدد وجود دارد، اظهار داشت: الان نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد، عید است و بگذارید مردم شاد باشند. در حال حاضر آنهایی که فرم پر کرده‌اند می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان در خصوص صحبت‌های حسن روحانی رئیس جمهور درباره دیدار ایران - آرژانتین گفت: این برای اولین بار نیست که رئیس جمهور تعریف کرده است، امیدوارم پشت سر این تعریف حمایت نیز باشد و یک قدم به سمت جام جهانی نزدیک‌تر شویم.