آخرین وضعیت تیم ملی کشتی آزاد ایران

رضا لایق همزمان با آغاز نخستین اردوی آزادکاران در سال جدید  اظهار داشت: برنامه های مدون کادر فنی تیم ملی برای حضوری پرقدرت در المپیک ریو از مدتها پیش با جدیت آغاز شده و حتی تعطیلات نوروز هم وقفه ای در این تمرینات ندارد. باید این واقعیت را در نظر داشت که برای دستیابی به اهداف بزرگی همچون مدال المپیک،‌ عید و تعطیلی معنایی ندارد و کسی که داعیه رسیدن به این افتخار بزرگ را دارد، هیچ چیز دیگری را در ذهن خود راه نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه نخستین اردوی تیم ملی کشتی آزاد از روز ۶ فروردین آغاز و به مدت ۱۰ روز در خانه کشتی تهران پیگیری می شود گفت: ما در این مرحله از تمرینات برخی از آزادکاران را با تصمیم شخصی و اختیاری در بین دعوت شدگان قرار دادیم که ان تصمیم با توجه به مجوز رقابتهای انتخابی بود که توسط برخی مدعیان در میادین قبلی کسب شده بود. بدین ترتیب ما به برخی از مدعیان واجد شرایط اوزان ۶۱ ، ۶۵ ، ۷۴،‌ ۸۶ و۹۷ کیلوگرم که مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی را دارند اعلام کردیم می توانند در صورت تمایل در این اردو حضور یابند.

مربی تیم ملی کشتی آزاد در ادامه افزود: خوشبختانه به رغم آغاز تمرینات آماده سازی از نخستین روزهای سال جدید، ‌شاهد حضور اردونشینان باانگیزه و با روحیه ای هستیم که عزم خود را جزم کرده تا بدون اتلاف زمان به آنچه که در ذهن دارند برسند.

لایق در خاتمه اظهار داشت: آنچه مسلم است تا المپیک ۲۰۱۶ ریو زمان زیادی باقی نمانده و ما باید هر چه در توان داریم به کار گیریم که کشتی همچون دورهای قبلی المپیک، ‌جزو پرافتخارترین رشته های کاروان ورزشی ایران باشد. البته در این راه باید به منتظر حمایت‌های متولیان و مسئولان ورزشی کشورمان نیز باشیم تا کشتی گیران ما با دلگرمی و انگیزه بیشتری روزهای خود را تا زمان حضور در المپیک سپری کنند.