مهاجم محبوب: مطمئن هستم کی روش ماندنی است

از رضا قوچان‌نژاد شاید بتوان به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازیکنان چند سال اخیر فوتبال ایران یاد کرد؛ بازیکنی که به لطف چشمان تیزبین کی‌روش در آن سوی مرزها به فوتبال ملی ایران اضافه شد و به حق طی این سال‌ها نیز به خوبی پاسخ اعتماد سرمربی پرتغالی را داده و حتی گل‌های حساسی را برای تیم ملی به ثمر رسانده است.

هنوز گل‌های حساس گوچی در راه رسیدن تیم ملی به جام جهانی 2014 برزیل در اذهان هواداران فوتبال ایران و تیم ملی به یادگار باقی مانده و چه بسا شاید بتوان ادعا کرد که تیم ملی یک تنه با درخشش قوچان‌نژاد به بزرگ‌ترین آوردگاه فوتبالی جهان در برزیل راه پیدا کرد.

البته رضا در یک سال اخیر به خاطر مصدومیت‌هایی که نصیبش شد کمتر تیم ملی را همراهی کرد و از سوی دیگر یک تجربه تلخ باشگاهی را نیز همراه با چارلتون در انگلیس پشت سر گذاشت و چه بسا حتی طی هفته‌های آینده با روندی که این تیم انگلیسی سپری می‌کند به لیگ دسته پایین‌تر هم سقوط کند.

قوچان‌نژاد برای همراهی تیم ملی به اردوی اخیر این تیم برای دو دیدار مقابل هند و عمان دعوت شد که البته مصدومیتی که در تمرینات نصیبش شد او را از این دو دیدار دور نگه داشت با این حال حضور او در ایران بهترین فرصت بود تا با وی گفت و گویی را در خصوص شرایط فوتبالی‌اش انجام دهیم، هرچند که در این مصاحبه گریزی هم به زندگی شخصی رضا زده و در خصوص اتفاق شیرینی که این روزها در زندگی این بازیکن خوش اخلاق رخ داده با وی همکلام شدیم:

متن گفت و گوی با رضا قوچان‌نژاد را در زیر می‌خوانید:

ابتدا در خصوص شرایط فوتبالی خودت صحبت کن.

 

در این روزها متأسفانه مصدوم هستم و قصد دارم از این هفته فشار تمریناتم را بیشتر کرده و همراه با پزشکان باشگاه به کارهای اختصاصی بپردازم. امیدوارم خیلی زود دوباره به شرایط آرمانی برسم.

با این وضعیت چه زمانی به مرز آمادگی مطلوب برای بازگشت به میادین خواهی رسید.

 

 

احتمال زیاد بین دو تا سه هفته دیگر می‌توانم به مرز آمادگی برسم و بتوانم در ادامه رقابت‌های فصل چارلتون را همراهی کنم که البته حضورم در ترکیب اصلی به صلاحدید کادر فنی باز خواهد گشت.

 

در خصوص با شگاهت در انگلیس هم صحبت می‌کنی. چرا امروز چارلتون شرایط خوبی ندارد و الان هم حتی در آستانه سقوط به لیگ پایین‌تر است.

 

شرایط باشگاه امسال اصلاً خوب نبود که مهم‌ترین دلیل آن برمی‌گردد به این موضوع که باشگاه ما امسال خیلی بی‌هدف فصل را آغاز کرد. حتی در یک فصل سه بار کادر فنی‌مان تغییر کرد و حتی 23 بازیکن جدید به تیم اضافه شدند.

 

به جز این موضوع که به آن اشاره کردی که البته تغییرات کادر فنی هم در بین آنها بود چه موضوعات دیگری باعث نتایج ضعیف چارلتون در سال جاری بود؟

 

در واقع امسال کسی نیست که نسبت به نتایج امسال چارلتون احساس مسئولیت داشته باشد این موضوع شامل تمام ارکان باشگاه از مدیر گرفته تا بازیکنان می‌شود.

 

در سال گذشته مصدومیت‌های زیادی را متحمل شدی، به واقع دلیل این مصدومیت‌ها چه بود، حتی شنیده‌ام در یک محفل خصوصی گفته‌ای که دلت برای توپ و فوتبال تنگ شده است؟

 

وقتی مصدومیت به سراغ یک فوتبالیست می‌آید، خواه ناخواه بازیکن فوق دلش برای فوتبال تنگ می‌شود. یک بار اول فصل امسال مصدوم شدم که خدا را شکر این مصدومیت جدی نبود و توانستم دوباره به شرایط آرمانی برگردم که در آن مقطع چند بازی تیم ملی را از دست دادم.

 

با این حال یک بار دیگر این بار در اردوی جدید تیم ملی هم مصدوم شدی؟

 

متأسفانه در اردوی اخیر تیم ملی عضله پایم کش آمد که این مصدومیت هم به امید خدا به زودی برطرف خواهد شد. مصدومیت موضوع جالبی برای یک فوتبالیست نیست اما ما بازیکنان فوتبال می‌دانیم که این هم یک قسمت از زندگی یک فوتبالیست است و باید با آن کنار بیاییم.

به تیم ملی و شرایط این تیم برسیم. با اینکه در دو دیدار اخیر غایب بودی اما بالاخره صعود کردیم و به مرحله حساس بعدی رسیدیم.

 

بله، درست است که نتوانستم در زمین تیم ملی را کمک و همراهی کنم اما باز هم خدا را شکر نتایج خوبی گرفتیم. البته الان نباید نسبت به این نتایج و صعودی که به دست آمد خوشحالی کنیم چون هنوز راه زیادی را باید طی کنیم تا به هدف‌مان که صعود دوباره به جام جهانی است برسیم.

 

کار تیم ملی در مرحله بعدی که قدرت‌های برتر آسیا قرار است در دو گروه در آن به مبارزه بپردازند چه اندازه دشوار است؟

 

درست است که کار اصلی از این مرحله آغاز خواهد شد اما ما یک تیم خوب داریم که از بازیکنان خوبی نیز بهره‌ می‌برد. همچنین کادر فنی عالی و با تجربه نیز بالای سر تیم هست که به خوبی تیم ملی را هدایت می‌کند که در نهایت با این مجموعه تیمی میخواهیم به هدف‌مان برسیم.

 

با توجه به اینکه امکانات خوبی در اختیار کادر فنی برای آماده‌سازی تیم ملی وجود ندارد به نظرت شرایط‌مان سخت‌تر نمی‌شود؟

 

این اولین‌بار نیست که چنین اتفاقاتی را تجربه می‌کنیم و امکانات مناسب و خوب برای آماده کردن تیم ملی در اختیار نیست اما با امید خدا امیدوارم که بتوانیم این مشکلات را هم حل کرده و در نهایت در مصاف با تیم‌های برتر آسیا به آن هدفی که داریم دست پیدا کنیم.

 

در مورد جوان‌گرایی ایجاد شده در تیم ملی صحبت می‌کنی؟ امروز جوانانی مانند آزمون و طارمی گل‌های حساسی را برای تیم ملی به ثمر می‌رساند که شاید این موضوع کار تو را برای بازگشت به ترکیب اصلی تیم ملی سخت کند؟

 

من یک بازیکن ملی هستم و هر زمان که بتوانم به تیم ملی کشورم کمک کنم این کار را خواهم کرد. چه در گذشته، چه در زمان حال و چه در آینده هر زمان که به حضور من نیاز باشد با جان و دل به تیم ملی کمک می‌کنم چرا که مهم‌ترین موضوع این است که تیم ملی کشورم نتایج خوبی بگیرد و در نهایت با موفقیت‌های این تیم مردم کشورم شاد شده و احساس غرور کنند.

 این‌ روزها اتفاقاتی افتاده که شاید منجر به قطع همکاری کی‌روش با تیم ملی ایران شود، در این خصوص چه صحبتی داری؟ هرچند که برخی‌ها معتقدند در این مدت اخیر کی‌روش در فوتبال ایران خیلی اذیت شده است.

 

ما هم امیدواریم کی‌روش در تیم ملی بماند و حتی یک جورهایی مطمئنیم که او می‌ماند چون ایران کی‌روش را دوست دارد و کی‌روش هم ایران را خیلی خیلی زیاد دوست دارد و این دوست داشتن دو طرفه باعث خواهد شد که کی‌روش همچنان برای ادامه کار در تیم ملی ایران ترغیب شده و در این تیم بماند.

 

به عنوان سؤال آخر در مورد شرایط زندگی متأهلی هم کمی صحبت کن. به نظر بهترین روزهای عمرت را سپری می‌کنی؟

 

خدا را شکر، یک داستان تازه و بسیار خوب در زندگی برایم آغاز شده و امیدوارم با سلامتی و تندرستی، بنده و همسرم با همدیگر خوشبخت شده و در کنار یکدیگر پیر شویم.