نیما نکیسا در رابطه با دیدارهای پیش روی استقلال و پرسپولیس قبل از دربی 82 اظهار داشت: استقلال که از ابتدای فصل توانسته روند خوب خود را حفظ کند و پرسپولیس نیز در هفته های اخیر آنقدر خوب و جنگنده بازی کرده که نمی توان به راحتی از روی نام این تیم گذشت. تیم برانکو کار سختی در انزلی دارد و همچنین استقلال بازی دشواری در تهران با سپاهانی دارد که شاید این روزها وضعیت خوبی نداشته باشد.

وی افزود: در پایین جدول نیز وضعیت به همین شکل پیچیده است و به جز استقلال اهواز که کار برایش تمام شده، 3 تیم برای سقوط نکردن می جنگند. البته من به دلیل رفاقتی که با خانواده عباسی دارم، امیدوارم سیاه جامگان در لیگ برتر بماند.

دروازه بان اسبق پرسپولیس همچنین با اشاره به وضعیت این تیم تصریح کرد: در بازی با سیاه جامگان از بازگشت پرسپولیس به بازی لذت بردم. تیمی که 2 بار عقب می افتد و 10 نفر می تواند به بازی برگردد و پیروز شود، قطعا یکی از مدعیان قهرمانی است. با این وضعیت باید در انتظار یک دربی جذاب و زیبا بین 2 تیم استقلال و پرسپولیس باشیم.

نکیسا درباره پیش بینی اش از دربی گفت: با توجه به شرایط جدول و فوتبالی که دو تیم به نمایش می گذارند، به احتمال فراوان این بازی برنده خواهد داشت. البته به دلیل سابقه بازی ام در پرسپولیس قطعا من نتیجه دلخواهم برتری پرسپولیس است.

وی در واکنش به اینکه با وجود سابقه اش در پرسپولیس هیچ وقت متعصبانه درباره این تیم حرف نمی زند، بیان داشت: چرا باید باتعصب حرف بزنم؟ مگر بچه هستم که در اتاق عکس بازیکنان را بزنم و پرچم آنها را داشته باشم؟ من سابقه بازی در پرسپولیس را دارم اما این باشگاه تا به حال برای من و امثال من که از فوتبال کنار رفتیم،‌چه برنامه ای داشته است؟ همان روز که برای بازی تیم هنرمندان به درفشی فر رفتم، حتی مرا به پارکینگ ورزشگاه هم راه ندادند. اتفاقا همان روز به بازیکنان پرسپولیس گفتم که 10، 15 سال بعد برای شما نیز چنین اتفاقی رخ می دهد.

دروازه بان اسبق پرسپولیس در خصوص اینکه گفته می شود او استقلالی بوده اما به پرسپولیس پیوسته، خاطرنشان کرد: چنین چیزی صحت ندارد. من فقط وقتی 4، 5 سالم بود، به واسطه اینکه یکی از اقوامم استقلالی بود، برای تماشای بازی استقلال و هما به ورزشگاه رفتم. در آن بازی که ناصر حجازی درون دروازه استقلال بود، با گل حمید علیدوستی هما یک بر صفر برنده شد. من هیچ وقت نگفتم استقلالی بودم یا پرسپولیسی اما وقتی که از پرسپولیس به من پیشنهاد شد، به این تیم رفتم.

وی ادامه داد: ناصر حجازی، امیر قلعه نویی، فتح الله زاده و قریب شاهد هستند که من از استقلال چند سال پیشنهاد جدی داشتم اما به خاطر احترام به هواداران پرسپولیس به استقلال نرفتم. پیش خودم فکر کردم که هوادار پرسپولیس نباید با احساساتش بازی شود و به خانه حجازی رفتم و دستش را بوسیدم و گفتم که نمی توانم به استقلال بیایم.

نکیسا در پایان در پاسخ به این سوال که برنده دربی پایتخت قهرمان لیگ می شود، گفت: به نظر من نتیجه دربی خیلی تاثیری در قهرمانی نخواهد داشت چون 2 تیم بعد از آن 4 بازی دیگر در پیش خواهند داشت.