ژوزه مورینیو که این روزها شایعات فراوانی درباره محتمل بودن پیوستنش به منچستریونایتد در پایان فصل برای جانشینی لوئیز فن‌خال شنیده می‌شود، درباره آینده خود گفت: می‌خواهم مربیگری کنم و این کار را هم انجام خواهم داد. فصل آینده ایده‌ها و طرح‌هایم را جایی می‌برم که مشتریانی واقعی داشته باشد. می‌خواهم جایی مربیگری کنم که واقعاً مرا بخواهند.

وی که تصور می‌شود اظهاراتش اشاره به دوران جنجالی‌ مربیگری‌اش در رئال‌مادرید دارد، ادامه داد: احساس خواسته شدن چیزی است که من برای کار کردن با تمام توانم نیاز دارم. پس از چند ماه استراحت و تجدید قوا کردن، می‌خواهم با تمام توانم برگردم و شاید بیشتر از توانم هم کار کنم. می‌خواهم به جایی بروم که واقعاً مرا بخواهند تا بتوانم راحت کارم را انجام و تمام توانایی‌هایم را نشان دهم.

آقای خاص همچنین اعلام کرد که پس از اخراجش از چلسی، چند باشگاه به او پیشنهاد مربیگری داده‌اند که آنها را رد کرده است. او تأکید کرد: در ماه ژانویه یا فوریه می‌توانستم به کارم در این فصل ادامه دهم اما من می‌خواستم برای از سر گرفتن کارم به اندازه کافی انگیزه داشته باشم. با این حال می‌توانم تضمین کنم که فصل آینده اینگونه خواهد بود. پیشنهادات خوبی دریافت کرده‌ام پس باید به طور کامل همه آنها را ارزیابی کنم و تصمیم نهایی را بگیرم.

مورینیو سپس به برنامه‌هایش برای تعطیلات تابستانی پایان فصل اشاره کرد و به خبرنگاران گفت: یکی از من پرسید که تابستان امسال چه کار خواهم کرد و من هم به او گفتم که همان کاری که همیشه انجام داده‌ام. من یادم نمی‌آید که یک ماه جولای یا آگوست را در کنار خانواده‌ام در پرتغال یا جای دیگری گذرانده باشم. من همیشه تابستان‌ها مشغول کار بوده‌ام.

سرمربی پیشین رئال‌مادرید در پایان در پاسخ به این سؤال که دوران پس از اخراج شدنش از چلسی برای او چگونه سپری شده است، گفت: این استراحت چند ماهه به من فرصت انجام کارهایی را داد که معمولاً برای‌شان زمان کافی ندارم. یکی از آنها لذت بردن از کنار خانواده بودن است. دیگری رسیدن به خودم بود. درست است که باشگاه‌هایی که در آنها کار کرده‌ام باشگاه بدنسازی دارند اما من برای استفاده از این امکانات وقت نداشتم. انجام خیلی کارها به شرایطی روانی‌تان بستگی دارد.