رکورد پرسپولیس را خراب می کنیم

امروز ملوان میزبان پرسپولیس است که بازی حساسی برای این تیم به حساب می آید. اگر این تیم بتواند سه امتیاز خانگی را بگیرد تا حدود زیادی خیالش از بابت سقوط راحت می‌شود و می‌تواند با استرس کمتری به ادامه لیگ فکر کند.

 

پرسپولیس هجده هفته است که شکستی نداشته و خیلی از تیم‌های بالای جدول دوست دارند محمد احمدزاده و شاگردانش اولین باخت را بعد از هفته‌ها به شاگردان برانکو ایوانکوویچ تحمیل کنند.

 

در این رابطه حرف های احمدزاده سرمربی ملوان را بخوانید:

 

* آقای احمدزاده این روزها کمتر می‌شود شما را پیدا کرد؟

- ما دیگر پیر شده‌ایم و باید کمتر صحبت کنیم. الان جوان‌ها مصاحبه می‌کنند و باید آنها صحبت کنند. به هر حال در خدمت هستیم.

 

* کارشناس داوری 90 پنالتی سپاهان را درست تشخیص داد و گفت پنالتی بی‌حرف و حدیث بود. واقعاً عجیب نبود؟

- آقای مرادی کارشناس خوبی است و من هم به نظرش احترام می‌گذارم. مشکل خاصی از این بابت ندارم ولی بحث اصلی من این است که داور وسط صحنه را دید و هند تشخیص نداد ولی کمک داور هند اعلام کرد. وقتی خود داور صحنه را می‌بیند باید خودش نظر بدهد نه کمکش که دورتر است.

 

* قطعا اگر همان هندی که برای ملوان اعلام کرد و زارع گل تساوی را به ثمر رساند، نمی‌گرفت خیلی به ضررتان می‌شد؟

- به هر حال هر دو خطا گرفته شد و هر دو گل هم یک جورایی یک مدل به ثمر رسید و دیگر نباید به گذشته برگردیم و بحث کنیم.

 

* تساوی به کمک تیم آمد؟

- تساوی ارزشمندی بود و به تیم روحیه داد.

 

* از روزی که شما هدایت تیم را برعهده گرفته‌اید ملوان گرچه برد نداشته اما روحیه جنگندگی و پیروز شدن را پیدا کرده و خیلی خوب بازی می‌کند. شما روی مسائل روحی و روانی کار کرده‌اید یا کار فنی هم صورت گرفته است؟

- من خوشحالم که بازیکنان تیم با جان و دل دارند کار می‌کنند و با انگیزه ظاهر می‌شوند. هم کار روحی و روانی صورت گرفته و هم کار فنی. در کل بازیکنان خیلی به تیم کمک می‌کنند و آنها هستند که تلاش می‌کنند کادر فنی را سر بلند کنند.

 

* آماده بازی با پرسپولیس هستید؟

- روحیه خوبی داریم و می‌خواهیم در انزلی از حریف امتیاز بگیریم. تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و آماده بازی هستیم.

 

* بدشانسی هم که دارید. بازی‌های‌تان را فشرده کرده‌اند و فولاد هم حاضر نشد با تاخیر یک روزه با ملوان بازی کند؟

- به هر حال برنامه‌ریزی اینطور بوده و هنوز ناامید نیستیم و امیدواریم برنامه تغییر کند. چون فشردگی بازی‌ها به ضرر تیم‌هایی می‌شود که برای سقوط نکردن و قهرمانی مبارزه می‌کنند.

 

* برای بازی با پرسپولیس خیلی از تیم‌ها از ملوان التماس دعا! دارند تا یقه این تیم آماده را بگیرید، فکر می‌کنید بتوانید این کار را کنید؟

- ما فکر تکلیف خودمان هستیم و باید برای سرنوشت خودمان بازی کنیم. شرایط ملوان خوب نیست و سه امتیاز این مسابقه می‌تواند خیلی کمک‌‌مان کند. اگر این اتفاق رخ دهد و سه امتیاز را بگیریم تا حدودی خیال‌مان راحت می‌شود.

 

* پرسپولیس در همه بازی‌ها موفق به گلزنی شده و هجده بازی هم بازنده نبوده است. می‌توانید از پس این تیم بر بیایید و ترمز آن را بکشید؟

- باید این کار را کنیم. مطمئن باشید یکی از رکوردهایش را خراب می‌کنیم و اجازه گلزنی نمی‌دهیم.

 

* به تساوی راضی هستید؟

- من فکر نمی‌کنم تساوی به کار هیچ یک از تیم‌ها بیاید و اگر سه امتیاز را به دست آوریم بهتر است به این دلیل که ما بیشتر از حریف به آن نیاز داریم.

 

* خیلی‌ها اعتقاد دارند چون پیش دربی است پرسپولیس با احتیاط بازی کند؟

- اصلا اینطور نیست و پرسپولیس این کار را نخواهد کرد. هر بازی سه امتیاز خودش را دارد و قرار نیست احتیاط کنند.

 

* فکری به حال دو اخطاره‌های حریف کرده‌اید چون خطر از دست دادن دربی را دارند؟

- بازیکن وقتی وارد زمین می‌شود. اخطارهایش را فراموش می‌کند و فکر نمی‌کنم بازیکنی باشد که فکر کارت نگرفتن باشد. ما خودمان هم بازیکن دو اخطاره کم نداریم.

 

* برنامه خاصی برای مرحوم قایقران دارید؟

- مرحوم سیروس هنوز هم در دل انزلی‌چی‌ها جای دارد. قطعا امروز بازیکنان به خاطر آن مرحوم طوری بازی می‌کنند که امتیاز بگیرند و اجازه ندهند هواداران بیشتر ناراحت شوند.

 

* انصافا هواداران ملوان همیشه پشت تیم‌شان هستند. قبول دارید در روزهای سخت از تیم حمایت کرده‌اند؟

- واقعاً اینطور است و آنها روز دوازده و سیزدهم فروردین از تفریح‌شان گذشتند و آمدند سر تمرین و بازی از تیم حمایت کردند. به نظر ملوان تا روزی که این یار دوازدهم را دارد خیالش راحت است و باید از آنها تشکر کرد.

 

* محروم و مصدوم ندارید؟

- خدا را شکر بازیکنان شرایط خوبی دارند که امیدوارم با کمک هواداران بتوانیم از پرسپولیس امتیاز بگیریم.