قنبرزاده: صدا و سیما به تعهدش عمل نکرد

منصور قنبرزاده در خصوص مشکلات عدیده مالی باشگاه نفت تهران گفت: بارها از وضعیت اقتصادی که داشتیم گله کردیم اما اتفاق خاصی نیفتاد. به هر حال مشکلاتی در بحث ورزش پیش آمد و شرکتی که به عنوان اسپانسر محیطی با سازمان لیگ قرارداد امضا کرده بود به دلیل مشکلاتی که داشت نتوانست به تعهداتش عمل کند آن هم در حالیکه ما روی این پول حساب کرده بودیم. از طرف دیگر بحث قرارداد با صدا و سیما هم وجود داشت که مدیر وقت این سازمان قراردادی بسته بود اما نزدیک به دو سال است که این قرارداد عملیاتی نشده است.  از طرفی ما با استقلال و پرسپولیس هم فرق داریم و مکانیزم‌هایی که آنها در اختیار دارند تا درآمدزایی کنند را ما در اختیار نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر روی این پول‌ها حساب کرده بودید خب هر کسی دیگری هم می‌توانست جای شما به این شکل مدیریت کند و در این میان هنر مدیریت کجاست که شما بخواهید خودتان درآمدزایی کنید، افزود: ما هم به اندازه توان خودمان به باشگاه پول آورده‌ایم اما واقعا هیچ باشگاهی فکر نمی‌کرد صدا و سیما زیر تعهداتش بزند. از طرفی تعهدات اسپانسر محیطی در حدود 6 میلیارد تومان برای ما پول داشت که آن هم عملی نشد. باید بگویم که ما در زمان تصویب بودجه تأیید هیأت مدیره را گرفته بودیم و از طرفی من به عنوان یک مدیر باشگاه قادر به کار اقتصادی نیستم. با این همه موارد یکی دو تا نیست و مالک نهایی باشگاه نفت وزارت نفت است که تصمیم به فروش این باشگاه گرفته است. باید بگویم مدیریت من به این گونه بوده که هر بار دچار مشکلی شدیم تغییر تاکتیک دادیم به طوری که در نیم‌فصل دوم حدود 8 بازیکن تیم از ما جدا شدند اما بهتر نتیجه گرفتیم.

مدیرعامل باشگاه نفت تهران در خصوص کمک سازمان لیگ برای سفر این تیم به اهواز افزود: ما یک بازی خارج از تهران داریم و مهدی تاج مساعدت کرده و نسبت به تأمین هزینه ها و بلیت هواپیما با ما همکاری کرد. از طرفی چون ما یک بازی هم با پرسپولیس داریم برای آن بازی اسپانسر می‌‌گیریم چرا که پخش تلویزیونی دارد و می‌توانیم هزینه‌های آن بازی را با اسپانسر دربیاوریم. اما باید بگویم مسئولان سازمان لیگ به ما قول داده‌اند که برای بازی‌های باقیمانده در تهران نسبت به تأمین هزینه‌های هتل با ما همکاری کنند.

قنبرزاده درباره فروش باشگاه نفت اظهار داشت: بحث فروش باشگاه نفت به مراحل جدی و نهایی خود رسیده و کمیته‌ای هم از سوی وزارت نفت تشکیل شده است و فکر می‌کنم تا یک ماه آینده کارها به نتیجه برسد. البته خریدار موظف است که تسویه‌ حساب با بازیکنان را در پروسه انتقال باشگاه انجام دهد و با فروش باشگاه قادر خواهیم بود هزینه‌های بازیکنان را تأمین کنیم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود حسین هدایتی یا یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ او خریدار جدی باشگاه نفت است، ادامه داد: باید بگویم که شرکت‌هایی که متقاضی در اختیار گرفتن باشگاه نفت هستند باید صلاحیت‌شان از سوی وزارت ورزش تأیید شود و در نهایت هم کمیسیون ماده 5 تضامین لازم را در این خصوص انجام دهد. از طرفی با توجه به اینکه قرارداد بازیکنان در تهران بسته شده و در قراردادشان این موضوع آمده قطعا نفت در تهران باقی خواهد ماند. درباره سوال شما هم باید بگویم که واقعا خبر ندارم که حسین هدایتی خریدار نفت هست یا نه.

مدیرعامل باشگاه نفت تهران در خصوص پیشنهاد خارجی به علیرضا بیرانوند دروازه‌بان این تیم افزود: من در یکی از روزنامه‌ها این مسئله را دیدم اما هنوز نامه رسمی به دست ما نرسیده است. به نظر من بیرانوند پتانسیل رفتن به اروپا را دارد و می‌تواند 10 سال دروازه‌بان فیکس تیم ملی باشد. او یک سرمایه ملی است و از لژیونر شدنش خوشحال می‌شویم.

وی در پایان در خصوص اینکه اگر بیرانوند بخواهد به پرسپولیس بپیوندد آیا این باشگاه رضایت می‌دهد، اظهار داشت: این مسئله به خود این بازیکن برمی‌‌گردد اما من اعتقاد دارم بیرانوند می‌تواند به تیم‌های رده بالای اروپایی برود.