علیرضا اکبرپور در خصوص شهرآورد هشتاد و دوم اظهار داشت: «همیشه بازی دربی با تمام بازی های دیگر لیگ فرق می کند چون شرایط متفاوت است. فرقی نمی کند کدام تیم قوی تر است یا ضعیف تر، هر کس بتواند بهتر از موقعیت هایش استفاده کند در دربی موفق تر خواهد بود و برنده بازی می شود. شرایط دو تیم مثل هم است هر دو تیم در کورس قهرمانی هستند و اگر هر کدام می خواهند قهرمان شوند باید در دربی پیروز شوند.»

 

وی ادامه داد: «این بازی صد در صد حساس از دیدار های قبل است. تفکرات دو مربی خیلی مهم است و می تواند نتیجه را تعیین کند. اگر هر کدام از تیم ها دربی را ببازد قهرمانی لیگ هم از دست می دهند. این بازی خیلی حساس است هم مربیان و هم بازیکنان و طرفداران می دانند. مربی می تواند از طریق روحی و روانی تیمش را تقویت کند که بازیکنان را آماده کنند. من فکر می کنم مهم ترین چیز شرایط روحی روانی است که اگر یک تیم در شرایط خوبی باشد می تواند در این بازی موفق شود.»

 

مهاجم اسبق آبی ها در مورد اینکه کدام می تواند در این بازی موفق شود؟ عنوان کرد: هر تیمی که بتواند بهتر از موقعیت هایش استفاده کند در بازی موفق تر است و برنده زمین خواهد بود. این بازی خیلی متفاوت است، اگر در این مسابقه گلی بخوری جبران کردن این گل خیلی مشکل است و امکان دارد تیم نتواند آن را جبران کند. پرسپولیس در اوایل لیگ قعر جدول بود اما توانست با بازی های خوبی که انجام داد نتایج خوبی بگیرد و خودش را جزو مدعیان معرفی کند. استقلال هم هیچ فرصتی برای از دست دادن ندارد و اگر امتیاز از دست بدهد همه چیز تمام است و باید از قهرمانی خداحافظی کند. بازی های آینده ی استقلال سخت است و اگر می خواهد نتیجه بگیرد باید در دربی نتیجه بگیرد.»

 

اکبرپور افزود: «بازی ها به پایان لیگ رسیده است و هر تیمی دربی را ببرد هم از لحاظ روحی و هم امتیازی خیلی جلو می افتد. استقلال نسبت به پرسپولیس بازی های سخت تری دارد و خیلی برایش مهم است که از این بازی ها نتیجه بگیرد. به نظر من استقلال در بازی های بعد از دربی امتیاز از دست خواهد داد و باید تلاش کند تا در دربی نتیجه بگیرید.»

 

وی درباره بهترین خاطره اش در دربی گفت: «به نظر من بهترین خاطره ام به دربی بازمی گردد به بازی برگشت سال 89 که بعد از بازی رفت که این بازی دو بر دو شده بود و بازیکنان حسابی یک دیگر را کتک زده بودند توانستیم در بازی برگشت بعد از پنج سال پرسپولیس را با تک گل من شکست دهیم. در آن بازی همه می گفتند پرسپولیس سرتر است اما با تک گلی که زدم این بازی را بردیم. بعد از آن دربی قهرمان هم شدیم.»

 

مهاجم اسبق استقلال در پاسخ به این سوال که چه تیمی در دربی برنده می شود؟ و چه بازیکنانی در این دیدار گلزنی خواهند کرد؟ تصریح کرد: «نتیجه را نمی شود هیچ وقت پیش بینی کرد و خیلی سخت است اما من امیدوارم استقلال برنده ی این بازی بشود. اگر بازیکنان سرعتی استقلال در بازی باشند و مصدوم نباشند خیلی خوب است و من فکر می کنم از استقلال جابر انصاری و سجاد شهباززاده گل زنی کنند. در طرف مقابل هم فکر می کنم مهدی طارمی گل زنی کند چون خیلی بازیکن خوبی است. امیدوارم مربیان ترسو نباشند و یک بازی تهاجمی و تماشاگر پسند را شاهد باشیم. هر چه تهاجمی تر بازی کنند می توانند موفق تر باشند.»