فرصت طلایی که استقلال از دست می‌دهد

آکادمی فوتبال استقلال نه برای این باشگاه که برای همه فوتبال ایران بسیار مهم است و باید به جرات گفت این آکادمی یکی از بازیکن سازترین آکادمی‌های فوتبال تاریخ ایران از زمان رایکوف تاکنون بوده است.

برخی از اصول و مبانی فوتبال که رایکوف آنها را در آکادمی استقلال باب کرد و حتی جعبه تمرینات این مربی همچنان در استقلال دیده می شود و برای رمزگشایی از اینکه چه کسی این نوع تمرینات را باب کرده حتما باید پای حرف و اشاره پیرهای این فوتبال بنشینید.

در هر صورت اما قریب به یک سال است که آکادمی استقلال در بدترین شرایط خود به سر می برد و بلاتکلیفی زیادی آنجا حاکم است. استقلال یک سال است که در هیات مدیره ها و جلسات مختلف قرار است رئیس آکادمی را انتخاب کند اما تاکنون این رئیس انتخاب نشده است.

شاید این موضوع برگردد به اختلاف‌های شدید پیشکسوتان باشگاه استقلال و حرف‌های آنها در رسانه‌ها. هر چه هست اما پروسه انتخاب مدیر جدید برای آکادمی خیلی بیشتر از  آن طول کشیده که تصور می شد.

برای این پست حسن روشن، عباس کردنوری و یکی دو نفر دیگر حضور داشتند و البته افشارزاده اعلام کرد که شاید مدیریت آکادمی استقلال به صورت شورایی انتخاب شود و دیگر یک نفر به تنهایی رئیس نباشد. هر چه هست اما این بلاتکلیفی اجازه برنامه ریزی صحیح و گرفتن نتیجه مطلوب را نمی دهد.

این آکادمی طی سال های اخیر امثال مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، طالب لو، قربانی، صادقی، حیدری، محمد انصاری، فردین عابدینی، محبوب مجاز، خرسند نیا و ... را به فوتبال ایران معرفی کرده است.

هر چه هست تصمیم گیری در این مورد باز هم به بعد از دربی موکول شد تا این تصمیم در آرامش گرفته شود غافل از اینکه طلای زمان برای برنامه ریزی از دست می‌رود.