هم‌گروه نشدن با عربستان اتفاق خوبی است

علی‌اصغر مدیرروستا در خصوص قرعه‌کشی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه گفت: به هر حال مسابقات در مرحله‌ای قرار گرفته که همه تیم‌ها با انگیزه به این مسابقات می‌آیند و تیمی که می‌خواهد به جام جهانی صعود کند نباید برایش فرق کند که با چه تیمی هم‌گروه شده است. البته من فکر می‌کردم چون کره جنوبی از ما نیش خورده و زخمی است بهتر است که با ژاپن هم‌گروه شویم هرچند که آنها فوتبال باکلاسی اجرا می‌کنند. معتقدم کره جنوبی حریف اصلی ماست اما از ازبکستان و چین هم نباید غافل شد.

وی درباره وضعیت کره جنوبی ادامه داد: باید قبول کرد که کره جنوبی همیشه از ما بهتر بوده و حتی زمانی که به ما باخته‌اند هم فوتبال بهتری نسبت به ما بازی کرده‌اند به جز آن بازی که 6 گل به این تیم زدیم. معمولا مقابل این تیم با شانس و اقبال بازی کردیم و آنها هجومی‌تر بودند و ما هم به دنبال دفاع و ضد حمله مقابل کره بازی کردیم. با این همه معتقدم کره جنوبی از ما زخم خورده و این مسئله کار ما را سخت خواهد کرد.

مهاجم اسبق تیم فوتبال کشورمان در خصوص تیم ازبکستان هم افزود: ازبکستان فوتبال ماشینی انجام می‌دهد اما فکر نمی‌کنم مقابل این تیم کار سختی داشته باشیم حتی بازی‌های باشگاه‌های این تیم در لیگ قهرمانان آسیا را هم که می‌بینیم متوجه می‌شویم که نوع فوتبال آنها چطور است. در کل نظر من این است که ازبکستان نمی‌تواند مقابل ما دوام بیاورد.

این پیشکسوت فوتبال در مورد چین هم تصریح کرد: فوتبال چین در این چند سال افت کرده و بعید می‌دانم که بتوانند زیاد برای ما دردسر درست کنند.

مدیرروستا در مورد هم‌گروهی با قطر هم افزود: از نظر من بازی با قطر از بازی با چین و سوریه سخت‌تر خواهد بود. در تیم قطر بازیکنان غیرقطری حضور دارند و چند سالی است که لیگ ستارگان را به راه انداختند که این مسئله باعث شده فوتبال‌شان تکانی بخورد. درکل قطری چرک فوتبال بازی می‌کنند و این مسئله کار ما را سخت خواهد کرد.

وی در مورد تیم سوریه هم خاطرنشان کرد: خیلی نسبت به فوتبال سوریه اشراف ندارم اما بازی‌های تیم امید این کشور را که دیدم متوجه شدم که آنها فوتبال با برنامه‌ای بازی می‌کنند هرچند که شاید کار سختی مقابل آنها نداشته باشیم.

مربی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا با این گروه می‌توانیم امیدوار باشیم تیم ملی مستقیما به جام جهانی برود، افزود: اگر دنبال آمار و ارقام نباشیم و فوتبال هجومی ارائه دهیم می‌توانیم مستقیم به جام جهانی برویم.

مهاجم سال‌های دور تیم ملی در پایان درباره هم‌گروه نشدن با عربستان هم گفت: به نظرم اتفاق خوبی است چراکه عدم هم‌گروهی با عربستان باعث می‌شود تنش‌ها کمتر شود. فوتبال عربستان از ما پایین‌تر است و برای مقابله با ما حاشیه‌سازی می‌کنند.