منم و همان گل دربی که به استقلال زدم

حامد کاویانپور، بازیکن سابق پرسپولیس با حساس خواندن شرایط دو تیم در دربی پیش رو از بازیکنان پرسپولیس خواست با روحیه و تمرکز بالا در زمین حضور یابند.

 

استقلال فشار روحی و روانی بالایی دارد

پرسپولیس با سه برد متوالی و استقلال سه تساوی پیاپی به مصاف هم می روند. این نشان می دهد شرایط پرسپولیس خیلی بهتر از استقلال است. اینکه پرسپولیس خودش را از پایین به بالای جدول می کشاند و هم امتیاز با استقلال می شود و آنها صدر را هم از دست می دهند فشار روحی و روانی مضاعفی را برای تیم استقلال به وجود آورده است. بازیکنان استقلال از اینکه مدت ها صدرنشین بوده اند و حالا پرسپولیس پایین جدولی را در کنار خود می بینند افسوس از دست خوردن فرصت ها را خورده و  کلافه می شوند علاوه بر این از دست دادن امتیازات و ناکامی های اخیر استقلال و بعضی مسایل داخلی که در رسانه ها مطرح شده بحران هایی را برای آنها بوجود آورده است. از این طرف پرسپولیسی ها تیم کم حاشیه و همدلی هستند و رفاقت بین بازیکنان به وضوح دیده می شود تیم بسیار هجومی و تماشاگرپسند بازی می کند و هواداران با حمایت خود کاری کردند پرسپولیس روز به روز بهتر شود. من تصور می کنم پرسپولیس شانس بسیاری برای برد دربی داشته باشد انشاالله 2برصفر برنده می شود.

 

شرایط پیش از دربی تیم ها در نتیجه تاثیرگذار نیست

زمان خودمان ما تیم بسیار بسیار خوبی داشتیم تیمی که 9 ملی پوش داشت و 7، 8 بازیکن تیم دیگر سابقه ملی زیادی داشتند ولی خیلی دربی ها در همان مقاطع به رغم اینکه ما تیم بهتر و نفرات بهتری داشتیم مساوی شد. آن زمان همه تصور می کردند ما اختلاف دو یا سه گل می بریم اما دربی مساوی شد. این بازی یک بازی خاص است مساله روحی و روانی تاثیر بسیار دارد ولی من می خواهم بگویم بحث، بحث پتانسیل و توان تیم است. در مقطع کنونی شرایط روحی و روانی، پتانسیل و قدرت تیم پرسپولیس بر استقلال می چربد و این نوید برتری سرخ ها را می دهد. پرسپولیس در فاز حمله به بازی سرعت می دهد نفرات پرتوان و پرنفس زیادی دارد. همه نفرات فاز حمله پرسپولیس جوان و جنگنده هستند و با دوندگی زیاد و هماهنگی تیمی سامان دفاع حریف را به هم می زنند به خاطر همین است که پرسپولیس موقعیت های گل زیادی خلق می کند و این می تواند در دربی هم دیده شود.

 

 گلم به استقلال از خاطرات ماندگارم است

تعداد دقیق بازی‌هایم در این مسابقه سنتی را نمی دانم. اگر اشتباه نکنم در این مدت یک باخت با استقلال داشتیم و بیشتر بازی‌ها مساوی می شد و علاوه بر لیگ یک سال هم در جام حذفی با استقلال بازی کردیم و من خودم هم در یک دربی به استقلال گل زدم و آن گلی که ماندگارترین خاطراتم در فوتبالم است افتخار می کنم بازیکن پرسپولیس بودم و بازوبند کاپیتانی را بر بازو بستم. در آن دربی بازی یک -یک شد داود سیدعباسی گل بسیار زیبایی را برای استقلال به ثمر رساند و در آن مقطع ساشا ایلیچ گلر ما بود و بگوویچ مربی تیم و من با گلی که زدم بازی مساوی شد.

 

توصیه به بازیکنان در آستانه دربی

سال ها در پرسپولیس و تیم های ملی بازی کردم و به قهرمانی ها افتخاراتی هم دست یافتم اما حالا افسوس می خورم که چرا در فلان مقطع تصمیم درستی نگرفتم و یا چرا فلان اشتباه را کردم. بازیکنانی که حالا بازی می کنند قدر خود را بدانند و توصیه می کنم در این هفته تغذیه و خواب مناسب داشته باشند. از حواشی بپرهیزند و روی بازی تمرکز کنند. دربی بازی ای است که در کارنامه ورزشی و آلبوم خاطرات آنها ثبت می شود و آنها نباید در آینده افسوس از دست دادن این فرصت را بخورند. پرسپولیس انشاالله قهرمان می شود و جام را به هواداران و هادی هدیه می کنند ولی بازیکنان پرسپولیس برای رسیدن به جام باید قدر این روزها و بازی‌ها را بدانند و امتیازات را از دست ندهند.