قلعه نویی: در ابتدای کار کمی کم لطفی دیدیم

امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از مسابقه مقابل صبا اظهار داشت: باید تشکری قبل از هرچیز داشته باشم از تیم پژوهشی مان که در بازی با ذوب آهن عملکرد فوق العاده ای داشتند و سبب پیروزی ما شدند. 

وی ادامه داد: فکر می کنم قضاوت ها اکنون عوض شده است و نگاه ها تغییر کرده است همین امر باعث شده که انگیزه بیشتری داشته باشیم و هواداران آذری با علاقه بیشتری تیم را زیر نظر داشته باشند. تیم تراکتورسازی به هماهنگی تاکتیکی رسیده است و این ماحصل زحمات و فشارهایی بوده که از ابتدا داشته است. در ابتدای کار کمی کم لطفی دیدیم و این باعث شد دیرتر به هدف خود برسیم اما از همه تشکر می کنم که باعث شدند تراکتور روند روبه رشد داشته باشد. من قلعه نویی در این میان کمترین نقش را دارم البته نتیجه دست خداست.

سرمربی تراکتورسازی خاطرنشان کرد: در دوره قبل که من در اینجا بودم یکی از خواسته هایم این بود که تیمی بسازیم در جام باشگاه های آسیا زنگ تفریح نباشیم و مدعی باشیم. مهم ترین مساله این است که ما طرفداران خوبی داریم و زمین مان زمین خوبی شده است. بچه ها در جام باشگاه آسیا خیلی خوب ظاهر شدند و  حتی در بازی ای که باختیم هم عملکرد خوبی داشتند صبا هم تیم بسیار خوبی است و به خاطر شرایطی که داریم پیش از این نیز بازی های این تیم را آنالیز کرده بودیم اما حضور تماشاگران کمک زیادی به ما کرده است. آنها خط هافبک بسیار قوی دارند و اگر ارتباط این خط را با دیگر خطوط از کار بیندازیم می توانیم برنده شویم.

وی افزود: زمان استراحت ما نسبت به حریف کمتر بود به همین خاطر ما برای این بازی فقط ریکاوری داشتیم و زمان استراحت مان کم بود . در مجموع امیدوارم بازی خوب شود و اگر سه امتیاز مسابقه را از آن خود سازیم قطعا شرایط مان در جدول خیلی بهتر از قبل خواهد شد. 

قلعه نویی تصریح کرد: خیلی راحت می شد یک هفته بازی ها را جابه جا کنند و اگر بازی ها در روز اول خرداد هم تمام می شد هیچ اتفاقی نمی افتاد. تنها در این شرایط تیم های حاضر در لیگ قهرمانان با شرایط بهتری به کار خود ادامه می دادند. ما الان دو، سه بازیکن مصدوم داریم و نفراتی چون بختیار و سروش را استراحت دادیم. 

وی درباره شرایط امتیازگیری تراکتور در این مدت ادامه داد: ما از نظر نتیجه ایده آل بودیم هرچند در یکی، دو بازی می توانستیم بهتر عمل کنیم اما یادتان باشد ما تیم یازدهم جدول بودیم. اگر آن انرژی را در اول فصل نمی گرفتند ما می توانستیم زودتر به شرایط ایده آل برسیم. همچنین اگر اردوی ترکیه مان لغو نمی شد باز هم می توانستیم زودتر به سیستم خود برسیم. در اوایل کار دیده بودید که چه فضایی برای سربازان ایجاد شده بود سربازی که اکنون با دست مصدوم و گونه مشکل دار بازی می کند، می بینید که قبل چقدر مورد انتقاد بود. من امیدوارم در آینده این فضاسازی برای کسی جور نشود. 

قلعه نویی اذعان داشت: من بارها گفته ام که تراکتور را باید به خاطر تراکتور دوست داشت. با سابقه 36 ساله ای که در فوتبال دارم می گویم حتی اگر کسی را دوست ندارید به خاطر تیم تان بابت مسوولیتی که قبول کرده باید از او حمایت کنید. شما ها کنکاش کنید و علت یابی کنید که چرا این اتفاقات می افتد. قبلا دیدید که با تونی هم چه برخوردهایی شد اما نباید به خاطر منافع این برخوردها صورت گیرد. 

وی افزود: از هوادارانی که به اصفهان آمدند و ما را تشویق کردند تشکر می کنیم. همچنین امیدواریم دیگر چنین اتفاقی نیفتاد و خداراشکر که آن جوان به زندگی بازگشت. شما دیدید که مهدی تاج مصاحبه کرد و گفت: با توجه به نتایج ذوب آهن و تراکتورسازی سهمیه ما برای سال آینده حفظ شده است. امیدوارم آنقدر نتایج مان خوب باشد که دوستان را مجاب کنیم که همچنان پرشورها در ورزشگاه حضور داشته باشند این همه سرمربی و مدیرعامل آمدند و فقط تراکتور باقی ماند. برای خودمان عجیب بود که زمان فرشاد پیوس و فراز کمالوند تراکتور لیگ یکی بود اما 80هزار تماشاگر بازی های این تیم را می دیدند. باید از تیم حمایت شود.

وی خاطرنشان کرد: ما در مورد خالد شفیعی نیاز به استعلام پیدا کردیم زیرا خودش گفت این کار را انجام دهیم اما خوشبختانه او محروم نیست و بازیکن محروم هم نداریم. تنها کسی که نداریم شاهین ثاقبی است.

قلعه نویی اذعان داشت: یکی از دوستان به تیم 300سکه داد و هرچند او رفیق من بوده اما خدا گواه است من حتی یک سکه هم برنداشتم. بازیکن وقتی صداقت را از طرف مقابل ببیند قطعا با صداقت عمل می کند.

سرمربی تراکتورسازی ادامه داد: زمانی وقتی با همه بازیکنان صحبت می کردم، کاردوسو می گفت تیم چهار دسته است و بازیکنان خارجی، سربازها، بازیکنان بومی و غیربومی هرکدام دسته ای دارند اما سعی کردیم این چهار گروه را یک  گروه کنیم. تونی خیلی زحمت کشید اما چون هم زبان نبود نتوانست این مشکل را برطرف کند. حالا بازیکنان خارجی حرفه ای هستند و این شرایط را بهتر درک می کنند. به هرحال وقتی تیم همدل شد نتیجه گرفت. من خیلی  حواسم هست و به همه چیز دقت می کنم. می بینم وقتی تیم گل می زند چگونه همه با  تمام وجود شاد هستند. از سروکول هم بالا می روند. فکر می کنم بعد از خدا و اهل بیت، این صداقت و همدلی عامل نتیجه گیری ماست. 

وی در پاسخ به کاپ، درباره اینکه آیا سازمان لیگ بین تیم های پایتخت و سایر تیم ها تبعیض قائل نیست که بازی استقلال و پرسپولیس را در روزی جداگانه برگزار می کند، خاطرنشان کرد: من باید واقعیات را بگویم. موقع تعویض وقتی برگشتم تصورم تعویض دیگری بود. اما مشورت کردن همیشه شرایط را بهتر می کند. من خیلی از بازی ها را باختم و مسوولیت را برعهده گرفت. در حالی که خیلی ها مرا مسخره کردند. ما هم خواسته مان این بود که بازی مان روز جمعه باشد. درست است که دربی در جمعه برگزار می شود اما ما هم اگر در روز جمعه بازی می کردیم  خیلی ها می آمدند و بازی ما را می دیدند. شما دیدید که برای بازی گوام و هند لیگ را تعطیل می کنند اما هیچ اتفاقی نمی افتاد اگر این بازی یک روز دیرتر برگزار می شد. 

قلعه نویی درباره قرعه کشی جام جهانی گفت: دعا می کنیم تیم به جام جهانی برود زیرا صعود به جام جهانی به نفع همه تیم های ماست. شما دیدید که تراکتور از وقتی که به لیگ برتر آمد همه ما بیشتر دیده شدیم. به خاطر همین دعا می کنیم که فوتبال ما به جام جهانی صعود کند. 

وی افزود:یکی از راهکارهایی که ما در این مدت کار کرده ایم شروع مجدد است. در دوره گذشته با محسن حسینی و توزی فکر می کنم از این طریق 20 امتیاز کسب کرده ایم چه ایرادی دارد که وقتی از این طریق امتیاز می گیریم همین روند را ادامه دهیم. به هرحال انتقاداتی وجود دارد و هرکس به اندازه اعتقادات و نیات خود ایراداتی می گیرد اما وقتی نتیجه می گیریم چه ایرادی دارد کار خود را ادامه دهیم. 

قلعه نویی تصریح کرد: در این دو، سه روزه با بچه ها صحبت کردم و  گفته ام کاری نکنیم روی بچه ها فشار بیاید. ما باید به تیم خود آرامش دهیم و فشار را از تیم بگیریم. در این چند هفته هم بچه ها نتیجه گرفته اند. ما ذوب آهن را به گونه ای بردیم که به دروازه مان نزدیک نشدند و موقعیت های 70، 80 درصدی زیادی داشتیم به بچه ها گفته ام هر بازی مثل فینال جام حذفی است و اگر خدا بخواهد اتفاقات زیادی به سود ما رخ خواهد داد. 

سرمربی تراکتورسازی سرمربی تراکتورسازی در ادامه لیگ چیست گفت: اولویت اول ما بازی فرداست.