سرخابی های پایتخت در 81 دربی گذشته، هفت بار در فروردین مقابل یکدیگر صف آرایی کردند که آمار و ارقام نشان می دهد اولین ماه سال برای هواداران ماه خوبی نبوده و بازی های پرهیجانی در آن دیده نشده است. سرخابی ها در این ماه هفت بار مقابل یکدیگر قرار گرفتند که سهم هر یک از دو تیم یک برد بوده و پنج دیدار دیگر مساوی شده است.

در زیر آمار و ارقام دیدارهای  استقلال و پرسپولیس که در فروردین برگزار شده را می خوانید.

دربی اول - ۱۶ فروردین ۱۳۴۷؛ دو تیم اولین بار در یک بازی دوستانه به مصاف هم رفتند که در نهایت به تساوی بدون گل رضایت دادند.

دربی نهم - ۳ فرودین ۱۳۵۱؛ در نهمین تقابل دو تیم، سرخپوشان با دو گل صفر ایرانپاک(۵۰) و حسین کلانی(۸۹) به برتری رسیدند.

دربی بیست و هشتم - 7 فروردین ۱۳۶۶؛ این دیدار نیز با نتیجه صفر - صفر به پایان رسید.

دربی چهل و هشتم - 20 فروردین ۱۳۷۸؛ این دربی هم با نتیجه مساوی به پایان رسیدو ابتدا هواداران پرسپولیس با گل مهدی هاشمی نسب(۳) ورزشگاه آزادی را تا مرز انفجار رساندند و سپس نوبت به آبی پوشان رسید تا با گل فرد ملکیان(۴۳) جواب تیم رقیب را بدهند.

دربی شصت و دوم - 10 فروردین ۱۳۸۶- دربی شصت  و دوم هم با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در این دیدار، علیزاده برای استقلال و نیکبخت برای پرسپولیس موفق به گلزنی شدند. نکته جالب توجه در مورد گلزنان این دربی این است که هر دو بازیکن دروازه تیم های سابق خود را باز کرده بودند.

دربی شصت و چهارم- 15 فروردین ۱۳۸۷- این دیدار با گلزنی امید روانخواه(۳) برای استقلال و محسن خلیلی(۲۷) برای پرسپولیس با نتیجه مساوی به پایان رسید.

دربی هفتادم- 10 فروردین ۱۳۹۰- استقلال در این دیدار با گلزنی آرش برهانی(۴۳) که روزهای پرفروغی را در این تیم پشت سر می گذاشت، به برتری رسید.